Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 11. februar 2014

Strikkekake......

Dette begynner snart å bli en matblogg......men det er det altså ikke. Det er bare jeg som er så glad i mat, og i å bake.
Jeg har bakt til morgendagens Strikkecafe
En deilig, saftig mocca-kake.
Siden det snart er Valentindag, har jeg pyntet med hjerter.

Jada, den er til strikkecafeen, og siden jeg har bakt en stor kake, er det rom for SMAKING!
Må jo teste om den er bra nok. Og den bestod testen, i skrivende stund.

.....og siden jeg er i bakemodus, ble det en stor posjon med valnøtt- rundstykker
Fint å fylle fryseren med noen rundstykker, som tiner på et blunk, når det bare er tørt brød igjen.

Ellers er Mohairgenseren min ferdig strikket. Nå er det bare monteringen igjen.
Og så langt har jeg kommet med det
Halskanten strikket jeg sent i går kveld. Den er altfor trang, så den må tas opp igjen.
Å montere den siste armen, og feste trådene, kan visst ta lenger tid enn antatt........

Denne uken er fyllt opp med gjøremål, så jeg aner ikke når den blir klar.
Den som venter, får se....... :)

13 kommentarer:

Madame sa...

Din kage ser skøn ud, Sylvia, og det var godt, at den bestod testen :-) Du er flittig med at bage!
Jeg er spændt på at se din genser færdig! Må vi se dig med den på?
Jeg skal på kunstmuseet Louisiana nu og høre en kvinde fortælle om, da hun flyttede med mand og fire børn ud i en svensk skov.
Klem og rigtig god tirsdag!

Rubia sa...

Den ser så god ut!
Og jeg som ikke kan komme. Søren!

Turid sa...

Hei på deg og takk for sist . Ser du holder stand når det gjelder blogging , baker og strikker som du alltid har gjordt . Æ prøve en gang til å ta mæ sammen når det gjelder blogging ......vil ikke miste alle dåkker bloggvenninnan mine! Høres!

Susann Englemamma sa...

Mocca-kaken så veeeldig god ut! Elsker sjokoladekaker ;)

Helen sa...

Hvis ikke ikke strikkekafeen din var så langt unna...skulle jeg kommet KUN får å spise den deilige mocca kaken din !!

Nam nam mmmmm DEN SÅ GOD UT !
Elsker kaker, og hjemmebakte er de beste :)

Er vel en grunn til at jeg ikke kan bake, hadde forspist meg støtt og stadig på kaker og trillet herfra og til Italia...

Genseren ser lett og fin ut, og ja, ikke helt "dine farger" - men er det ikke moro at man kan forandre litt på fargekodene sine, da? Som du selv sa, ja jeg har jo begynt litt med "dine farger" og får ros for siste Missoni jakken, som har bringebær rødt i seg, og endel aprikos til mørkeblått.

En rolig dag hjemme idag, så pakking igjen imorgen, og fly på fredag...til ja, du vet jo hvor :)

Lykke til imorgen - tenker den kaken får "ben å gå på" !!

Anita S sa...

DEN kaka så da veeeldig god ut:-)

Lisbeth sa...

Strikkecafe ja, det er vel i dag det! Håper du klarte å lære noen å strikke speilvendt ;) Kaka du har bakt så bare aldeles nydelig ut, skikkelig kaloribombe :) Masse lykke til i Oslo i morgen!! Klem

Elisabeth sa...

Nammis, hjemmebakt er best! Har bakt brød med valnøtter i dag jeg og. Skal ha med på fjellet i helga.

Genseren din blir superfin, Sylvia. Digger fargenyansen. Og kjenner meg veeeldig godt igjen i at montering går treigt. Usj.

Ruths datter sa...

Ser godt ut du. Både rundstykker og kake. Genseren blir sikker flott til deg. Flinke Sylvia. Du får gjort så mye du.
Klem

BrittB sa...

Her var det mye fristende!! Kaka ser veeeeldig god ut!!
Genseren din ser så myk og deilig ut - og så delikat farge! Den blir flott!!
Ha en fin kveld! :-)

Marianne sa...

Den kaken så god ut og ingenting er vel bedre enn hjembakte rundstykker:-)God helg til deg! Klem Marianne

Helle sa...

Mmm fristende. Du er både flink til å sette noe godt på bordet, og glede deg over dets gleder. :)

Jeg var mye flinkere (eller glad i) å bake tidligere. Vet ikke om det er mangel på tid tid, alder eller at jeg ikke er like "søthungrig" som før. Etter en "detox" for noen år siden hos en homøopat, i fbm å få opp energinivået, sluttet jeg å drikke brus. Med slutt på brus-drikking forsvant også søthungeren. Fra å ha spist sjokolade daglig (jeg elsker fortsatt sjokolade) er det nå heller sjeldent. Sikkert bra for noe, men familien savner mors kanelboller.

Håper du har en fin helg. :)

Siddis back home sa...

Å, dette ser herlig ut, tror jeg må prøve meg med litt baking imorgen, det ser ut til å bli innevær! Kjempeflott genser som så å si er ferdig, hva er på pinnene nå mon tro? Her er det kveld med rødt i glass og strikke kofte på pinnene! klem fra meg