Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 27. februar 2014

Strikk meg et landskap

Så går man i skogen, i den grønne eng. Der det bugner av lyng, både hvit og lillafarget.
Omkranset av høye, mørke fjell.
Går man langt nok, kommer man til et lite tjern, dypt inne i skogen......

Det er som et landskapsbilde, det jeg har strikket.

Så er det bare FEBRUAR-SOKKENE som jeg har strikket ferdig!
Men, det var som å strikke et landskap. Kan du se det?

Garnet er fra lageret......har vel ligget der i 7-8 år. Siden jeg ikke har strikket så mye sokker.
Men det er altså en forandring på nå. Et par sokker for hver mnd, med garn fra lageret.

Garnet er NORO Kureyon, sokkegarn fra Japan.
Strikket på pinne 2.5 (ikke verst til å være meg, altså) og de er strikket i strs herre. Men det er fremdeles garn til overs. Så jeg tror nesten jeg skal strikke et par til........

Siden RØDT fremdeles er min favorittfarge, stylet jeg en hyggelig krok i butikken
Pledd og pute fra Oleana.
Løper fra Ekelund.
Rustik-servise fra Wik og Walsøe.
Glasskaraffel fra Ingrids glass.
Lysestaken i smijern er fra Hemsløyden.
Linservietter fra Vaxbo lin.

.....og i dag startet jeg på et nytt prosjekt....hysj! ;)

14 kommentarer:

Bente sa...

Å du Sylvia, jeg elsker de Oleana pleddene. Er veldig begeistret for det røde.
Strikkeprosjekter står i kø hos deg. Alltid moro å begynne på et nytt strikketøy, og kan tenke meg du blir fristet som jobber der du gjør.

Vibbedille sa...

Skikkelig flotte sokker og god beskrivelse ,)
Men syns du det garnet var godt til sokker? Vet det er sokkegarn, har det selv, men syns det er litt kvister(??) i det hehe

Eg har et halvferdig sjerf liggende på et nøste eg hehe

Eg har planer om nytt prosjekt i løpet av helga eller til uka, alt etter når kiloet eg bestilte i dag kommer hehe JEPP; skal bli genser til meg selv så me er nokså like galne tror eg HAHA

KOS deg og ha en deilige kwell!

Ps;Skjønn krok du hadde laga! RODT er FLOTT!

Go`klem Vibbedille ;)

Helen sa...

Morsomt garn, og pinne 2,5 !!!

Samme pinne jeg bruker på en liten babybukse, men den vokser faktisk fort, klart 12 mnd er jo ikke store greiene...hehe

Nok ett fint stylet hjørnet fra butikken, dette er du god på Sylvia !

Jeg lurer dog litt på hva du skal med 12 par sokker....kremt...når året er ommet....? Julegaver..?

Ruths datter sa...

I sokkemodus ja. lekkert gard det der Noro. Ikke prøvd det ennå. Koselig rø krok i butikken. Rødt er flott.Ønsker deg ei god helg Sylvia.
Klem

Ruths datter sa...

I sokkemodus ja. lekkert gard det der Noro. Ikke prøvd det ennå. Koselig rø krok i butikken. Rødt er flott.Ønsker deg ei god helg Sylvia.
Klem

Ruths datter sa...

Merkelig. Det kom to ganger gitt. Ja ja...

Madame sa...

Ja, det er som farverne i et landskab - fine sokker, Sylvia - og en meget flot krog du har stylet i butikken! Ønsker dig en dejlig aften, klem

ANNEPÅLANDET sa...

Hehe, sånt sokkegarn har jeg også... Mitt er nok bare 5-6 år gammelt da :-) Kanskje på høy tid å ta det frem.
Ha en finfin helg!

Susann Englemamma sa...

Det er kjempefint med slikt flerfarget garn synes jeg:)
Flotte sokker!

Lene Megan sa...

Flotte farver og du har helt ret, de er et landskab. Ville også være flot på en sweater, da kunne man gå omkring og ligesom være sit eget landskab. :)

Håber din fredag er fin. Knus.

Marianne sa...

Flotte sokker og de lignet virkelig et landskap:-) Så koselig det ser ut i butikken, du er flink til ordne innbydende utstillinger:-) Klem Marianne

Flowermouse Design sa...

Uhu - nytt hemmelig prosjekt!! Gøy!!! Fine sokker - jeg elsker noro. Det blir så mykt og godt etter vask og har herlige farger! God helg Sylvia!!!!!

Rubia sa...

Flotte sokker. Og det garnet er supert til votter også. Bare ett tips.

Eli Kristin sa...

Nydelige farger i det garnet - flotte tjokkelabba som vi sier her :) Pinne 2,5... Mmmm, til nøden. Tålmodig og flink du :D