Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 15. desember 2013

God søndag

Mine hyasinter står i full blomst, og dufter så godt. Men jeg vet at det er flere som er allergiske mot denne duftene blomsten. Den kan være ganske intens.

Jeg har hatt et prosjekt ferdig i flere dager nå.....
To sitteunderlag.

Jeg har vært ute i pysjen og fotografert, på det lille vi har igjen av snø.
Disse er strikket på tykke pinner.....enten 10 eller 12. Her går det så fort i svingene, at jeg ikke klarer å følge med, he he.
De er raske å strikke, men tykke pinner gjør vondt for fingrene mine.

Jeg har filtet på mønsteret før de fikk seg en runde i vaskemaskinen.
Og de måtte få seg litt ekstra pynt også, siden det snart er jul

Turbojobbing for tiden, så det blir ikke mye blogging for meg. Dessuten har mannen byttet jobb! og der han før stod for middagslaging, er det nå JEG som gjør det.
Så den tiden jeg koste meg med strikking, blir nå brukt på kjøkkenet. Men jeg elsker også å lage mat!

I dag skal jeg nok hente den siste julepyntingen ned fra loftet, og pynte ferdig til jul.
Kose meg med kaffe, gløgg og pepperkaker
Tenne masse lys, og sitte å strikke ferdig julegavene i godstolen min.

Må du også ha en superduper søndag. :)

11 kommentarer:

Flowermouse Design sa...

Fine sitteunderlag og gøy med ekstra pynt. Du får kose deg i godstolen - og nyte duften av hyacint!!!

Madame sa...

Dine siddeunderlag er bar så smukke, Sylvia! Jeg har lige været ude at købe mandelgaven og to ting til pakkelegen, og nu vil jeg gøre som dig og finde nisserne og julepynten frem.
Ha' en fin adventssøndag!

Barwitzki sa...

Fin stå i flor dine hyasinte. Sitteunderlager var hyggelig og kjempeflott med søt hjerten.
Vi har koselig i dag med kake, småkake, kafe og lys alle sammen og nå var all går hjemme og jeg høre musikk og ser litt i blog.
Hilsen til deg hjertelig fra Viola.

ANNEPÅLANDET sa...

Åh, hyasinter! Mine har ikke begynt å blomstre enda.
Og ja, det har lett for å bli litt travelt nå før jul. Men sånn er det jo bare. Det gjelder å kose seg litt innimellom :-)

Strikkeheksen sa...

Sådan et par stykker må jeg have lavet - tænk at vi som så tit er ude på tur i naturen ikke har et siddeunderlag - nu skal det altså være :-)

Mine hyachinter står lige på spring og de er naturligvis blå ;-)

Det er skønt at lave mad - du må forsøge at hygge dig så meget som muligt imedens :-)

Fru Tunheim sa...

Hmmm...jeg er ikke så glad i svibel....fordi jeg synes de lukter vondt og i alle fall når de har stått litt.

Miri Vandre blandt ege sa...

Travle dage, men du forstår at få det bedste ud af dem :)

Rubia sa...

Flotte sitteunderlag. Og veldig gode å ha med på tur.

Har nå 6 hyasinter på kjøkkenet. De dufter nydelig, men det kan til tider bli litt mye.

BrittB sa...

Høres ut for at du koser deg i førjuls"stria" :-)
Ingen hyacinter her i huset. Ja, nettopp, her har noen allergi...
Fine sitteunderlag du har strikka, artig med de hjertene til pynt!

Elisabeth sa...

Og så er det allerede blitt tirsdag. ! uke til jul.
For noen flotte sitteunderlag, Sylvia. Du er bare så kreativ!
Sliter også med å strikke på tykke pinner. Selv pinne nr 7 som jeg holder på med en genser nå. Sara Lund genseren vet du.
Artig lysestake. Ser ut som bjørkegreiner. Kjøpt på Fliden tro?
Lykke til med innspurten med all jobbinga før jul.

Elisabeth sa...

1 uke til jul skulle det være. Hmf! Skrivefeil sniker seg fort inn..