Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 17. desember 2013

Julesokker, og dagens fangst

Jeg har igjen, strikket et par sokker
De kaller jeg julesokker, fordi de har ligsom farger man kan assosiere med julen. 

Er det noen som drar kjensel på mønsteret, har jeg tatt utgangspunktet i sokkene på ull.no.
Der de heter bla fjellsokken, høstsokken og regnbuesokken.
Men jeg har gått litt min egen vei, så mønsteret er ikke helt likt.

De har vært så morro å strikke. Jeg har kjøpt garn til et par til, jeg. Da i andre farger.

Det kjekke med disse sokkene, er at man kan dra den øverste borden ned.

Jeg har strikket mine på pinne 4 , og brukt MITU ( ull og Alpakka) et nøste av hver farge. 
Jeg hadde en rest grått STERK liggende, og det brukte jeg på helene. Så holder de kanskje litt til....

Det er jo bare helt utrulig at jeg nå synes det er gøy å strikke sokker, ho ho......

Så har vi dagens fangst (se bort om du er litt sart....)
Jeg har i dag fått servert fersk mus til frokost. Men sa neitakk. Men den er nå søt, da.

Da jeg knipset bildet, var Rosalita igang med å planlegge neste bytte. En fugl som satt i toppen av hekken. Her skal man ikke føle seg trygg, nei.

Her er all snøen forsvunnet, og ute er det 7 pluss med en skinnende sol.
Fin tirsdag til deg :) fra meg.

14 kommentarer:

Madame sa...

Skønne julesokker - du er fantastisk til at strikke Sylvia.
Og det er da en drabelig storvildtjæger, du har boende. Jeg ville nu også sige nej tak til det fine tilbud om en fersk mus til frokost :-)

Ruths datter sa...

Jeg må nok se bort ja. Mus er det verste jeg vet. Rotter også. Uhu kan ikke tenke på det engang. Likte sokkene ja. Jeg laget noe lignende,og de er så gode å ha på swg. Dine var så koselig i fargene. riktig julesokker.
Klem

Miri Vandre blandt ege sa...

Rigtige julestrømper anno 2013 :)

Flowermouse Design sa...

Knallfine sokker!!! Og så fint at man kan rulle dem ned på den måten!!! Ligner litt fangsten som min katt serverer innimellom...

Strikkeheksen sa...

Det ser ud til at være et par rigtige hyggesokker - sådan nogle man kan tage på, når man skal sidde i krogen af sofaen og strikke - fine julefarver :-)

Vores kat er "indekat", men har en stor kattegård, hvor det engang imellem lykkes en stakkels mus eller spurv at finde ind - og så slæber hun fangsten ind af kattelemmen, det bæst ;-)

Birgitte sa...

Så praktisk å kunne rulle sokkene ned på denne måten. Og når du drar de opp, så tryller du liksom frem litt mønster:) Fine farger sammen, de minner litt om julen ja:)

Lithe sa...

Fine, fargeglade sokker :)
Er ferdig med sjalet jeg skulle strikke av garnet jeg kjøpte hos deg - SÅ deilig!!
Kos deg i kveld, med mus eller ei ;)

Rubia sa...

Skal si du har blitt en ivrig sokkestrikker. Skogssokkene er artige å strikke! Kjøpte pakke med oppskrift og garn til to par.

Flink pus det.

Helen sa...

Jeg sier også nei takk til mus til frokost ! Men katten er nok stor fornøyd, og godt at musen ble tatt, så slapp du uventet besøk innendørs !

Flotte sokker, artig den borden oppover, som du kan ta over buksen - smart !

Ja, jeg skulle vel ønske jeg hadde bare litt av ditt bake-gen, Sylvia...tenk å få til flate serina kaker til og med !!!!
Måtte le da jeg skrev innlegget, men nei jeg lo jo ikke da de kom ut av ovnen....hehehe

Ser flere skrev de kjøpte Odense marsipan, så da noteres det tipset ned, tilfelle jeg gerier og feile på det også !!! ho ho ho

BrittB sa...

Fine julesokker du har strikka! Ja, kjenner igjen oppskrifta :-)
Kattene er ikke kresne i kosten, det skal være sikkert! Tror at jeg, som du, hadde takket nei til denne serveringen...
Ha en fin kveld!

Barwitzki sa...

Søt julesokker du har strikket.
Hyggelig und varme.
Ha fine adventsdager videre.
Klem fra Viola.

Bente sa...

Deilige julesokker, ønsker meg gjerne et slikt par Sylvia. Her er det jo uforskylt strikkestopp. Hadde håpet på et koselig håndarbeid i julen, men vet ikke om jeg tør ennå.
Våre kattevenner er såååå stolte når de viser frem sin fangst. Men jeg liker det ikke.

Ha en fin torsdag kjære deg.

Tante Constanse sa...

Fine julesokker!
Så flink pus du har, håper min blir like flink etterhvert - men jeg kan spare meg for slik frokost, eller hvilket som helst annet måltid for den del....
Ikke noe snø her heller, men jul blir det likevel :-)

siddisisalou sa...

Veldig fine sokker.
Jeg skal en tur til Stavanger i januar og da skal jeg kjøpe med meg sokkegarn i glade farger. Har nemlig strikket 3 par sokker nå i førjulstiden. De er allerede pakket inn og jeg glemte å ta foto, men de ble ganske så fine. Nå har jeg et par bittesmå på pinnene til en prinsesse på tre år. De blir ikke til jul, men gode og varme til januar….
Selv om du sikkert har det travelt i butikken nå før jul håper jeg du klarer å nyte litt av denne siste week-enden før jul.