Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 23. mars 2014

Eventyrgenseren

Stripegenseren, eller Eventyrgenseren ble ferdig i går kveld.
Det gikk med mindre garn enn beregnet, og det er en skjønn genser, kan du tro.

Halsrigningen er litt høyere enn i oppskriften. Jeg ville ikke ha den for vid, derfor gikk jeg min egen vei 
(Som vanlig) og felte litt mer enn det stod. Men ellers har jeg fulgt oppskriften.

Vil du se den på?
Så kan jo DU avgjøre om jeg kler fargene eller ikke.......
Det er farger jeg brukte mye da jeg var i 20 årene. Og ettersom jeg har fått litt grått hist og pist, kan jeg vel kle disse fargene igjen?

Du ser vel at det grå kler genseren. Og jeg ler når Åse tar bildet, og holder fingeren foran Linsa.....

FAKTA
ca 100 g kittfarget Faerytale 757
ca 125 g lyngfarget Faerytale 706
Pinne nr 5 og 6
TID: 5 dager
Oppskrift fra Camomille. Designer Merete Kristiansen med bloggen Nøstesjel.

Tror du ikke Åse hadde strikket Skappel-genseren, men ikke fått montert den. Siden jeg var så godt igang, tilbød jeg meg å montere den. Hun ble jo så glad for det.
Vi vet alle hvor kjedelig det er å montere. Men siden det ikke var min genser, var det helt greit. Og da heklet jeg likesågodt kanten rundt halsen også.

Og Voila....
En fornøyd Åse med ferdig Skappel-genser. Hun elsker jo GRØNT! ( til den hadde hun brukt Faerytale og Hverdags)

Nå skal vi strikke, drikke kaffe og skravle litt til, før jeg tar bussen hjem igjen i ettermiddag.
En slik venninne-weekend er noe man bør gjøre oftere. Det gir både glede og ny energi.

Og man får strikket en masse.......og montert ferdig gensere!

25 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så fine de blei, begge genserene og ikke minst de som bærer dem.....

Striper er inn denne våren har jeg forstått.

Ha en flott søndag.

Vibbedille sa...

Skikkelig herlige gensrer begge to! Elsket fargene på din! Og klart du kledde de, ka du tror? Lekkert! Eg digger også grønt så den var stilig, eg NYTER min Skappel, skikkelig herlig kose genser ;)

Nå skal eg legge inn årene bitte litt, er noe sliten så eg tror eg skal kwile under dyna litt så blir eg nok klar for ROSA genser oppstart når eg våkner ;)

KOS deg og ha en flott søndag ;)

Go`klem fra Vibbedille ;)

Madame sa...

Din stribede genser klæder dig så godt - det er lige dine farver! Og Annes er også super fin til hende.
Ha' en rigtig god søndag, klem!

Sommertid sa...

Jorda, det her ble fin fine gensere begge to, kler dem gjør dere også.
Og heldig er hun som slapp monteringa. Det er ofte det som gjør at mine blir ufo'er dessverre .
Nyt slutten på herlig weekend !

Elisabeth sa...

Flotte gensere til begge to! Og joda, du kler fargene i eventyrgenseren din :)

Tine sa...

Sikke da en dejlig genser.
Smukke farver, der klæder dig :-)

Flowermouse Design sa...

Så fine dere ble. Du kler striper Sylvia!!!!!! Høres ut som den perfekte helg!!!!! Nå håper jeg genserne holder seg godt!!!! Fortsatt god søndag!!!! Klem fra Lone

Helle sa...

Herlig genser. - Jeg synes så absolutt at du kan bruke lyngfargen. Flott mot ditt mørke hår. (grått? mener du de lyse/blonde feltene som kommer snikende)Når du sier at dette var farger som du brukte når du var rundt 20, kan jeg nikke gjenkjennende til det. Hadde en Boblekåpe i samme farge rundt den samme alderen. Det gikk i lys-lilla og rosa i alle varianter. Vanskelig å forestille seg nå, men du verden så glad jeg var i de fargene da. Kos deg med resten av venninne-weekenden. :)

Lene Megan sa...

Du ser skøn ud. Thumbs up! :)

Fin søndag aften til dig. Knus.

Fríða sa...

herlige gensere på et par herlige damer. og veninneweekend lyder som en fantastisk idé!
kh.fra Island
Frida

Martine sa...

Så fin genser! Og så rask du er å strikke :) Jeg synes du kledde genseren og fargene godt, og etter garnvekten å dømme, så er den nok florlett å ha på seg også :)

Rosehagen sa...

Superfine gensere;) Eventyrgenseren din har nydelige farger;)
Koselig med venninnetur, prating, mat og god vin;) Høres perfekt ut;)

God ny våruke til deg;)

Klem fra Ann-Mari

Helen sa...

