Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 2. januar 2014

Dilemma

Godt nyttår!

I går var jeg nødt til å gå i lageret å finne frem garn til et nytt prosjekt.
Siden jeg var så flink til å strikke sokker i fjor, tenkte jeg å opprettholde det i det nye året også
Jeg hadde tre nøster med Zauberball liggende, og da ble det altså lagt opp til et par sokker til meg selv.
Men egentlig hadde jeg lyst til å strikke på dette:

Men det er hemmelig strikk, så det måtte bli i strikkeveska sålenge.......

Egentlig skal jeg begynne på en ridegenser til Sophia , men da trenger jeg pinnene som er på den hemmelige strikken.
Jada, jeg vet hva du tenker.......jeg har sikkert pinner nok.... Og det har jeg, men - kremt - de er på andre prosjekter som ikke strikkes så mye på, skjønner du.

Men garnet ligger klart til ridegenseren
Sophia har bestilt en ettersittende, grå genser.
Fargen har hun valgt ut selv, siden det var flere nyanser å velge mellom.
Og for å få den ettersittende, skal den strikkes med rette og vrange masker, på tynne pinner. Ja, jeg gruer meg litt, for jeg ser for meg et kjempekjedelig strikketøy på pinne nr 2.5, som vil gå sakte fremover.
Men når hun har bestilt en genser, skal hun få det, selvfølgelig.

Når bare de rette pinnene blir ledige........

14 kommentarer:

Helen sa...

Kjære Sylvia, det du sliter med er ett luksus-strikke-problem....hahaha

Jeg kan ikke annet enn å LE :)

Du er nå snill, som også skal strikke genser for Sophia, som om du ikke har nok prosjekter på gang?

Hilsen Helen, som fremdeles sliter med 1,70 cm laaaaangt stykke strikketøy som skal bli en poncho...engang..bare mangler de 70 cm til....sukk
(det strikkes på p.nr.3,5=sakte)

Elisabeth sa...

Genser i rette og vrange går faktisk unna det også, bare man kommer seg i gang :) Lykke til med alle strikketøyene!

Madame sa...

Jeg er spændt på at se Sophias nye genser - garnet ser meget, meget lækkert ud.
Rigtig godt nytår også til dig!

Sommertid sa...

Tror det kommer til å gå bra jeg, bare du kommer igang. Og sokker er supert som avveksling samtidig med store prosjekter, da blir det ikke så kjedelig, og noe blir ferdig !

Miri Vandre blandt ege sa...

En tætsiddende sweater på tynde pinde i det garn i den farve - det kan kun blive flot !

Barwitzki sa...

Nå masse glede med strikke... og
kjære Sylvia godt nytt år jeg ønsker deg og dine... med mye fine opplevelse og glede.
Jeg strikte i desember røde sokker også for meg :-) Kos deg og ha det veldig fint. Stor klem fra Viola

Vibekes lille ullne sa...

Bare en måte å løse dette på: du må kjøpe flere pinner! Det er jo fint å ha litt forskjellig å bytte på med hvis du har et litt kjedelig strikketøy også. Jeg ville forresten vurdert pinne 3 til genseren, 2.5 høres lite ut. Godt nyttår til deg også forresten! :)

Lisbeth sa...

Hmm, hemmelig strikk, det er alltid spennende :) Du får hive deg rundt å gjøre det ferdig, for nå ble jeg spent ;)
Har sjekket bloggen til Marianne, jeg var superheldig :)
Klem

Fru Tunheim sa...

Oi..en hel voksenhenser på pinner 2,5...det må nødvendigvis ta tid, selv for raserstrikkeren deg.

ANNEPÅLANDET sa...

Riktig godt nytt år, Sylvia!

Jeg strikket meg nettopp en ribbestrikket genser, på tynne pinner (har ikke fått tatt bilde av den enda), og det var litt av en jobb, gitt. Tror ikke jeg gjør det igjen med det aller første... Fikk veldig vondt i armene av å strikke stram vrangbord på tynne pinner. Men den ble da ferdig til slutt. Fin ble den og :-) Ønsker deg lykke til med prosjektet!

Flowermouse Design sa...

Gøy med hemmelige prosjekter!!!! Og enige med flere talere: Kjøp flere pinner :-) Særlig hvis du har skikkelig lyst å begynne på ridegenseren!!! Selv tør jeg ikke telle alle prosjektene som ligger påbegynt....

Rubia sa...

Du må bare stikke innom jobben din og finne deg pinner. Vet dere har noen ett sted. :O)

BrittB sa...

Kjekt med litt variasjon, så jeg skjønner veldig godt at du har flere strikkeprosjekter på gang!
Lykke til med genser-prosjektet! :-)

Helle sa...

Ja jeg må le. Litt av et problem du står ovenfor. :)

Du er nå snill som tar på deg slike prosjekter. Jeg makter ikke å strikke eller sy noe jeg ikke synes er morsomt på et eller annet vis. Det er noe av grunnen til at der er sjelden husbonden får noe nytt, - stort og mørkt med en rekke spesifikasjoner - er det lite motiverende for en som drives av lysten til å lage noe nytt. ..

Om ditt hemmelige prosjekt trekker ut, ville jeg tredd hele prosjektet over på en tråd? med mindre du planlegger å småstrikke på det innimellom?