Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 24. januar 2014

Frædda'n!!!

Endelig fredag. Så deilig.

Min vei til jobb i dag
Vanskelig å få med på bildet, men det snødde puddersnø, som satte seg på øyenvippene mine.
Der smeltet det og rant ned i øynene.
Da jeg kom på jobb, var jeg svart rundt begge øynene, full av mascara. Tenker jeg så ut som et vakker syn, he he

Og ikke nok med det,  men jeg klarte jo å skli på glatta i dag også, og endte opp på knea i snøen. Håper altså at ingen så meg.

Jeg må bare vise den spesielle orkideen vi har på jobb
Det er jo bare utrulig at det finnes en så knallblå farge på en blomst. Er den ikke fin?

Vi har flere orkideer på jobben, og de blomstrer og koser seg. Vi glemmer de jo ofte bort, og alle tror at de andre har vannet.......... De trenger altså minimum med vann.

Et populært servise på vinterhytta er dette

Alveskog fra Wik og Walsøe.
Jeg har dekket et hyggelig bord med serviset, med litt vinterstemning.
Fikk du lyst til å dra på hytta nå?

Ønsker alle en riktig god helg.

17 kommentarer:

Madame sa...

Sikke et flot service med kronhjorte eller rensdyr på, og jeres blå orkidé er helt fantastisk.
Her har vi ikke fået sne endnu, men det skulle komme i store mængder i den kommende uge :-)
Ha' en rigtig god weekend, Sylvia, klem!

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Lin sa...

Ja, og jeg faar ogsaa lyst til at jobbe i butikken din.
Takk for alle de fine bildene. God helg.

Siddis back home sa...

Så herlig, ja, fikk lyst å dra på hyttetur med en gjeng jenter, vin og strikketøy…. drømmer…. vel, koser meg i sofakroken med vin, strikk og tv, ha en fantastisk helg hos deg, klem fra meg!

Anonym sa...

Hei Sylvia . Tror du må invistere i noen brodder , så du kommer deg hel gjennom vintern . Fine bilder fra butikken . Ha en god helg ,og kos dere i morra :) P.s den blå orkideen er nydelig ,men er nok for godt til å være sant at det finnes så blå blomster. Den blir hvit etter hvært. Hilsen Anne Lene :)

Anne sa...

Du og du for et nydelig dekka bord! Så uheldig du var som datt igjen, tror brodder er tingen ja ;) Jeg har hatt en slik orkide sev og tror nok fargen er sprøytet inn for det var små huller i stilken som de rant blått av når den ble vannet. Men min holdt seg rimelig blå så lenge blomstene varte så den er jo fin for det om de har juksa.

Ha en aldeles flott helg!

Gitte sa...

Skønt dække bord. Jeg er vild med de krus!!!!!! De kunne sagtens stå på mit sofabord sammen med lidt chokoladekage :-)

Uf - det er koldt i Danmark. Frostgrader kun lige omkring -1 - men DET BLÆSER!!!!!

Gitte sa...

PS: Jeg kom engang på arbejde med mascara kun på det ene øje..... Syntes godt nok dagen var lang.

Lisbeth sa...

Dette service er nydelig, godt jeg ikke har mere plass :) Synes ullteppe bak orkideen var knallfint, det tror jeg varmer godt! Ønsker deg en super helg, jeg skal kose meg med alle mine fine <3

Elisabeth sa...

Uff, så vondt å dette på glatta atte. Ulykkesfugl er du.

I fjor datt jeg på glatta. Slo digert høl i favorittjeansen samt på kneet. Da kjøpte jeg brodder ;)

Lekker kongeblå farge på orkideen. Slik har jeg aldri sett før.

Har gitt bort vase fra servicet du viser til venner med hytte på fjellet. Noe de ble glad for.

God helg!

Helen sa...

Uff, falt du igjen?
Vær forsiktig, vil ikke lese at du brekker ermer eller bein, vettu:)

Herlig med blå orkidee....ikke ett før !

NEI, fikk ikke lyst til å dra på noe hytte....hehe....du vet, jeg rømmer jo landet pga vinter/kulde/snø....hehe

Flott dekket bord, dette kan du Sylvia, fint det serviset til Vik og Walsøe, har sett det bli laget i fabrikken i Bangladesh faktisk !

Marianne sa...

Skulle gjerne hatt det serviset på hytta:-)Så koselig det ser ut på jobben din:-) God lørdagskveld! Klem Marianne

Helle sa...

Så koselig service. - Du har sikkert fortalt det tidligere, men jobber du på Husfliden?

Arne & Carlos, -er ikke de herlige? Jeg hadde spesielt sans for Arne som var utrolig hyggelig. vi har som dere et samarbeid med dem, - hos oss lager de sin egen vin som ofte av en eller annen grunn har lansering i forbindelse med en bokutgivelse.

Spent på nye mønstre derfra. Blir det ny bok blir jeg veldig glad. :)

- begynner å lure på om du har rett skotøy, for jeg synes å høre at du til stadighet turner på isen. Ta vare på deg selv og lykke til i Oslo.

Rubia sa...

Nå må jeg bare få meg en hytte. :O)

Ellen Svetlana Grønlund sa...

Flotte bilder:) ha en fin uke

Ruths datter sa...

Masse fint å hvile øyet på her.
klem

LivM sa...

Er innom og hilser på! Nydelige bilder du legger ut!Får lyst til å dekke bord og invitere gjester :-)