Syns du kler fargene VELDIG godt, men så kler jo også alt den smukke, vettu :)

Herlig bilder av deg, og jeg må si, det er såååå mye bedre/finere å se strikkeplaggene PÅ ! Takk

Venninnen din kler grønt VELDIG godt, uten tvil "hennes" farge !

Hva skal du så nå strikke på, søte Sylvia? Ett par sokker.....he he he

Strikkeheksen sa...

Du milde, hvor ser du fantastisk godt ud i din nye trøje, Sylvia - ja I ser jo altså forrygende ud begge to i begge jeres trøjer, men nu er jeg jo mest interesseret i den stribede :-)De farver skal du ikke tøve med at tage på (hvilket du jo heller ikke gør ;-))de klæder dig så godt :-)
Nu må jeg også fluks komme i gang, ikk? Så lækker den er :-)

Barwitzki sa...

Herlig en venninehelg - så stor fint. Fantastiske genseren dere ferdig. Hyggelig begge to. Naturlig er riktig med ny... eller gammel... farger igjen - genseren passer deg veldig flott. Jeg er hjemme fra barnebarnuke igjen nå... og slappe av... bar. Strikke var siste uke ikke, jeg håper i morgen. Ha en fin kveld. Klem Viola

Ruths datter sa...

Wow så nydelig den nye genseren din ble da. Du kler både farge og stil. lekker rett og slett. Ser godt ut det garnet du har brukt. Fin dame er du jo også. Alt kler den smukke.En skjønn grønnfarge din vennine har strikket i.
Klem og god ny uke til deg Sylvia

Lisbeth sa...

Fikk dere sniket dere ut mellom regnbygene :)? Herlig var det når sola dukket opp! Du er kjapp med pinnene må jeg si, jeg føler jeg ikke kommer noen vei på det jeg holder på med. Super deilig genser du har strikket :) Snill du er som monterte Åse sin genser også - det er venninne det :D

ANNEPÅLANDET sa...

Genseren ble kjempefin! Jeg har hatt lyst på en Faerytalegenser etter at jeg strikket Datteras digre Faerytaleskjerf i vinter - det var så herlig og varmt så jeg tenkte en genser i samme måtte være midt i blinken. Den strikkelista mi vokser stadig...
Ha en fin, ny uke!

Elisabeth sa...

Venninnehelg er superkos. Noe jeg ser det oser av bildene dine, Sylvia.
Stripegenseren din ble flott. Strikket samme til eldste i grå og offwhite til jul. Den ble stor suksess. Så stor at søstra hennes tok initiativ til å strikke samme til seg selv ;) Noe som gleder en strikkeglad mor, vet du.

Ny nydelig våruke ønskes deg :)

Anne sa...

Så fin den ble til deg Sylvia! Jeg syns du passa fargene godt jeg! Faerytale er det ultimate kosegarnet. Det var en flott skappelgenser på venninnen din, nydelig farge! Jeg elsker skogsfarger (og sjøfarger). Og ser ut som dere har hatt en knallkjekk helg sammen med strikk, skravling, god mat og vin;)

Ha en strålende uke!
Klem

Lin sa...

Saa soedt af dig at montere for veninden. Det er altsaa saa kedeligt at montere suk.
Du graa????? hvor????????
du er da saa smart og ungdommelig i din fine troeje. Jo de faarver passer dig godt.

Turid sa...

Et her og sprudlende innlegg - alltid trivelig med "venninne helger"- " Alt kler den smukke" når det gjelder genseren din , den så veldig lett ut. Skappelgenseren til venninna var jo bare skjønn , er nokså" grønn" æ også. Fantasererinnimella om en "skappel"...
Ha en fin dag!

Rubia sa...

Flott genser! Vurderer sterkt på om jeg må strikke meg en også. Takk for inspirasjonen!

BrittB sa...

Prøvde å legge inn en kommentar, men det fungerte visst ikke...prøver igjen!:-)
Flotte gensere dere har strikket begge to!! Høres ut for at du har hatt ei fortreffelig helg!! Koselig med venninnebesøk -og fine bilder!
Ønsker deg ei fortsatt fin uke! :-)

Gitte sa...

Super, duper lækker bluse!
Jeg tror du har udviklet dig til at hurtig strikker. Du sprøjter den ene lækre bluse ud efter den anden.
Åh - hvor ser det ud til at I havde en dejlig dag. På lørdag er det min tur til strikkehygge.

Jeg - jeg synes slet ikke jeg kan finde inspirationen.....!!! Æv.

Og nu er jeg med på det der hår-noget. Jeg bruger også fingrene eller en kam til krøller.... Aldrig børste.