Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 20. februar 2014

Jeg har også

....heklet OL lua
Faktisk, er dette den andre lua jeg har heklet.
Den første heklet jeg da jeg var på jobb i går. Den var i dobbel Pt-5, og litt mørkere blå enn denne.
Den er modell i butikken, sammen med Sotsji-genseren.

Og siden vi gikk tom for det norske flagget, for en uke siden, fant jeg et bånd, vi hadde brukt til 17 mai, og sydde på det istedet.

Denne har jeg heklet i Vamsegarn med enkel tråd på nål nr 6. ( farge 59)

I butikken er vi helt utsolgt for blått garn. Da er det bare å gå over til en nesten tilsvarende farge. Det funker det og. Dessuten kan alt garn brukes. Vær litt kreativ, da vel.
Og hvorfor ikke bruke oppskriften, men hekle i andre farger?? Hva med litt BLING på kanten?

Det er to oppskrifter gående her på nettet. Den som jeg har fulgt, med nål nr 6 ( som er med fastmasker), og den som har litt tynnere garn, med nål nr 4.5.( med halvstaver)

Noen hadde nevnt på radioen at den var Pjonet, men det er ikke tilfelle, for da hadde den sett strikket ut, med masker på skrå.

Fortsatt god OL.



12 kommentarer:

Helen sa...

Fin denne her, har også lest på nett - at garnet er utsolgt overalt !
Hvor morsomt ække det, da ?

Strikking og hekling er den ny farsotten til lands...moro, moro !

Rosehagen sa...

Hei;) Så smart å bruke bånd;) Det har jeg liggende, for her i byen er det jo tomt for flagg!! Jeg har heklet en pr OL gull til Norge. Nå er jeg tom for garn;) Håper kombinertgutta ta gull uansett;)
Jeg har prøvd meg på pjoning, går litt senere en hekling. Men blir veldig fint;)

God torsdag;)

Klem fra Ann-Mari

Ruths datter sa...

Jeg har sett en reporter i hvit lue. Fin den også. Dine luer ble flotte. Lurt med 17 maisløyfa da.
Klem

Siddis back home sa...

Hi, hi, jeg har hatt mine ymse meninger om den lua, men jeg kaster meg nok på bølgen jeg også! Ha en flott ettermiddag hos deg!

Martine Engebakken sa...

Var ei innom garnbutikken tidligere i uka, og spurte etter blått dalegarn. Og hun som jobbet sa at det var de tomme for, men hun sa ikke noe om hva hun kunne brukt i stedet for. Ble litt "provosert". Kunden gikk hun, for de hadde ikke garnet.. Herregud, kan da fint bruke alt annet garn som du skriver! :D
Vær kreative nå folkens:P

Martine Engebakken sa...

Autokorreksjon gitt: Jeg var innom som kunde, og overhørte en annen kunde spør om blått garn!:D

Sylvia sa...

Martine:
Det er det , vi som jobber i butikk er der for, å veilede kundene., og gi service.Ellers kan man jo bare handle alt på nett.
Ja, så mistet den butikken en kunde, istedetfor å selge annet garn, og få en fornøyd kunde, som kommer igjen.

Lin sa...

Den er saa fin. En saan maa jeg ogsaa faa laget. Jeg er bare saa kloenete med en heklenaal.

Flowermouse Design sa...

Tror jeg er den eneste i landet som ikke følger med på OL. Men luer har jeg sett overalt. De er fine - og hadde vært knall i turkis også!!! Men gøy at garnbutikkene selger :-) Likte godt båndet du har brukt - en ny vri!!

Miri Vandre blandt ege sa...

Jeg har virkelig siddet og beundret den hue ! Synes de er så lækre og ville ønske jeg havde hatte og hue hoved :)

Rubia sa...

Kul lue!
Enig med deg, den fungerer jo i andre farger også. :O) Like varm i rødt eller brunt for den del.

Barwitzki sa...

Fantastisk - dine luer blir veldig flotte.