Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 18. januar 2014

Fargerik lørdag

Lørdagen skal nytes med farger.
Bare se de lekre rosene jeg fant på handlerunden min i dag
Planen var sprudlende tulipaner, men så ble jeg trukket mot denne fargen på disse rosene.

Det har kommet så mye snø her nå.
På vei til jobb i går, tok jeg et " hallingkast", så lang jeg var, og ramlet på ryggen. Heldigvis slo jeg bare et kne, men det jeg tenkte mest på, var om noen hadde sett meg.
Er ikke det rart? Man kan slå seg gul og blå, men det flaueste er om noen ser det.

Det var ganske frist ute, men deilig. Jeg trengte litt luft.
Derfor er det ekstra deilig med noe varmt i kruset

Og så skal jeg strikke videre på det " hemmelige" prosjektet, som nå nermer seg oppløpssiden
Bare litt til, så er det ferdig.......

Men jeg tror det blir litt stort, og dermed er det mulig jeg selv får meg noe nytt.
Ikke helt min farge, men jeg er jo i et fargeskifte i år, så det får jeg vende meg til.

En aldeles deilig lørdag, til deg også.

16 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Her er det blæsende og regnfuldt og meget gråt, så efter en rask gåtur i skoven står den på kaffe og chokolade småkager :)

Madame sa...

Uha, det var godt, der ikke skete noget alvorligt, da du faldt! Jeg har også været ude at gå. Her blæser det voldsomt, og alt var sjappet af slud. Nu nyder vi kaffen og lidt god chokolade til :)
Ha' en dejlig dag, Sylvia!

Lene Megan sa...

Dejligt med lidt farver. Udenfor er det gråt i gråt, men jeg maler med livlige farver! Og det hjælper faktisk på humøret. Jeg har solen indeni! :)

Må resten af din lørdag blive fin og søndagen lige så.

Knus fra mig

Marianne sa...

Nydelig farge på rosene dine:-) Blir spennende å se hva du lager. God lørdagskveld! Klem Marianne

Bente sa...

Uff da Sylvia, godt du ikke brakk noe. Jeg vet jo hvor fort gjort det er. Idag har jeg hatt en innedag, men er nå forferdelig rastløs. Da ble det en bloggrunde for å se etter "kjente".
God helg.

Flowermouse Design sa...

Gode varme farger - så glad i det!!! Spennende med hemmelig prosjekt!! Her snør vi helt ned. Brøytebilene kjører seg fast, og vi nærmer oss 1m snø som lovet. Umulig å komme seg ut når man bor på en topp. Kos deg med lørdagskveld :-)

Rubia sa...

Auda! Godt det gikk bra med deg. Sånne hallingkast kan være skumle.

Kos deg med noe varmt i koppen.
Det skal jeg her også.

Nydelige roser!

Helen sa...

Klart de rosene ble med DEG hjem, "står" i din fargekode på de, jo !!

Godt du ikke slo deg gul og blå, men kun ett kne...håper ikke det gjør veldig vondt?

Hørte hos Elizabeth (Larvik) at det var kommet endel snø der og... ikke sett noe at det her i Italia, og helt ærlig, ikke savner jeg det heller ! Elsker å kunne gå ute i SKO, ikke stor fan av støvler, så passer meg bra.

Jasså, nok en genser på gang...tiltenkt hvem? Sønnen....husbonden....
Nå vart eg litt spent, ja..

God helg kjære Sylvia, kos deg og lykke til med ALLE dine strikke prosjekter :)

BrittB sa...

Huffda, glattisen er skummel - godt det gikk bra med deg!
Det er deilig å unne seg litt blomster til helga, rosene dine er flotte!! Ser også at du har samme vannlilje-lysskål som jeg har :-)
Gleder meg til å se den hemmelige strikkinga di ferdig, venter i spenning!!
Ha en fin-fin lørdagskveld! :-)

Helle sa...

Jeg tenkte med en gang på ryggen din når du fortalte om "hallingkastet". Godt det gikk bra med kroppen, - kjenner dog igjen din litt flaue følelsen av å falle foran publikum.

Takk for god kommentar på bloggen min. 1,5 år igjen.,- har du lagt en plan? Selv har jeg gitt meg selv 2 år. Bestemte meg i juleferien! Frustrasjon over for lange arbeidsdager og arb.oppgaver som ikke helt lever opp til forventningene gjorde at jeg tok en runde med meg selv. Skulle jeg virkelig orke å lete etter en ny jobb og begynne på nytt? Ingen garantier for full klaff i en ny jobb. Så da ble det heller å spørre seg selv hva jeg hadde lyst til, egentlig. (Ikke alt jeg kan stave ut på bloggen da jeg ikke vet hvem som leser den. )

De neste 2 årene skal brukes til kurs/ utdannelse og litt sparing. Blir mao mindre ferier og litt mer fornuft i forbruket,- kurs koster jo også penger. :) . Føles godt å ha bestemt seg, ikke minst å være i gang.

God helg til deg også Sylvia. Spennende med hemmelig strikk. :)

Elisabeth sa...

Spent på det hemmelige prosjektet ditt, Sylvia. Må være ei/en som leser bloggen din som skal få den tenker jeg.
Ja, snakk om masse snø vi har fått da gitt. Herlig! Skikkelig vintervær.

Lekker farge på rosene. På bordet her hjemme står en fargerik tulipanbukett. Med alt det hvite ute, trengs farger.

Nyt helga fortsatt!

Ruths datter sa...

Arbeidshelg på natt her så jeg bryr meg lite om været. Viktigste med søvn vet du. Pass på ryggen din nå på glatta. God helg snille Sylvia.
Klem

Lin sa...

Av av av. At slaa knaeet er ikke sjovt. Jeg faldt i trapperne i romjulen og kan stadig maerke det.

Flotte roser. Blomster liver altid stuen op.

siddisisalou sa...

Glad det gikk bra da du falt, for det å falle uten å slå seg har vi mistet treningen i som voksne. Jeg er på besøk hos datteren min i Stavanger og her blåser det iskald vind, men det er heldigvis hverken glatte veier eller snø.

Anne sa...

Så fint du pynter opp! Ikke noe gøy med seiltur på glattisen i full offentlighet ;) Jeg seilte ned trappa på fredagskvelden og er både blå og svart her og der. Men alle beina er intakte så det går seg til.
Spennende strikk du holder på med :)

Ha en fortsatt fin søndag!

Line Kristine sa...

Rart det der, altså. At det viktigste er om noen har sett oss hvis vi faller... Enda godt at du ikke slo deg verre, da. Ha en fortsatt fin søndagskveld og ei god neste uke!