Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 14. januar 2014

Dagen i dag.....

Jeg starter dagen med kaffe
.....etter nok en dårlig natts søvn. Som endte i sofaen i stuen halv tre i natt.

Nå er det kun Sophia som ikke er blitt syk, men hun er plaget av vond rygg, som min venninne som er healer, skal fikse på i morgen.

Jeg spiste middag i går, etter tre dager uten nesten ingenting, og DET var godt, skal jeg si deg. Jeg fant ut at det blir helt umulig å slanke seg som nyttårsforsett, siden jeg er altfor glad i mat!
Med mat kom energien........noe jeg ikke utnyttet så mye i går, men det skal det gjøres noe med i dag!

Etter over en uke, uten at noe som helst gjør seg selv, ser det dessverre ikke ut her hjemme. Det er da godt at Kongen ikke skal komme på besøk.

I dag skal det dufte rent her hjemme, og alt skal ligge på sin plass. En bukett med blomster hadde heller ikke vært så dumt.
Imens kan jo pus ligge på favorittplassen sin, og se ut på all snøen som har kommet det siste døgnet.

Og takk for alle gode hilsener fra dere i det forrige innlegget.
Jeg har det ikke så aller verst, og tenker alltid på de som har det verre enn meg.

Ha en fin dag, allesammen!!! :)

11 kommentarer:

Madame sa...

Det er dejligt at høre, at du har det bedre, selv om du har haft en nat uden meget søvn.
Nu håber jeg, at Sophia undgår at blive smittet. Rigtig god bedring med hendes ryg!
Sikke et sødt billede af pus.
Ha' en fin dag, Sylvia.

hobbyvenn sa...

Så bra at du har kommet deg. Og når en har vært syk har huset en tendens til å se litt rufsete ut, men da er det jo ekstra stas når en får skikk på det igjen... Jeg har ikke verdens beste dag i dag så jeg har bevilget meg en rolig dag. Har kost meg på bloggen din lenge og nå venter kaffe og strikketøy.
Lykke til med ridegenseren, den ser ut til å bli en liten utfordring, hvertfall om jeg skulle strikket den.

Helen sa...

Godt du er på bedringens vei...går sakte med meg også, er såååå kjedelig.

Ja, rengjøring må til gjerne til, og hver gang jeg utsetter det (eehhh...kun..litt) - så tenker jeg på noeg jeg leste ett sted, går noe sånn som dette:

"På dødsleiet, angrer du aldri på at du ikke gjorde nok husarbeid" - det er jeg enig i, samt som du sier..kongen kommer jo ikke idag :)

Fortsatt god bedring ønskes deg, og IKKE bruk all energi på husarbeid !! Ikke verdt det, nyyyyt heller en kaffekopp og kos deg med strikkepnnene dine :)

Klem fra meg

Lisbeth sa...

Uff, det er noe hærk å ikke være i form! Håper du har kost deg litt i dag også, ikke bare ryddet og vasket for kongen som ikke kommer ;) Jeg skal på dagens fjerde treningsøkt snart, men det er bare det jeg skal på nå som er skikkelig trening da ;)Orket ikke måke i går, så jeg gikk til jobb som vanlig i dag(bilen innesnødd i garagen).Lang tur med noen elever ble det tid til, samt måking da jeg endelig kom hjem. Egentlig hadde det passet best med sofakos nå..... :)Nyt kvelden, med det du har lyst til :D

ANNEPÅLANDET sa...

Når det er som verst, kan det bare bli bedre! Og når man er syk, er det så deilig å bli frisk etterpå, heldigvis. Ønsker deg god bedring!!!

Anne sa...

For en koselig blogg du har og du strikker så mye fint! Jeg legger meg til som følger :)

Bente sa...

Hei Sylvia. Så trist å være syk og ikke ha overskudd. Men du den kommer tilbake. Må si jeg misunner litt katten omdagen. Det klarer å sove seg igjennom hele dagen. It en liten kveldstur og så sover han igjen. Jeg sliter fryktelig med søvn om nettene, har noe med min sykdom å gjøre og i tillegg det forbaskede håndleddet. Er under trening hos fysioterapeut med det da og du har begynt med litt strikking. Det snør og jeg må si jeg liker det bedre enn vind, regn og det mørke været vi har hatt.

God bedring kjære deg.

Lin sa...

Stakkels dig Sylvia. Er det Roskildesyge du har haft gang i???Saa plagspmt. Knus og klem herfra + sender jeg dig en masse energi.

Elisabeth sa...

Så godt å høre at det går bedre med deg, Sylvia. Tror ikke det er vaskebøtta jeg hadde gyvet løs på etter sykdomssjau.
Men enig, det er fin følelse med rent hus.

Din linsepus er så fin der hun ligger på ullteppet.

Fortsatt god bedring, kjære du.

Rubia sa...

Så godt å høre at formen er på vei tilbake.

Smart pus. :O)

Elisabeth sa...

Fortsatt god bedring!