Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 28. februar 2014

Jeg var en av de heldige

I ettermiddag, da jeg kom hjem fra jobb, lå dette å ventet på meg
For noen uker siden, var jeg inne på bloggen til Tant Kofta, der jeg skrev om min favorittfarge.
Ja, du kan jo bare se hvilken farge jeg skrev om, RØD.

Av de som skrev ( ja, vi var mange!) ble noen av oss trukket ut, og vi kunne velge mellom flere farger garn, som hun hadde farget selv.
Siden jeg skrev om fargen RØD, tok jeg den som var nærmest den, og da valgte jeg Blodappelsin.

Dette er et sokkegarn, og flaks for meg, siden jeg ligsom skal strikke 12 par sokker i år. Og for dere som tror jeg skal beholde alle selv, tar helt feil!!!
Jeg selv ender nok opp med et eller Max to par. Gleden ved å strikke sokker er jo å gi dem bort, og glede noen!

Dessuten har jeg lageret fullt av sokkegarn, og meningen er også å slanke noe av dette lageret.
Og nå har jeg altså enda mere sokkegarn. Men sokker i dette garnet , blir nok til Meg Selv.

Jeg anbefaler en tur innom bloggen til Lotta, altså Tant Kofta.
Der kan du kjøpe det helt spesielle, handfargede garnet hennes. Og dessuten designer hun oppskrifter også.
Du som vil strikke oppenifra og ned, kan kjøpe heftet hennes, med oppenifra og ned Koftan.


Og med denne hverdagsgleden, en stor bukett med tulipaner, som mamman min kom innom med, her om dagen, 
Vil jeg bare ønske deg en riktig god helg. Og takk for at du kom innom hos meg.

13 kommentarer:

Flowermouse Design sa...

Skal si du har vært heldig i dag!!! Gratulerer med både garn og blomster!!! God helg til deg også!!

Miri Vandre blandt ege sa...

Altid en fornøjelse at komme forbi dig :)

Madame sa...

Tillykke med det skønne garn - sikke en vidunderlig farve! Rigtig god weekend, Sylvia.

Helen sa...

Så herlig !
Moro å "vinne" sånn uventet, og helt klart dine farger, og da vet jeg også hva du skal gjøre med alle sokkeparene din strikker...hihihi

Tulipaner i alle farger, åååhhh, så fint ! Her er det for tiden full salg av stemorsblomster, men ikke en tulipan å se....men, italienerne har liksom ikke blomsterbukett på sine stuebord....noe jeg jo gjerne vil ha...! Jaja, kan ikke få til alt.

God helg strikkesylvia :))

Monstermønster sa...

Heldiggris! Tantkofta har fntastisk mange fine farger.

Tove sa...

Jøss... Skikkelig vinterlykke på deg altså ;-) Kanskje du burde levere inn en lottokupong i morra ;-)

Jeg måtte jammen nedom butikken tirsdag for det var ikke snakk om en annen farge enn lyseblå til den OL-lua :-/ I formiddag ble lua ferdig og sønnen fornøyd, så nok en gang tusen takk for oppskriften :-)

I morgen drar jeg en tur til fjells (helt alene frem til onsdag formiddag), så bare pling på dersom du har lyst å ta deg en tur ;-)
God helg Sylvia :-)

Strikkeheksen sa...

Sikken skøn buket - det skaber virkelig glæde i hverdagen :-) Tillykke med garnet, der var du godt nok heldig. Blodappelsin er et fantastisk navn til den smukke farve og selvfølgelig skal du have de sokker selv :-)

Hvordan kommer jeg i gang med at strikke sokker igen? Jeg vil virkelig gerne, men der kommer altid noget andet ind og overtager. Mon jeg skulle udnævne en hel måned til at være sokkestrik? ;-)

Helle sa...

Så flott garn du vant. Blodappelsin hørtes spennende ut, - noe midt imellom oransje og rødt?

Så fint du har dekorert butikken deres. Snart full vår hos dere. :) Her synes jeg vi har vinter den ene dagen og vår den neste. Skulle gjerne sett at det stabiliserte seg snart. - Er egentlig ikke overbegeistret for våren, men det skyldes ene og alene at jeg er pollenallergiker. Er med andre ord trett til etter mai en gang..

Rød kåpe. Jeg synes det er noe eget med det, og skjønner godt at du forsøkte å redde din.

- Og jobbe mindre? Joda, det er ambisjonen, men jeg jobber i et yrke hvor deadlinene er absolutte. I dette tilfellet er det innspurten på en årsrapport som gjør at jeg jobber mer enn ønskelig. Litt av jobbens natur å jobbe mye rett før deadlines - det må bare ikke bli normalen som det mer eller mindre har vært de siste årene. - Nå ser det heldigvis ut til å endre seg, da vi har fått ok på å ansette en person til etter sommeren. Lys i tunnelen med andre ord.
Nyt resten av helgen. :)

Barwitzki sa...

Tusen takk for din hilsen Sylvia.
Glad. Veldig fint er garnet så deilig farger. Det blir fin å strikke... og for oss... vi kunne se etterpå. Ha en herlig helg. Vi har fantastisk solen og det er så fin ute. Klem fra Viola

Siddis back home sa...

Så heldig du er! Ha en flott fastelavenshelg hos deg!

Lisbeth sa...

Så heldig du var Sylvia :)
Utrolig flott garn, helt aldeles nydelig farge! Det blir nok noen herlige sokker av dette! Fine tulipaner, din mor vet nok hva du liker ja :) Hverdagslykken min i dag er en dag helt uten planer ;)
God helg! Klem

Rubia sa...

Gratulerer med lekkert garn!
Strikk ett par kosesokker til deg selv av dette.

BrittB sa...

Så heldig du har vært!!
Nydelig garn og blomster!!
Fine sokker i innlegget under her, skjønner hva du mener med "landskapet". Jeg har også strikket av Noro-garnet. Syntes det var noe stivt å strikke av, ikke helt mitt favorittgarn, men skistrømpene jeg strikket den gang holder koken :-)
Ha en fin-fin tirsdag!