Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 22. februar 2014

Ny utstilling i butikken

I helga har jeg stylet litt VÅR i butikken.

Nå er vi lei av de mørke plaggene. Nå er det på tide med litt vårfarger.

Begge har jakker fra Alpakka society. Skjerf og lue fra Tyrihans. Veske fra Siri brodersen, og det hvite skjørtet er fra Eva I Valla. Smykkene er fra KAZURI.

Vi selger mye saueskinn, og også, som her, reinsdyrskinn. Puten i lin er fra Vaxbo Lin.

I hyllene er det nesten tomt for lyseblått garn.........

Og vi har fremdeles OL i butikken
Sochi-genseren er populær, og her ser du også den første OL-lua jeg heklet, i Pt-5 garn.(og vi er altså tomme for denne fargen også.....)

I dag diskuterte jeg det med en kunde, at man kan da bruke andre farger til denne luen, for oppskriften er så enkel, og den har en fin fasong. 
Så hun ble inspirert, og kjøpte beige garn og brunt til kanten.

( jeg ser fra kommentarene fra sist, at en spør om hva jeg mener med Bling på kanten. Og da mener jeg noe som glitrer, selvfølgelig.
DSA kommer nå med et garn med paljetter i, med navnet Bling. Og gull og sølvtråd kan også brukes. Eller hva med Puno med glitter? Bruk fantasien, folkens)

To barnemodeller, kjole i FIN, og ponsjo i HEXA , fra boken I all enkelhet av Marte Helgetun.
Der er det virkelig mange flotte barnemodeller du kan strikke .

Og to nye bøker i butikken nå
Pjoneboka fra Pjonica. 2 utgave, med flere nye pjonemønster.
Og gryteklutboka, som bare er helt fantastisk.

Da jeg bladde i den, dukket det mange minner opp. Min bestemor heklet masse grytekluter, og mange av dem fant jeg inni her. Og litt andre barndomsminner, som Dorulldama. Husker du den fra 70-tallet?

Nå er det endelig helg for meg, og da er det bare å slenge beina opp i sofaen, og strikke og nyte kvelden. 
Ha en fin kveld du og :) 
Lørdagsklem fra meg.

17 kommentarer:

Madame sa...

Din butik er en ren Aladdins Hule, Sylvia - hvor er der meget lækkert at se på, og vinduet er så flot pyntet! Det må være en daglig glæde at være omgivet af smukke ting.
Rigtig god weekend!

Lisbeth sa...

Veskene til Siri Brodersen er såååå fine!! Så flott du har gjort det i butikken, kan jo bare glede meg til neste gang jeg stikker innom :D Klem

Lene Megan sa...

Fine ting og forårsfarver. Jeg er så klar til at indtage de lyse farver og lægge noget af det tunge tøj. Og snart er det marts! :

Håber du har en fin fin weekend.

Knus.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej! jag letar efter din mailadress och hittar den inte.
Med hälsningar fr. Tant Kofta

Sommertid sa...

Så mye fint nytt det var å se i butikken. At dere mangler visse garn/farger er jo helt på sin plass. Folk er ivrige på heklefronten også nå.

Ønsker deg en forts fin søndag !

Siddis back home sa...

Du er så heldig å få jobbe en slik herlig plass! Ha en fin søndag!

Lin sa...

Dorullsdama haha hende havde min farmor i rosa.
Strikkeklubben kender jeg desvaerre ikke personligt endnu men kun gennem nettet. Men kanske en dag......
Meget fin udstilling i din butik. Den vil jeg ogsaa gerne op og se en dag.........

Bente sa...

Her er det mye lekkert Sylvia. Jeg likte godt det skjerfet til venstre i første bilde. Jeg er ikke rosamenneske egentlig, men har kjøpt en gammelrosa eller kanskje det heter puddereosa genser. Til den skulle jeg ha et nytt skjerf. Nå må jeg ut å lete.
Ønsker deg en ny fin uke.

Helen sa...

Liker så godt dine "butikk innlegg" - føler da at jeg liksom også har vært litt innom der, og sett på utstillingen og alle fine farger !

Flink du er til å "style" dukkene med klær, og artig å se disse duse vår fargene du her har valgt, delikat og lekkert.

Takk for titten, Sylvia, alltid inspirerende her hos deg :)

PS, tusen takk for oppskriften. Ser den har kommet, må bare få lest den nøye gjennom....

Strikkeheksen sa...

Det må være rent slaraffenland at gå rundt og "style" med alle de nye forårsvarer - du gør det så fint, at jeg forestiller mig I sælger rigtig meget :-)

OL huen dukker godt nok op mange steder og selvfølgelig kan man da hækle den i de farver man vil - det virker som en god grundmodel :-)

Barwitzki sa...

Herlig Sylvia jeg var i din butikken, så deilig du hadde skrevet. Det var en fin spasertur og jeg liker hvit skjørt og OL lua selvfølgelig :-)
Ha en riktig god uke.
Klem fra Viola.

Eli Kristin sa...

Herlig og kreativ blogg :) Ser ut til at du har en herlig jobb også, får ikke fritidsproblemer der, hihi!

Fin uke til deg,
Eli Kristin

Rubia sa...

Lekkert! På tide jeg kommer meg innom igjen ser jeg. :O)

Håper du hadde en super helg!

ANNEPÅLANDET sa...

Flott butikk! Mange fristelser, men i vår er det sparekniven som gjelder her hos meg...

Den gryteklutboka må jeg jo bare ha (selv om jeg har minst tre gryteklutbøker fra før...). Jeg er jo litt hekta på grytekluter :-)
Og vi har faktisk en dorulldame, skikkelig stygg, som mannens farmor heklet til oss da vi var nygift - hun mente det var et must i ethvert møblert hjem. Hun har fortsatt (dorulldama altså, ikke salig farmor) hedersplassen på do.

Ha en fin, ny uke!

ANNEPÅLANDET sa...

Takk for tilbud om bok-assistanse, Sylvia! Men da jeg hadde lest om boka her, sendte jeg sporenstreks en epost til Vestfold Husflidslag og fikk bestilt den fra dem. Gleder meg til å studere den nærmere :-)

Ruths datter sa...

Masse fint å legge øyet på her,og den gryteklutboka så kjekk ut. Ønsker deg ei fin ny uke.
Klem

Fru Tunheim sa...

Sikkert deilig å ha fått litt vårfølelse i butikken. Vi hadde 11 grader i Stavanger i dag og sol ...det var helt nydelig og nå er det bare å vente på lysere kvelder fremover.