Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 28. januar 2014

Kosedag

Etter en hektisk uke, har jeg bestemt at dette skal bli en kosedag
Nå sitter jeg i pysjen med mine nye haus-tøfler, og sjal-pleddet mitt over meg, drikker varm kaffe, hører på radio, og spiser Digestive kjeks. Og det står STRIKKING på timeplanen i dag.

Jeg vet at jeg lovte meg selv at det ikke skulle kjøpes garn med det første. Skulle jo bruke av lageret mitt......host-host......
I går brøt jeg den regelen, og kjøpte nytt garn. Og i går kveld nistrikket jeg på mitt nye prosjekt, som jeg gleder meg til å få ferdig, hi hi
Det skal bli en fnugglett genser i PLUM Mohair.

Jeg så den på en av mine kolleger i kjeden, da jeg var i Oslo på møte sist uke, og den var så lekker på.
Jeg strikker med dobbelt garn, og har blandet to farger, for å få litt spill.
Den lyse kittfargen er 055, og den flerfargede grå er 016.

Og dette er altså farger som jeg vanligvis ikke bruker. Men i år skal jeg jo forsøke meg med nye farger. Og både rødt og orange er jo kjempefint sammen med denne fargen, så det skal gå fint.
Og liker jeg den ikke, bare gir jeg den bort. Så kan jeg glede noen andre.

Ridegenseren til Sophia går sakte fremover....... Men den skal bli ferdig! Må bare strikke på noe annet ved siden av, så jeg ikke kjeder vettet av meg.

Ser ut verandadøra mi, og der ser det sånn ut
Det er lenge til sommeren........

Det har vel snødd konstant i en uke nå, og det blir mer og mer kaos på veiene. Jeg holder meg unna bilkjøring så lenge jeg kan. Og i dag vil jeg helst bli inne og bare kose meg.

Pus holder seg også mest inne, men noen ganger MÅ man bare ut en tur.....
Hun ser ikke så veldig fornøyd ut, akurat.
Men jeg ser hun har brøytet seg en liten sti i snøen for å komme seg frem.

Og kan du få det til i dag , så ha en kosedag du også. På DIN måte.

:) Ha en fin dag! :)


22 kommentarer:

Madame sa...

Sikke en masse sne I har fået! Hvor er det smukt - men helt sikkert også besværligt, hvis man skal ud. Sjalet på dit øverste billede er utroligt smukt, og den nye genser ser superlækker ud.
Ha' en fin hyggedag, Sylvia!

Lene Megan sa...

Det er dejligt med hyggedage, hvor man giver sig tid og bare er til. Som den dag, du har i dag. Nyd den i fulde drag, kære ven! :)

Knus.

Berit sa...

Så dejligt med en hyggedag indendøre! Den nye genster ser fin og let ud.

Helen sa...

Syns det høres ut som en ypperlig plan for kosedagen din !

Ser på flere blogger, det har kommet utrolige mengder med snø !!
Ganske spent på å se dette her, da vi flyr vi torsdag som kommer.....

det garnet du nå bruker, så da helt fantastisk lett og fint ut.
Følger du oppskrift, eller bare strikker du ivei?

Tenker jeg må finne fram mine to UFO prosjekter som er godt hjemt bort - men, en av de MÅ gjøres erdig FØR nytt garn kjøpes inn, det er ihvertfall planen...hehe

Kos deg videre :)

Helen sa...

PS, og ja, drømmer er gratis og deilig å ha :)

Du kan jo ihvertfall dra på ferie til Barcelona...hehe

Sommertid sa...

Fnugglett og herlige farger.

Her har man en kombidag, måke og så innekos etterpå. Skal være hjemme inntil snøkaoset har roet seg adskillelig. Liker ikke vinter, så her drømmer man seg bort med sommer bilder . Mimre mimre

Marianne sa...

Koselig med en innedag når det er slikt vær ute:-) Det kommer nok til å bli en veldig fin genser når den blir ferdig. Klem Marianne

Anne sa...

Høres kos ut hos deg! Fint strikketøy du holder på med:) Jeg holder på med en genser i enkel Faerytale, den blir lett som en fjær, men rimelig kjedelig å strikke på så jeg tar litt nnimellom. Jeg skulle egentlig ikke kjøpe s mye gan, men har sprukket kraftig nå i januar! Altfor mange fristelser ;)

Kos deg videre!

