Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 28. mars 2014

Harlequin

Dermed er " Vimpelputa " ferdig.
Nå med nytt navn, Harlequin
Jeg måtte ha to forskjellige sider, synes jeg. Og siden jeg likte å hekle vimpler, fortsatte jeg med det, men i større strs.

Du husker vel hvordan baksiden ser ut?
Slik:
Den passer godt inn sammen med putene jeg strikket i sommer, og maleriene mine.

Det gikk med 200g Mirasol alpakka, med nål nr 3.
I tillegg brukte jeg en rest grå, som jeg hadde liggende, siden det manglet litt.....

Vimplene sydde jeg sammen, mens jeg heklet sammen de to delene, på forsiden, slik at det ble en kant rundt. Og bakdelen, med Harlequin rutene, laget jeg lengere. Så brettet jeg, og sydde fast kanten innvendig, slik at innmaten holder seg skult. Jeg ville ikke ha knapper på denne gangen.

Og så har jeg planer om noen puter til......

I går bakte jeg scones
De er kjempegode med masse reven ost, både utenfor og inni.
Jeg lager små brytebrød, og de smaker så godt til supper........ De var nydelige til den hjemmelagede Blomkålsuppa jeg også laget. Og ellers bare til å småspise på, som snacks.

Men ellers blir dette knasket på hele døgnet nå
Kanelknekkebrød med epleskiver, smaker uansett!!!

Ha en riktig god helg, allesammen!

13 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Lækkerheder over alt i dit indlæg - Glæde :)

Madame sa...

Hvor er den fin, din nye Harlequinpude, Sylvia - og scones med ost må smage himmelsk!
Jeg skal have fundet Wasas kanelknækbrød i Frederiksværk. Dejligt når man kan inspirere hinanden.
Rigtig god weekend til dig!

Flowermouse Design sa...

Så nydelig pute og den passer perfekt til resten!!!! De scones ser lekre ut!!!!!!! God god helg!!

Rubia sa...

Koselig pute, og det brytebrødet så farlig godt ut.

God helg!

Anne sa...

Så lurt å lage forskjellige sider av puten så kan du bytte side alt etter humør;) Den ble skikkelig fin! Du frister med ostescones altså! Og blomkålsuppe er så godt :P

Kos deg videre!

karna sa...

kjempdfin pute og lekker genser! Ellers mye koselig lesing inne hos deg, lenge siden sist ;-)

Helen sa...

Så festlig pute !!

Ikke sett sånt mønster før, stilig :)
Hva du finner på altså !

Deilig oste scones, det er sååå godt.
Men de to gangen jeg har prøvd med på scones, blir de paddeflater, antagelig ruller jeg dem ut for tynne...tror jeg :(

God helg :)

BrittB sa...

Puta ble flott!! - på begge sider! :-)
Sconesene dine har jeg faktisk prøvd å lage (mener å huske at jeg hentet oppskrift hos deg!) - de ble kjempegode!!
Ha en fin-fin lørdag! :-)

mimouna sa...

Så koselig det ble i sofakroken din! Flott når alt matcher, og det var en tøff vimpelpute.

God hel til deg også! :)

Barwitzki sa...

Hei Sylvia, kjempeflott er Harlequin
og dine fine andre strikkeputer. Herlige farger... og fin bakt du har igjen, jeg laget kake i dag og best var vi kunne spise ute, fordi vi hadde 18 grad så stor fint været.
Så vi har fantastisk helg. Jeg ønsker deg også. Hilsen hjertelig og klem fra Viola.

Lisbeth sa...

Den passet fint inn i sofaen din :)
Jeg har ikke fått testet ut de vimplene enda, men det kommer etterhvert ;)Jeg glimtet til på husmorfronten i går jeg også, stekte sveler/lapper som vi koste oss med. I dag blir det kos ute i sola, tror middagen blir grillet i dag :) Ha en nydelig dag :) Klem

Ninnis familjeliv sa...

Har njutit en stund på din trevliga blogg! Ha en riktigt trevlig söndag! Kram Nina

Clara sa...

Så många vackra kuddar du har!