Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 10. desember 2013

Rødt og hjertelig.....

I dag har jeg kost meg med litt innpakning og førjulskos
De hvite pjonede vottene har fått knappepynt på. Selv om det ikke hjelper på fjøslukta.......som ikke forsvant da de tørket etter vask.
Jeg skal legge på noen såpestykker og se om det hjelper.

Hjertene i ull har jeg nålfiltet, og pyntet med knapper og bånd. Koselige og julete ble de.

Og så kan du bare gjette hva dette er
Nei, ikke et trekk til varmeflaske, selv om det ser slik ut, egentlig.

Neivel, men NÅ da?
Samson med hjemmestrikka genser.

Og som du kan se, er det snø hos oss også.

Og jeg var nødt til å strikke inn et hjerte, til hjerteknuseren.
Stripene  bak er refleksgarn jeg har strikket inn. 
Og ja, jeg strikker mye løsere på vrangen, som ikke er så fint, kan jeg se.

Det gikk med to bunter MITU på pinne 4.
Og det var et morsomt strikkeprosjekt, som ble til underveis.
I kveld flytter Samson hjem til menneskene sine igjen.
Vi kommer til å savne ham, helt til neste gang vi får låne ham igjen.
Skjønne Samson.

14 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Julstemning fra Norge :)

Lene Megan sa...

Så fin Samson blev. Jeg ønsker mig også en rød trøje, men det skal være den røde, hvor der også er blå i! ;)

Dejlig stemning. Ønsker dig en fin aften. Knus.

Madame sa...

Der er en rigtig flot genser, du har strikket til Samson! Og hvor er det smukt med jeres sne - her er alt bare gråt i gråt.
Ønsker dig en fin-fin aften, Sylvia!

Flowermouse Design sa...

Nydelige hjerter du har laget!!! Og Samson heldig!!!

Anonym sa...

Så fine hjerter og morsomt med rød genser til hunden. Eli

Ruths datter sa...

Så fin og julete han ble da. Riktig en julehund.
Klem

Rubia sa...

Samson ble bare helt smashing!

siddisisalou sa...

Og swiiips så hadde du strikket en perfekt kåpe/genser til gjesten din. Du er bare helt fantastisk flink !

Lin sa...

Hvor er han blevet fiiiiiin. Og saa heldige hans mennesker er som har jer. (Din bemaerkning om at du strikker loesere paa vrangsiden, betrygger mig. Saa er jeg ikke den eneste hihi). Proev at gnide lidt natron ind i handskerne. Her i Frankrig bruger man det som lugtfjerner.

Elisabeth sa...

Så julefin han ble. Men du droppet nisselua altså???

Strikkeheksen sa...

Altså han blev fin og meget julet :-)
De hjerter er utroligt fine - næsten en gave i sig selv, selvom de bare er pynt på gaven :-)

Lithe sa...

Knall fine hjerter :)
Fint med litt førjulskos, kjenner at jeg ikke riktig er kommet i den modusen enda...

Bobbelur sa...

Jeg har kjøpt akkurat lik refleks som jeg bruker på min hund. Veldig flott å kunne sette på lyset de gangene han får løpe litt fritt siden han elsker å løpe og utforske litt lenger unna enn akkurat rundt meg.

Marianne sa...

så skøøøøn :-)