Anne sa...

Også jeg hygger inden døre i dag...med strik og Eddies nybagte boller til dejlig varm kaffe :-)

Lin sa...

Det var da lidt af en omgang sne dere har faaet. Dine toefler er saaaaaaaa seje. Det er bare de bedste toefler i hele verden.Da jeg var lille kunne man kun faa dem i graa.
Laekkert garn du har koebt. kan godt forstaa du maatte bryde reglen.

Flowermouse Design sa...

Åh, det lekre sjalpleddet har jeg ikke fått med meg. Ser jo fantastisk ut!!!! Og god idé å holde seg inne - dere har like mye snø som vi har. For noe møkk!!! Min katt er ikke fornøyd heller. Så det blir mye kos og lek inne. Nyt resten av dagen med nytt strikketøy. Spent på å se genseren du er i gang med!!! Klem fra meg

Lisbeth sa...

Høres ut som en drømmedag :) Skulle gitt mye for å ha sittet hjemme i dag og gjort som deg! Men her er det full guffe på jobb, vanskelig å komme seg unna. Jeg prøver å gjøre ferdig Skappel genseren jeg strikker, men synes det er såååååå kjedelig å strikke. Har mye mer lyst til å gjøre andre ting :) I kveld skal jeg ta meg sammen og strikke mens jeg drømmer meg bort til våren :) Klem

Fru Tunheim sa...

Høres ut som du har hatt en fin dag. Hos oss er det ikke snø, men kuling og storm. Jeg tenker også ofte at nå skal jeg ikke starte på flere prosjekter, men det varer kun kort tid før jeg finner på noe nytt.

Line Kristine sa...

Man trenger noen sånne kosedager innimellom! :) Håper du har nyta den i fulle drag.

Ruths datter sa...

Misunner deg snøen. Sylvia, du må ikke kaste smånøster. det er så kjekt med disse små nøstene. de kan alltids bli til noe vet du. de tøflene dine der så knallgode ut.
Klemz

Gitte sa...

Åh - hvor lyder det dejligt med,sådan en dag. Den kun jeg også godt bruge :-)

Hvad skulle vi gøre uden strikketøj (og nyt garn) - fridage ville ikke være det samme uden.........

ANNEPÅLANDET sa...

Spennende, det blir en fin genser! Plum er jo et nydelig garn. Men jeg har ikke sett det flerfargede før - er det en ny farge?

Mye snø her også. Er GANSKE lei av å måke nå. Men det er jo pent, da...
Ha en finfin onsdag!

Solveig Østingsen sa...

Håper du kosa deg skikkelig. Her i nord er det ikke snø, vi har bare veier og lyngbrann...

Kjempegod ide å strikke to tråder Plum sammen, har nok hvitt til en genser, så jeg må nok bare finne en farge til...

Får alltid så gode ideer på dine sider, og bør egentlig gjøre ferdig ti andre prosjekt. Men er det frekt å spørre hvor mange masker du la opp til bol med dobbelt Plum??

Hilsen fra Solveig

Knutine sa...

Herlig strikk,og masse snø! Flott :-9

Sylvia sa...

Solveig:
Med pinne nr 5 og til strs M la jeg opp 170 masker.
Lykke til.
Hilsen Sylvia

BrittB sa...

Så herlig med en slik kosedag! Det er en nødvendighet innimellom!

Det ser ikke ut som pus er så fornøyd med vinterværet, men hun har vel mest sansen for det gode liv i sofaen ;-)

Den genseren du holder på med ser superdeilig ut! Gleder meg til å se mer av den! :-)

Ser i innlegg under her at du har hatt et spennende inspirasjonsmøte med strikkeheltene Arne og Carlos, så artig!

Ha en fin kveld!

Lykketrollet sa...

Ler, ikke lett å holde null garnkjøpe når en jobber i en garnbutikk gitt.

Jeg har hatt vareopptelling på garnet mitt, og , phu har heldigvis 23 kilo ! mindre enn Rubia, men alikevel nok, så MÅ bare bruke lagergarn , tror jeg,, for den genseren din der var jo bare hel rå. . sukk.. du kan virkelig kunsten å friste.