Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 20. februar 2014

Kake og kosekrok

Jøss, hva går det av meg i dag? To innlegg i løpet av noen timer......
Men la deg ikke lure, det er ikke noen trend herfra. Neste innlegg kan komme om en uke, for alt jeg vet.

Men i skrivende stund koser keg meg med rykende varm kaffe og Browniekake
Jeg var bare NØDT til å bake litt i dag, og denne er favoritten her i huset, og det tar null komma niks å smelle sammen.

Nå skal jeg bruke resten av kvelden til å sitte i sofakroken å strikke, tror jeg.
Kroken " min" ble ryddet i hui og hast på lørdag, da Sophia skulle ha bursdags- fest her. 
Men hvor lenge varer det, tror du?
Til å være strikkekroken min, er den utrulig ryddig akurat nå

Den ser jo ikke rotete ut i det hele tatt. Er du ikke enig?
Vel, se bort ifra den " skinnlua" som ligger på sjalet mitt........ Det er bare nabokatta Sherlock som tar seg en blund.

Og når man rydder, må man jo legge det et sted.....
Veldig kjekt å ha det i en ermelengdes avstand, litt sånn " gjemt-bak-sofaen ".
(Det blir for langt å gå ned en etg for å hente noe.)

Her er det påbegynte prosjekter, nesten ferdige prosjekter, kanskje prosjekter, og garn til neste prosjekter. Litt oppskrifter, strikkebøker og Interiørmagasiner. Ja, ting jeg trenger der og da.

Hvordan ser DIN strikkekrok ut akurat nå?

15 kommentarer:

Vibbedille sa...

HERLIG! Sånn kan man like ;)
Ser helt herlig ut den kroken, min NESTE salong blir hjørne e.l VIL ha en SKIKKELIG krok!!
Liker godt min sofa, men har jo forstått at eg ikkje helt hadde strikking i hodet da me kjøpte den hehe

KOS deg og nyt ettermiddagen og kwellen ;)

Klem Vibbedille ;)

Madame sa...

Hvor ser der hyggeligt ud hjemme hos dig, og det synes Sherlock vist også :-)
Uhm, browniekage lyder godt!
Jeg har været i Hillerød med min hjertenskær og har besøgt en helt ny butik. Med hjem kom en nederdel i denimblue og indisk inspireret stil.
Hyg dig i sofahjørnet, Sylvia, klem!

Lin sa...

Haha, kender problemet fnis. Min strikkekrok er alt for ryddig for tiden. Vi har tysk utvekslinselev for tiden og da maa hjemmet jo se bare litt ryddigt ut.
Oj den kaka ser god ut.

Rosehagen sa...

Tørr ikke vise frem kroken min!! Har du sett "Rasfare" skiltet!? Burde hatt et ved min stol ifølge noen;)
Tusen takk for kommentaren på min blogg. Lo godt, skulle gjort seg å sy klær til en varm fest med den tråden;) ;) Nok en lue på heklekroken, ny farge;) Skal få blogget når jeg kommer fra hytta i morgen;)

Klem fra Ann-Mari

Helen sa...

Lo høyt da jeg så bak sofaen din !!

Herlig, Sylvia :)

Min strikkekrok, er faktisk kun go'stolen her i Bolsena, og har en puff foran til beina, der ligger strikketøyet mitt, som nå er en liten baby bukse (min kjære venter barnebarn nr 3, og endelig blir det en liten pike) og alle andre strikkeprosjekter, UFO'r, er i mitt andre hjem....i Norge, inni i et skap på gjesterommet, langt fra hvor jeg kan se de....hihhi

ELSKER brownie kake, og din så super god ut...........er den virkelig lett å bake?
Hadde jeg greid det?...

BrittB sa...

Brownies er farlig godt - og din variant ser veeeldig god ut! :-)
Strikkekroken di ser ut til å være en perfekt plass for en strikkedame!! Kjekt å ha ting innen rekkevidde! :-)

Anne sa...

Mmm, den kaka så god ut! Skulle gjerne hatt oppskrift eller link til der du har den fra;) skikkelig kosestrikkekrok du har! Det har vært så kjekt å få titte inn i hjemmene til folk:)

Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Den kaka så digg ut!!! Syns kroken din ser koselig ut jeg. Er det ikke sånn det skal være da. Eli

Anonym sa...

Ser du anbefaler å hekle inn bling garn i kanten på ol lua.
Jeg lurer på hva hva det garnet heter?
Solveig

Rubia sa...

Så deilig ut den kaka.

Jeg har også like fin orden som deg i strikkekroken min. Og min har også en sånn skinnfell liggende når jeg er hjemme. *ler*

Ha en super helg!

Barwitzki sa...

Koselige dag det var i alle fall -
har masse moro med strikke.
Klem fra Viola

Barwitzki sa...

Koselige dag det var i alle fall -
har masse moro med strikke.
Klem fra Viola

Helle sa...

Den OL-luen synes jeg at jeg ser overalt nå. Fin er den, men jeg tror som du sier at det sitter langt inne hos folk å bytte farger. Mange er redde for å skille seg ut...

Åh, kake. Hadde planer om å bake kanelboller i dag. Innkjøpt gjær og kanel, men det ser ut til at det blir med tanken. Har tilbragt dagen sammen med datteren. Ikke så ofte vi får det til lenger, så jeg nyter de timene jeg får.

Kos deg med kaffe og kake, den så veldig fristende ut. God helg. :)

Elisabeth sa...

Gjenkjennbart. Strikketøy er vel ikke rot???

God lørdagskveld. Har sovet 1 time på sofaen etter jobb, så får håpe at jeg holder til litt etter klokka 21!

Elisabeth sa...

Og du, Brownieskake - yummie! Deler du oppskriften kanskje?