Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 2. februar 2014

La meg presentere....

.....det Hemmelige strikketøyet!
Oisann.....her hadde jeg glemt å snu bildet først.

Jeg har strikket en ullbukse, strs S. Men den er stor nok til meg, og da er den nok mer en strs M.
Garnet jeg har brukt er MITU.  (halvparten ull og halvparten Alpakka )     Og den er strikket på pinne 2.5 og 3.
Baken er strikket med vendestrikk. Linningen er brettet inn, og påsatt et bredt strikk i livet.
Istedetfor brettekant nederst, laget jeg en lang vrangbord, slik at den kan brettes opp.

Dette har vært litt av en jobb, men den er strikket innimellom alt annet, siden det har vært en hemmelig strikk....... Den er egentlig til Sophia, så hun ikke skal fryse når hun er i stallen. Men jeg har en liten anelse om at hun kanskje ikke vil gå med ullbukse.
Derfor er det greit at den passer til meg også. Men jeg ser ut som en stappa pølse med den på.........
Men vi får nå se hva hun synes når hun får den. Hun har snart bursdag.

Jeg har bakt i dag
To grove brød, som smaker helt fantastisk.
For å få sprø skorpe , penslet jeg dem med vann. Men da var de allerede så hevet, at de punkterte idet jeg satte dem inn ovnen, så de flatet litt ut. Men smaken er det ikke noe å si på.

Ha en fin søndagskveld.


17 kommentarer:

Madame sa...

Det er nogle fine uldbukser, du har strikket, Sylvia! Jeg tror, Sophia vil synes, de er meget smarte.
Uhm, og sikke lækre brød du har bagt!
Ha' en dejlig aften.

Birgitte sa...

Det var litt av en jobb på tynne pinner! Sikkert supergod og varm da:)

Lin sa...

Litt av en jobb??? Ja det tror jeg da paa de tynde pinde. Bravo Sylvia, og med den kulde I har nu oppe nordaa kan Snuppa da ikke blive andet end glad.
Laekre broed. De ser gode ud.

Vibbedille sa...

FYYYY søren for ei DEILIGE bukse!! Eg begynte på ei for noen år siden, i Opal vel og merke, men så ble den liggende til den gikk i bosset....TRAGISK! Så min drøm er å få ei skikkelig ullbukse, eller i min ville fantasi kunne eg tenkt meg en OnePice! hehe

KOS deg og ha ein deilige kwell ;)

Klem Vibbedille ;)

BrittB sa...

Det er litt av en jobb du har hatt med den ullbuksa på så tynne pinner - imponerende! :-) Sophia vil nok helt sikkert bli glad for varme klær når hun er i stallen! Lurt at den også passer deg, så kan du kanskje låne den av og til! :-)

Synes det lukter ferskt hjemmebakt brød helt hit! Det ser sååå fristende ut!! :-)

Fru Tunheim sa...

Ha, ha...fint uttrykk, stappa pølse! I alle fall, buksen er i alle fall varm og du trenger ikke fryse på kalde dager. Men litt av en jobb kan jeg tro.

Flowermouse Design sa...

Puh, må ha vært litt av en jobb!!!! Uansett, er det jo en av dere som får holde varmen!!!

Gitte sa...

Det kan være du bliver glædelig overrasket (med mindre du gerne vil beholde dem selv). Lise fryser når hun kommer hjem fra ridning, selv om hun har godt med tøj på.

Jeg synes det ser super lækre ud. Og hold da op - det må da have taget tid!

Rubia sa...

Flott bukse! Ja, din er større enn min. :O) Min er bare til en 4-åring.

Fru Kahr sa...

Bukserne ser dejlig varme ud - men sikke et arbejde det må have været at strikke dem.

Helen sa...

Den var fin, og må da være super god og varm - særlig til bruk i stallen, hun liker den nok helt sikkert :)

Du må da være super rask med pinnene ine, pinner 2,5 og 3 er jo så saaaakte å strikke med...!

Har akkurat kjøpt inn to nøster, som skal bli egentlig litt lik bukse som denne her, men størrelse 3 til 6 mnd, og pinne 2,5....så håper jeg blir ferdig til ankomsten til barnebarn nr 3...ventes i mars....går vel på håret, så treg jeg er...hihih

Barwitzki sa...

Herlig varme ullbukse har du strikkt Sylvia - masse å gjøre med tynne pinner. Kanskje dere ville begge to??? Mhhhh din brød er forførelse.
Ha en deilig uke. Klem

Anne sa...

Hvilken jobb du har gjort med den der! Håper dattera liker den ;) Høres herlig ut med bukse i Mitu synes jeg.

Ha en fortsatt fin tirsdag!

Lisbeth sa...

Den er sikkert god og varm! Deilig å ha i stallen - eller i yoga avspenning :)

Elisabeth sa...

Så smart da gitt, med ullbukse i voksenstørrelse. God ide´!

Anonym sa...

Bra jobba Sylvia!!! Deilig brød også da. Akkurat montert ferdig skappel genseren, endelig skal jeg begynne på noe til meg selv. Fant verdagsjakka i Familien på jobb i dag, nå er det i mine hender. Kanskje det blir garn jakt i morra. Eli

Ruths datter sa...

Herlig land for en jobb da. Disse buksene er jo superfine.
Klem