Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 4. januar 2014

Det går som smurt.....

Tusen takk for både oppmuntringer og gode råd i forrige innlegg.
Og som du kan se her, så går det som smurt
Mens jeg ventet på anledning til å strikke på det hemmelige prosjektet, strikket jeg ferdig en sokk.

Så fikk jeg strikket såpass mye på det hemmelige, slik at jeg kunne bytte til andre pinner, og vips var pinnen til det grå prosjektet ledig.

Og som du kan se på bildet, går det unna. Jeg startet såvidt sent i går kveld, og nå strikkes det under tv titting og samtaler, og litt av hvert.

Den skal startes på med pinne 3 og siden over til pinne 2.5 
Men det spørs om jeg gidder.......... Hører på gode råd fra dere, pluss at jeg kjenner meg selv ganske godt, og vet at det fort kan bli en UFO med tynnere pinner.

I år skal jeg også være flink til å bruke av lageret mitt, og verken kjøpe så mye garn eller flere pinner. Det er derfor jeg har vært så standhaftig og IKKE kjøpt nye pinner, fordi jeg trengte dem der og da.

Nå skal jeg strikke og kose meg i kveld. Har tent mange lys, og det er helt stille med bare jeg og pus hjemme. Vi trives i hverandres selskap .
Men snart kommer det en haug med ungdommer som skal få servert pizza, så vi får nyte stillheten til da.
Ha en fredfull eller full rulle lørdagskveld.
Den skal nytes uansett!

10 kommentarer:

Lisbeth sa...

Du er en reser med pinnene du!
Nyt stunden sammen med katten :) Huset fult av ungdommer er heller ikke å forakte :D
Klem

Madame sa...

Du er flittig med strikkepindene, Sylvia.
Det lyder hyggeligt med en strikkeaften sammen med pus - og snart huset fuldt af unge der skal have pizza.
Ha' en dejlig lørdag aften!

Helle sa...

Det ordner seg som regel. :) Kjenner godt igjen det med å kjøpe pinner fordi jeg trenger noen akutt. tror jeg har 4 par med p. nr 3/60
cm...... Så jeg har det samme ønsket som du, å kjøpe mindre nytt og bruke mer av det jeg allerede har. Utfordringen er at jeg er ryggløs i møte med en bugnende hylle av garn, og bør følgelig ikke slippes fri i noen særlig grad i 2014. Ellers forsøker vi å spare litt. Både til sommerferien, men også fordi jeg vurderer å gå ned i en deltidsstilling, ta litt utdannelse og forsøke å stable noe på beina i forhold til å tjene litt penger på det jeg lager.... Utrolig skummelt, så jeg trenger å la det synke litt til. Men så er jeg så lei av å jobbe 50-60 timer i uken og ikke ha tid til det jeg har lyst til.

Helle sa...

Ps. walk in closet var kjempesmart. Har allerede blinket ut rommet til datteren til det formålet. :)

ANNEPÅLANDET sa...

Dette ser jo lovende ut! Antar Sophia tar seg bedre ut enn meg i ribbegenser - vi fikk oss en god latter i dag, dattera og jeg, da jeg klemte juleflesket inn i min nye ribbegenser og skulle ta bilder. Mørkt var det også. Jaja.

Hvordan er du fornøyd med Hverdagsgarnet? Jeg har ikke prøvd det enda.

Anne sa...

Jeg sparer også på nye indkøb...for så er der flere lommepenge til sommer, hvor vi skal ses igen :-)
Sokker er dejlig strik ! :-)
Spændende med det hemmelige strik og så glæder jeg mig til at se Sophias ridegenser..hvorfor skal du skifte til 2,5 og ikke gå op i pindestørrelse efter ribben. ?

Barwitzki sa...

Hei Sylvia, hyggelig du har jeg ser
jeg mener jeg vil strikketøy ta igjen i dag. I går kveld vi hadde fin film på tv "Anna Karenina" fra Tolstoi. Ny filmen fra 2013. Jeg må se og det var veldig fint :-) Dessuten jeg var i naturen så fint. I morges vi har regn og jeg sitter med en fin kopp kaffe og skrive deg.
Fin hilsen og har en riktig hyggelig søndag.

Lene Megan sa...

Det lyder som en fin lørdag. Jeg var ved havet i går sammen med min hund Keeva og det gjorde underværker for krop og sjæl. Så er det skønt at komme hjem og hygge med mad, stearinlys og lidt rødt i glasset! :)

Ha' en fin søndag.

siddisisalou sa...

Kjekt å se hvordan du har det og hvor flittig du er. Mens du skal bruke opp lageret så skal jeg hjem til Stavanger og lagre litt mer garn. Spesielt med tanke på det nye lille barnebarnet som skal komme.

Rubia sa...

Stilig sokk. Fant ut at jeg har ett sånt nøste liggende jeg også. :O)