Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 6. februar 2014

Varme, helt ned....

Her får du se ullbuksa på
Den er deilig, behagelig og varm å ha på.
(Jeg håper nesten at Sophia nekter å ha den.......he he)

Og som jeg sa sist, så blir man som en " stappa pølse " i slike hjemmestrikka ting.
Men så er det vel bedre å være god å varm og ha det behagelig, enn å se stilig eller " riktig " ut?

Mannen lo da vi tok bildene, det var han som var fotografen. Han mente de minnet om de gammeldagse HerreMakko underbuksene.

( bildet er lite flatterende, siden jeg bøyer meg fremover, og ser ut som en tønne, ho ho)

Jeg strikker og strikker på Mohairgenseren min. Og gleder meg såååå til å få den ferdig.
Nå har jeg begynt på det ene ermet, og håper å komme i mål innen helgen er omme
Pga at jeg har hatt med strikketøyet på jobb, og lagt det på disken, har jeg fristet mange. Det er utrulig lett og mykt, og like anvendelig sommer som vinter.

Nå skal jeg til frisøren for å klippe ny frisyre. Når jeg telte etter, var det 11 mnd siden sist jeg klippet meg. Ingen kan beskylde meg for å bruke mye penger på utseendet mitt! Men desto mer kan jeg da bruke på garn! :)

Ha en fin dag!

16 kommentarer:

Fru Kahr sa...

De er simpelthen skønne:-)

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Madame sa...

Uldbukserne er simpelthen skønne, Sylia - måske skal du strikke et par mere, så I begge to har et par?
God idé at strikke på mohairgenseren, når du er på job!
Her har vi regnvejr i dag, og lige uden for står fasanen og larmer.
Ha' en fin-fin dag!

Anne sa...

De er smarte og anvendelige når det er koldt...og det er hovedsagen :-)
God weekend til dig .. Hils familien :-)

ANNEPÅLANDET sa...

De ble veldig fine, Sylvia! Ser så deilige og varme ut :-)

Helen sa...

Klart den er god og varm !
Tro hvem som blir "bruker'n" - Sophia eller deg....?

Fint at du "byr på deg selv" så får vi se hvordan plagget ser ut på, takk Sylvia, og takk til mannen som tok bildene :) Blir ofte litt morsomt slike "fotoshoots" - min kjære er alltid så utålmodig - også ender det gjerne i masse latter.

Da håper jeg du viser bildet av din nye frisyre, eller selfie som slike bilder blir kalt, har jeg lært meg :)

I Oslo snør det våt, tung snø, men det bryr jeg meg ikke noe om, imorgen skal jeg ut på tur ! Så da forlater jeg landet for denne helgen !

Marianne sa...

Den er nok god og varm, og jeg synes da du kledde den godt:-)

Lin sa...

Fine bukser. Formen minder lidt om jeggings som er saa moderne her i Frankrig. Det er en blanding mellem jogging og legging og de er ultrabehangelige at have paa. Jeg har et par. Ligner en proppet medisterpoelse i dem, men med en tunika ud over saa gaar det fint ( synes jeg. Mine doetre synes nok noget andet haha).
Faar vi billede af ny frisyre????

Vibekes lille ullne sa...

Har du virkelig strikket en hel ullbukse til voksen? Respekt! Den så superdeilig ut og jeg synes den satt fint jeg. Tenk å ha en tunika eller kjole over da, det må jo være skjønt på en kald vinterdag. Får håpe at datteren vil ha de da, de må jo være deilige i stallen. :) Hvis ikke ville jeg ikke vært så lei meg hvis jeg var deg ;)

Vibbedille sa...

Ahaaa DEN buksa så kanondigg ut! GIVE IT TO ME!!!! ÈN dag, ÈN dag SKAL eg og ha ei sånn bukse! Måtte vært helt digg!! ;)

Og eg syns IKKJE du ser ut som ei stappa pølse! Du har jo virkelig flott ben-og KULE sko!!!

KOoOS deg og ha ei deilige helg ;)

Go`klem fra Vibbedille ;)

BrittB sa...

For en herlig ullbukse!!
Og for et arbeidsstykke!! Du har sannelig strikke-mot som gikk igang med et slikt prosjekt!! Well done! :-)

Flowermouse Design sa...

UHU - dette var gøy!!! Genialt at du virkelig strikket ullbukse til deg selv. Sikkert helt herlig å bruke på kalde dager. Og, tror vi har samme smak i sko!!!!! God helg - ser ut som du holder varmen :-)

Rosehagen sa...

Åååå ei sånn ei ønsker jeg meg;) Lurer på om jeg har mønster på strikka ullbukse til voksne i en eller annen bok. Jeg fryser jo alltid på enkelte kroppsdeler;)

Klem fra Ann-Mari

Frk.Badegakk sa...

Nei så kul! En sånn kunne jeg glatt ha strikka og gått med. Hilsen hun som har traska rundt med hjemmestrikka fana shorts ;)

Nå kom jeg på at jeg burde strikke en sånn ullshorts til...

Rubia sa...

Buksa ser helt nydelig ut!
Vurderer å strikke meg en av rester.

Monstermønster sa...

så deilige ullbukser! Det inspirerte!