Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 7. desember 2013

Julekos

Endelig....... kan jeg sette meg ned og nyte et glass vin og strikketøy
Jeg har stått på her hjemme i hele dag, og belønningen er dette.

Det røde strikketøyet er altså en hundegenser til Samson.
Jeg bruker den han har fra før, som mal, og strikker fritt.
Den blir strikket i MITU på pinne 4. Og du ser kanskje at jeg har strikket inn striper med refleksgarn?

Målet er å ha den ferdig i løpet av helgen, så jeg kan prøve den på han. Lover bilde da........

Ellers står en pizza klar ganske snart
Pizzabunnen blir ekstra grei å jobbe med, når jeg har lunken melk og masse olivenolje i.

Så "tager man hva man haver" i kjøleskapet
...og vips, blir det til en kjempegod pizza.

Ja, så sier vi god kveld, Samson og jeg.

16 kommentarer:

Rita Follnes sa...

Kose deg mye. Ser ut som du har alt klart til deg. Jeg gleder meg å se genseren ferdig på vovsen.
klem :-))

Anne sa...

Det er så smart det refleksgarn...jeg så et indlæg fra Husflide i Porsgrunn på facebook ..et hue og et tørklæde...jeg må vist have fat i det garn og strikke Eddie en hue til vores traveture :-)

Madame sa...

Det er et dejligt billede af dig og Samson, og jeg glæder mig til at se ham med den nye genser. Uhm, hjemmelavet pizza!

Fru Tunheim sa...

Nå er det over midnatt og pizzaen din nok fortært... Er sikker på at det smakte utmerket...

Ha en fin adventssøndag da.

Fru Tunheim sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lene Megan sa...

Det ser rigtig hyggeligt ud. Og hvor er han fin, Samson. Den røde genser vil klæde ham! :)

Og tak for fine ord hos mig. Ønsker dig en dejlig decemberdag.

Knus.

Siddis back home sa...

Ser at du hadde en flott lørdags kveld! Håper søndagen din er like herlig!

Elisabeth sa...

Regner med at du koser deg videre i dag, det er fortjent i adventen :)

Lin sa...

Dine tynde pizzabunde er saa gode. Samson bliver fiiiiin. Glaeder mig til billede.

Barwitzki sa...

Mhhh så koselig du har... storfine bilder. Tusen takk, hjertelige hilsen til deg Sylvia. Jeg reiser i kveld til Leipzig med datter og barnebarn... vi har å gjøre mye, men koselig også. Klem og ha en fin fin advent fortsatt. Viola.

Helen sa...

Hjemmelaget pizza....åhhh, det hørtes godt ut :)

Morsom med den hundegenseren du holder på med - hva du finner på altså...hehe....

Koselig bildet på slutten her, krøller både du og vovsen.

Nyt kvelden, og husk tenn andre adventslyset !

Elisabeth sa...

Smart med reflekstråder i hundegenseren da. Tenker han blir fin i den.
Hm, bruker du melk i pizzadeigen altså? Må jeg forsøke neste gang.
Ny god uke, kjære du. Tipper det er travle dager i butikken hos deg nå...

Elisabeth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Rubia sa...

Pizza'n ble nok veldig bra.

Gleder meg til å se herren i sin nye genser.

Helle sa...

Jeg synes du er så flink til å finne de små øyeblikkene som definerer "hverdagslykke". Du baker, strikker og koser deg. - Også har du overskudd til å være god og generøs mot omgivelsene dine. - Det er det ikke alle som klarer!
Hobbyrommet mitt startet som en kombinasjon av kontor og lagringsplass. her står både gamle permer med regninger fra 2000? og gamle cherox. Så har garn og stoffer spredd seg utover nesten som en sykdom... (En av det gode slaget.

Har flere ganger de siste årene vurdert å hoppe av karusellen (igjen) for å få mer fritid. Men jeg må samtidig innrømme at jeg ble fryktelig sliten av å måtte vende på hver krone som var resultatet når jeg fristet livet som voksen student. Men for en frihet! - den savner jeg. Husker jeg hadde med meg te-poser i vesken og "kjøpte" en kopp med varmt vann på 7-eleven (1 kr) når mine mer "velbeslåtte" venninner unnet seg en kaffe.

Ang. KBH- Har denne gangen faktisk ikke lyst til å gå i butikker, men gleder meg veldig til å sitte på kafe med datteren uten noe mas eller deadlines som henger over en.

Knutine sa...

Så lurt med refleksgarn i hundegenseren.
Når jeg er ute å kjører så møter jeg mange som lufter hund.
Hunden mangler ofte refleks,stakkar.
Der er det stort forbedringspotensiale.
Selv om det gjelder folk også,så må man huske på de firbente også.
Refleks rundt kattebåndet er også noe man skulle ha hatt.
Har spart mange liv langsveikanten..
Oi,nå glemmer jeg elgen....hihi

Ha en fin førjulsstrikk:-)