Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 19. januar 2014

Burning Love

Sånn, da ble januarsokkene ferdige
Mitt lille mål i år, er å strikke et par sokker hver mnd.
Jeg var så godt igang i fjor, og jeg har garn nok til maaaange sokker!

Jeg hadde jo en rød Zauberball liggende, og disse var tiltenkt meg selv, sånn i henhold til fargen.
Men så fikk Sønnen øye på den som var ferdig, og sa at de var så kule, så de ville han gjerne ha.
Og sier ungdommen at de vil ha noe hjemmestrikket, sier mor aldri nei ( nesten....)

( her med pysjbukse på)

Selv en " Blackmettalist" liker RØDT! Disse blir nok en yndlings, det er jeg sikker på! 
De ble strikket med pinner 3.5 ( notat til meg selv )

Det ble garn til overs, dessuten har jeg enda to nøster Zauberball liggende. = flere sokker :)

" Hemmelig-strikken" kunne blitt ferdig strikket i går kveld, men så hadde jeg plutselig strikket opp de to nøster jeg hadde, og mangler kun et nøste til........så er det ferdig. Må minne meg selv på det i morra, at jeg kjøper med meg garn fra jobb!

Planen i dag var å gå meg en tur i snøen, og ta noen bilder.
Det ble det ingenting av, siden det istedet ble sløv sofasitting sammen med Sophia . Hun ble nemlig nestemann ut i natt, til å få spysyken.........

Istedet blir det bilde tatt ut verandadøra i kveld. Stemning med snø.

Så er det bare å ønske en ny uke velkommen.
Min uke blir hektisk, med bla strikketreff, og to Osloturer ( buisness AND plesure) Kanskje vi sees?


16 kommentarer:

Lisbeth sa...

Så kule sokker - skjønner godt at sønnen ville ha de :)
Ikke noe gøy når de håpefulle blir syke, ønsk henne god bedring!
Ser ut som om du får en travel og gild uke, nyt den :)
Klem

Madame sa...

Så fine sokker du har strikket, Sylvia! Og jeg er helt misundelig på al jeres sne - her hos os er alt stadigvæk bare gråt i gråt.
Stakkels Sophia, der er blevet smittet. Rigtig god bedring med hende og ha' en god start på den nye uge!

Berit sa...

Skønne, skønne sokker! Elsker jo også rødt, så måske jeg skal købe mig lidt Zauberball ;-)
God bedring til Sophia og tak for sin søde kommentar! God uge til dig også!!

Berit sa...

Skønne, skønne sokker! Elsker jo også rødt, så måske jeg skal købe mig lidt Zauberball ;-)
God bedring til Sophia og tak for sin søde kommentar! God uge til dig også!!

Lin sa...

Naar barn vil ha hjemmestrikk. Det har du helt ret i haha. Hos meg er det veldigt sjeldent. Stakkars Snuppa. Haaper det gaar bedre i morra.
God tur til Oslo, min foedeby.

Miri Vandre blandt ege sa...

Hvilken fryd at have garn nok til at strikke 12 par sokker :)

Barwitzki sa...

Sylvia har du min sokker på? Min ser ut likeså. Jeg strikkte for meg og farger passer perfekt nå. Ute vi har grå og regn og inne er farger med sokker og tulipaner. Ja vel vi har fin strikkt :-)
Ha en god start til ny uke og god bedring til Sophia.
Klem fra Viola

Fru Tunheim sa...

Kule røde sokker....jeg husker at jeg hadde hjemmestrikkede rød knesokker som barn, med huller i vrangborden med snurret tråd med dusker gjennom.

Sommertid sa...

Så fint mål du har; ett par i mnd.
Ja, de her røde syns godt. Og kjekt med at noen tinget de med en gang.

God bedring til sjuklingen.
og ha ei fin travel uke.

Tovepia sa...

Klart han kapret disse :)
Dere har tydeligvis snø, her er det bare kaldt..men ikke verre enn at vi står han av;)
Du får strikke et par til deg selv også; flink du som har dette forsettet!!
Nyt uka, og god bedring i heimen;)

Anne sa...

Flotte sokker, jeg kan godt forstå at du ikke kan få lov til at beholde ðem selv :-)
God bedring til Sophia....men havd er spysygen? ;-)

BrittB sa...

Tøffe sokker, klart han ville ha dem!! :-)
God bedring til den unge damen...håper hun snart er frisk!
Ha ei fin ny strikke-uke!

Rubia sa...

Knallfine sokker! Har ett slikt nøste liggende selv. Må bare ta pinnene fatt ser jeg. :O)

Snakkes i kveld!

Elisabeth sa...

Kule rød sokker!

Jeg digger ullsokker. Tynne ullsokker. Som jeg får plass til nedi støvletter. På jobb bruker jeg dem oppi fotsengsandalene. Ikke akkurat lekkert, men du så deilig.
God tur til Oslo. Du blogger vel om det kanskje?

Gitte sa...

Halli hallo! Så er jeg på banen igen! Håber beslutningen om at droppe facebook gør at jeg har overskud til at blogge igen.

Lækre strømper. Vejret hos dig ser også ud til at kræve uldsokker.
I danmark er det også blevet koldere og vi har frostgrader næsten for første gang i vinter. Jeg skulle måske slå op til et par. Synes strikkeinspirationen er lidt lille p.t. Måske fordi der er så varmt ude på arbejde, at jeg slet ikke bruger mit strikm arbejde - på nær tørklæder. Synes min kropstemperatur er steget et par grader efter jeg er "kommet sidst i 40erne".

Pakken er på vej. Jeg overdrog opgaven til manden og så skete der noget.

Ruths datter sa...

Flotte sokker Sylvia. Godt å ha ull på føttene. God tur til Oslo. Prøv å kose deg litt også.
Klem