Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 30. januar 2014

Stemninger

Ved siden av kaffekoppen, har jeg dette....
Jeg strikker litt på begge to, men - kremt - det er det øverste strikketøyet som vokser mest.

På ridegenseren måler og måler jeg, og det vokser ikke en cm, virker det som. Ikke rart det er mer takknemlig å strikke på det fnugglette istedet.

Og ja, dette er ligsom ikke farger som står meg nærmest, men det er deilig å ha det litt nøytralt også.
Ellers er jo dette MEG:
Jeg bare MÅ ha litt sterke farger her og der i heimen.

Jaha.....den lilla varmeflasken passer perfekt inn i interiøret, og drar ut den lilla fargen i hekleputa mi.
Varmeflaske på vinterstid er et MUST. 
Bare å legge den i senga 10 min før jeg hopper til køys. Ferdig oppvarma seng......herlig!

Ellers snør og snør det her. Pus er litt nysgjerrig også 
Slik står hun ofte og ser ut vinduet. Kan jo ikke gå glipp av noe, vet du.

Nå skal jeg på hyggebesøk til en venninne. Og jeg får ta med meg alle prosjektene mine, så jeg kan strikke litt på alle.

Ha en fin dag.


15 kommentarer:

Lene Megan sa...

Herlig med kattens nysgerrighed. Curiousity killed the cat, siger man jo på engelsk, men jeg synes nysgerrighed er en dyd! :)

Ha' en dejligt besøg hos din veninde.

Knus

Marianne sa...

Så koselig det ser ut hjemme hos deg:-) Kos deg med strikk og venninnebesøk:-) Klem Marianne

Madame sa...

Dejlige billeder, Sylvia, du bor så smukt med farveklatter her og der.
Da vi fik en rød sofa, gav den stuen et løft, som jeg nyder hver dag.
God idé med varmeflasken i sengen! Jeg har et el-varmetæppe, der gør det samme.
Ha' en fin dag med hyggebesøg hos din veninde!

Miri Vandre blandt ege sa...

Ja farver MÅ der til :)

Lykketrollet sa...

Skikkelig kos med de herlige fargene.

Ler, pus ser ut og koser seg, jeg har ei som helst vil være ute hele tiden, men KUN om mamma er med og leker, og mamma vil ikke ut å leke hele tiden.. sukk unger.

Herlig varmeflaske, nydelig farge.

Litt snø hos deg og ja.. men nå synes jeg det holder her.

Rubia sa...

Kos deg masse på besøk.

Min katt setter seg i vinduskarmen og følger med. Noe som fort kan gå utover det som ellers står der.

Vibekes lille ullne sa...

Skjønner godt at du vil ha litt farger, men nøytralt må jo til for at fargene skal komme til sin rett også. Den fnugglette ser lekker ut, skjønner godt at det frister å strikke på den. Du har jo kommet langt på ribbestrikken også, men sikkert lurt å ha noe å bytte med for ribbestrikk er kjedelig synes jeg. Men utrolig godt å ha på når det er ferdig da. Ha en hyggelig kveld! :)

Lin sa...

Uhmmmmm, den stolen din ser skikelig god ut. Fint med lidt pangfarger hist og her.
Koseligt kattebilde.

Rosehagen sa...

Kos deg masse med strikketøyene;) Viktig å noe(n) prosjekter samtidlig;) Noe som passer i sofaen hjemme og noe som passer på besøk;)

Klem fra Ann-Mari

Lisbeth sa...

Det blir to skikkelige lekre gensere da!! Jeg har en risposer jeg putter i seng, før jeg stuper etter ;) Her er ikke kattene alt for glad i snøen nei, har måket noen stier til dem:)
Klem, klem

Elisabeth sa...

Superlekkert det nye Plum-strikkeriet ditt, Sylvia. Fikk virkeig lyst til å herme ;)

God helg i snøværet!

Helen sa...

Herlig stemningsrapport dette her !

Det vokser og vokser litt og litt, på alle prosjekter - lykke til og god helg :)

Barwitzki sa...

Kos deg med strikke - så hyggelig du gjør. Jeg tar gjerne noe snø. Til oss vinden blaser i dag og 1 grad. Snø forsvinner, barna har vinterferie tredje og fjerde februaruke.
Jeg strikker denne helg min votter jeg håper ferdig? eller sanrt :-)
I alle fall vi har hyggelig i kveld.
Vi ser en film sammen. Ha en fin helg.

Karina Bunkenborg sa...

Det ser rigtig hyggeligt ud hjemme hos dig, hygge krog med dejlig pude, strikketøj og varmepude. Det bliver da ikke bedre!

ANNEPÅLANDET sa...

Den Plum-genseren, altså... :-)
Og ribbegenser, ja det ER langdrygt. Men det blir fint når det blir ferdig!