Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 26. februar 2014

Pausefisk....

Her har det ikke skjedd stort de siste dagene, så en pausefisk passer bra.....
En grytelapp, som det tok no time å strikke.

Da jeg var på messa i februar, fikk jeg med meg hjem et nøste fra Svarta Fåret. 
Garnet heter så mye som Home sweet home. Da sier det seg selv , man kan lage hjemlige ting med det.

Eneste aberet er at det inneholder 45% Akryl, og 55% bomull. Men faktisk blir det ganske fint når man strikker med det. Og siden det ikke skal på noens kropp, kan jeg godta det.
Og når jeg strikket, så jeg for meg en stor puff, noen bordbrikker og en røff pute.
Kanskje jeg skal vurdere å ta inn noen bunter....?

Ser du den fine kanten?
Den får du ved å strikke første maske vridd rett, og siste maske tas av med garnet foran masken.
Nå kommer jeg sikkert til å gjøre det på ALT jeg strikker fremover, for det ble så pent.

Den er 20 + 20 cm.
Jeg strikket på pinne 8, og brukte ca 70 g...... Jeg har altså 30 g igjen, Restegarn, sukk!

Siden jeg var på jobb og tok bilder av den der, knipset jeg litt rundt omkring i butikken igjen også.
Jeg har stylet og ordnet, slik at det lyser VÅR i butikken nå
Her, i avdelingen for BABY og pysj.
De unge mødrene er helt ville etter babytøyet i merinoull fra Lille Lam.
Den rosa kjolen du ser forrest her, er den eneste vi har igjen i den modellen......her går det unna. Og den er helt ny.

Det jooosa er for jentene. Sukkersøtt og lekkert. Blått og beige til gutta, mens det hvite går til alle.

Nå skal jeg ta en liten time på øyet, før jeg tar strikkepinnene frem. Jeg sov dårlig i natt ( er det fullmåne tro?) og våknet ved 05 tiden og strevde med å sove. Da var det bare å stå opp, koke kaffe, tenne stearinlys og slå på radioen. Litt strikking også, så var det ikke så ille alikevel.
Men jeg kjenner det nå.......

Men du, ha en fin kveld, da.

14 kommentarer:

Lisbeth sa...

Godt å se at du og strikker noe småtteri av og til :)
Jeg hekler lapper om dagen, i et nydelig melert garn. Har også sovet på sofaen i dag, kanskje vi er flere som sover dårlig ved fullmåne ;)Fine hverdagslykker du har, heldige deg som fikk tulipaner i går :)

Strikkeheksen sa...

Akryl - uha, jeg får gåsehud ;-) Men til grydelapper går det vel an - den ser god og tyk ud i hvert fald :-)

Kan godt forstå de unge mødre, jeg har købt en del Joona rene uld produkter til Lillefrø, de er så lækre. Lille lam tror jeg ikke, man kan få i DK, men det er måske bare mig, der er bagefter :-)

PS: Jeg sover rigtig dårligt omkring fuldmåne, men det har vi ikke her lige nu ;-)

Helen sa...

Pinne 8, ja da går det unna !!

Fin kanten, jeg lager noe av det samme ved å ikke strikke første masken, men bare tre den over...da blir det alltid så fin jevn kant, og lett å sy sammen syns jeg.

Uff, så tidlig du våkner da....håper du får en god natt søvn i natt :)

har forresten dedikert ett innlegg til deg, du snille Sylvia, så er det muig du får spørsmål om en viss kake.......

Nyt kvelden !

Madame sa...

Din butik er så lækker, Sylvia - jeg får lyst til at gå rundt og mærke på det hele, selv om det jo bare er billeder. Og det med at sove dårligt nogle nætter kender jeg også. Klem og ha' en fin aften!

Helen sa...

PS, til akryl garn.

Var på markedet her i Bolsen (Italia) på tirsdag, kikk litt på garn, de har så mange morsomme store nøster, tenker litt på lappeteppe eller annet, men ALT enten 100% akryl eller 50% akryl og ull eller 70% akryl og 20% bomull....merkelig??

Rosehagen sa...

Så mye lekkert;) Klærne fra Lille Lam er jo superlekre;)
Slitsom å ikke få sove om nettene. Har lange perioder med det. Dagene på jobb er ikke de beste da. MEN så godt med en dup på ettermiddagen;)
Nyt kvelden;)

Klem fra Ann-Mari

Siddis back home sa...

Å. så lekker butikk! Takk for tipset med strikkekanten, det må prøves! Ha en fin kveld hos deg!

Bente sa...

Hei Sylvia.
Butikken ser lekker ut. Deilige lyse farger.
Jeg har sett Helens innleg og ønsker at du legger ut oppskriften på brownies. må jo prøve denne jeg også.

Ønsker deg en fin uke.

Rubia sa...

Takk for sist!
Lekkert i butikken som alltid.

Bestemor sover alltid dårlig ved fullmåne også. Tanten min derimot sover dårlig når månen er halv.
Selv legger jeg ikke så mye merke til månen om natta. Da lukker jeg øynene og sover.

Ha en flott dag videre!

Miri Vandre blandt ege sa...

Fed kant på den grydelap- tak for tippet !

Flowermouse Design sa...

Kanten er knallfin - lærte den av Stephen West på hans MKAL. Nå bruker jeg også den på alt. Så flott at du deler!!!!

Lisbeths verden sa...

Den så tjukk og god ut :)

BrittB sa...

Sikkert godt med et raskt strikkeprosjekt innimellom! Takk for tips til fin strikka-kant, skal legge meg det på minnet.
Fine bilder fra butikken, både her og i innlegget under. Skulle gjerne tatt turen innom en gang!
Ha en fin torsdagskveld! :-)

Elisabeth sa...

Hm, den strikkekanten kunne jeg tenkt meg å lært meg. Så pent det ble. Må jeg øve på.

Romlesøvn her også for tida. Ja ja, går seg til. Møe å tenke på akkurat nå, og da er det tydeligvis nødvendig å ta natta til hjelp. Hmf :(

Straks GOOOd helg! Jeg har FEM dager fri.