Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 23. januar 2014

Hektiske dager....



Jeg hadde en flott tirsdag, da jeg startet dagen med å bake kanelboller/skillingsboller
Og avsluttet med et hyggelig strikketreff på kvelden, sammen med noen andre bloggere, Rubia, Lykketrollet, Hedvig ( fra Trøndelag) og min kollega Rigmor.

Selvfølgelig klarte jeg å tylle i meg altfor mye kaffe, og sov ikke et sekund natt til onsdag.
Og så bar det tidlig til Oslo, på møter ( jobb)

Og der fikk vi bla besøk av disse karene her, som sikkert alle i strikkeverdenen kjenner
Beklager billedkvaliteten, men jeg satt helt bakerst i lokalet......

Ja, dette er jo Arne & Carlos.
Jeg kan røpe en liten hemmelighet, med at de skal lage noen fine strikkeoppskrifter for oss. Vi fikk se noen prøver, og jeg kan ikke si annet enn at det er spennende, og til å glede seg over!

Etter en hel dag med møter, og masse kaffe, var det tid for middag på en av Oslos fine Restauranter, nemlig asiatiske DINNER med Michelin-stjerne.

Her ser du forretten, servert i en kurv ( vi var tre pers pr kurv)

Resten rakk jeg bare ikke ta bilder av, for det bugnet av mat. Hovedrettene var også tre forskjellige retter. Og vi nøt den gode maten og hadde det så hyggelig, at jeg glemte å ta flere bilder.

I hele dag har jeg gått på gave og interiørmesse. Og der traff jeg jo en jeg kjenner, nemlig Rita på Pt RAUMA
Alltid like blid, Rita. Og ser du i bakgrunnen, så er det nytt garn på vei ut i butikkene ganske snart

PUNO Petit. Altså en litt tynnere PUNO , som jeg nesten ikke kan vente med å få testet ut.

Du store Alpakka kommer også med nye Maskerader, og der var det en vest i HEXA som jeg også må få strikket meg, som jeg kan bruke på jobben på kalde dager....
Jeg lurer bare på hvilken farge jeg skal velge.........

Og så kan jeg presentere M E N T som lager de fantastiske ting
En dråpe til å henge opp og ha blomster i.

Dette er bare en liten smakebit, for det andre de lager, kommer snart til en butikk nær deg, og MEG! ;)

Nå blir det straks leggetid, så jeg kan komme meg på jobb i morgen. Lørdag bærer det tilbake til Oslo igjen. Men det er en annen historie.........

19 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Puno Petit hørtes spennende ut! Jeg er veldig forelsket i Puno, så hvis Petiten er like bra, må den jo bare prøves!
Ha en riktig fin helg!

Ruths datter sa...

For en flott tur du har hatt. sånne turer gir glede i hverdagen. spennende nytt garn.
Klem

Madame sa...

Et strikketræf lyder hyggeligt, og hvor er det spændende, at du har mødt Arne & Carlos.
Den fine restaurant Dinner med Michelin-stjerne skulle jeg gerne besøge. Dejlige billeder, Sylvia!
Ha' en rigtig god weekend.

Sommertid sa...

Her var det mye fint for gane,syn og strikkenerder.

Må ha vært deilig å få være med på slike arrangement.

Har til god å prøve puno, så da får jeg kanskje prøve begge to når den tiden kommer.

Ha en riktig så fin helg !

Barwitzki sa...

Spennende tid du har Silvia, veldig fint og interessant. Deilig med Arne og Carlos. Mhhhh og så pent garnet.
Jeg finne her ikke butikk med deilig garn og så jeg bestille per pc min strikkegarn, men holder på hender garnet og kjøper er best. Hilsen hjertelig til deg.

Rubia sa...

Tusen takk for en koselig kveld!

Så mye spennende som er på gang.
Gleder meg!

Miri Vandre blandt ege sa...

Åh hvor har du bare haft en skønne dage !! Travle, men fuld af oplevelser - du er i sandhed en heldig kvinde :) Jeg er vild med den vest !!

Helen sa...

Herlig, inspirerende innlegg,
Sylvia.

Veldig spent på hva Arne og Carlos nå finner på? Elsker ennå de julekulene jeg...

Delikate farger på det nye garnet, og enig med deg, den VESTEN likte jeg også !!

Si fra når oppskriften og garn kommer i butikken ;)

God helg du fine !

Flowermouse Design sa...

Dette høres jo ut som supre dager selv om de er hektiske!!!! Strikk, mat og arne og carlos!!! Jeg blir alltid glad når jeg ser nytt garn - og alltid oppgitt over at det som regel kommer i det som for meg er veldig kjipe farger.... Jeg får som regel ikke brukt nytt norsk garn når jeg ikke finner farger i det som ser bra ut på meg..... God god helg til deg!!!!

Anne sa...

Så mye kjekt du har vært med på i det siste! Gleder meg til å prøve ut Puno Petit og den Hexa-vesten så riktig så fin ut!

Kos deg i helga!

Elisabeth sa...

Hexagarnet er så digg å strikke med. Ble virkelig nysgjerrig på den vesten jeg og…
Og enig, mye til felles med Skappelproduktene.

Min Ingeborg-jakke er Skappelmønster. Jeg gjør den mindre, fordi jeg ikke vil ha den oversized og lang bak slik kjennetegnet på Skappelproduktene ofte er.

God helg, Sylvia. Spent på hva du skal i Oslo å gjøre igjen?

Bente sa...

Ser ut til at du har hatt det både hektisk og hyggelig. Noe strikking er jo jeg igang med også, men enda småting.
Ååå så har du vært på Dinner, min favorittrestaurant i Oslo. Lekkert er det der og deilig mat.
Ha en fin fredag og helg

Lin sa...

Aaaah for nogle dejlige oplevelser. Bare billedet af dine kanelboller fik mig til at blive saa sulten. (Godt jeg har boller i ovnen).
Asiatisk mad er min livret miammiammiam.

Fru Tunheim sa...

Hektiske, men innholdsrike... Nyt helgen og forhåpentligvis avslappende dager.

Berit sa...

Uhm, sikke lækkerier, du viser frem! Dejlig weekend til dig!

Mandy sa...

The cinnamon buns look beautiful! Yummm.... my favourite!

Monstermønster sa...

Så mye inspirerende! Veldig spent på Puno Petit, det høres veldig lovende ut i en litt tynnere versjon. Og middag på Dinner, det savner jeg!

Monstermønster sa...

Så mye inspirerende! Veldig spent på Puno Petit, det høres veldig lovende ut i en litt tynnere versjon. Og middag på Dinner, det savner jeg!

Rita sa...

Hyggelig å se deg igjen på messa :) Mange fine modeller i de nyeste heftene. Kanskje ikke så heldig med bildet av meg........, men glad for å se deg var jeg :)