Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 29. desember 2013

God jul på mange måter

Har du hatt en fin jul?
Jeg må bare fortelle hva jeg fikk av datteren til jul, nemlig et par Dr. Martens. Disse har hun jobbet hardt for å få råd til å kjøpe. Og hun mente jeg fortjente dem. Verdens beste datter, eller hva?

Noen andre som også er fornøyd med julen i år, er disse to
Pusen vår, Rosalita . Som får kokt fisk hver dag.
Det har også naboen fått nyss om.....
Sherlock stikker stadig innom for en godbit, han også.

Det har ikke blitt så mye strikking i romjulen, men noe MÅTTE jeg strikke på. Enda en tovet nisse fikk jeg laget, som var en gave til et selskap vi var på. Og enda et par av disse sokkene, som er så morsomt å strikke
Disse skal en god venninne få, som nyttårsgave.
Jeg har valgt ut farger som er henne. Håper de faller i smak.

Ellers er det et utrulig nydelig vær i dag, som aldeles ikke minner om romjul, men om en tidlig vår.
Vi får nyte det mens vi har det her, for det varer nok ikke lenge.
Håper været er fint der du bor også.

16 kommentarer:

Madame sa...

Tillykke med den dejlige gave, Sylvia - det lyder som om, I har haft en rigtig god jul, hvor selv kattene er blevet forkældet! Så fine sokker du har strikket!
Jeg har været sammen med Bella hele to dage, og vi har hygget os med bl.a. med at øve at læse og skrive. Her har vi sol i dag, og det kunne næsten ligne en forårsdag. Nu vil jeg vaske vinduerne, som trænger efter stormen. Knus

Lene Megan sa...

Hvor flot at din datter sparede sammen og købte dig et par Dr. Martens. Håber du bliver glade for dem! Hvilken farve mon de er?

Og som jeg skrev til dig på min blog i dag: Sig fra næste gang du er i København, så tager vi os et glas vin på Café Europa. I 2014 :)

Knus fra mig

BrittB sa...

Det var jammen en flott gave fra din datter! :-)
Godt å høre at du nyter juledagene - det gjør jeg også!Fikk meg endelig en litt lengre morgentur i dag. Det har vært mye innesitting de her juledagene og det blir man veldig lat av...i allefall jeg!
Ha en fortsatt fin romjul!

Mia Folkmann sa...

Det var en fin gave at få - meget sød tanke. Mmmm, man kan se, at misserne glæder sig over at få en godbid; mon ikke de fortjener det?! :-)

Lisbeth sa...

Det var en flott gave! Men jeg er helt sikker på at du fortjente den :) Jeg fikk ny yoga matte av mine jenter, og det var helt supert. Bare filler igjen av den jeg hadde fra før.... Jula har vært god, sovet masse og lenge. I dag har jeg vært en tur på hytta, lykke :) Stor klem

Helle sa...

For en flott gave å få! Synes det med julegaver er blitt en utfordring. Jeg trenger jo egentlig ingen ting! Ønsker jeg meg en bok så kjøper jeg den ... Sånn er det flere i familien som har det, - ungdommen mangler sjelden noe særlig de heller. Ikke akkurat som da jeg var barn. :)

Synes det var flott at hun jobbet for å gi deg noe hun visste du ønsket deg! Det samme gjorde min datter, (hun strikket), - har sjelden blitt så glad for en gave.

Elisabeth sa...

Så bra at du har hatt det fint i jula sammen med dine :)

Marianne sa...

Tænk at du strikker sokker - jeg er stadigvæk forbavset, men skønne er de :-)

Marianne sa...

Tænk at du strikker sokker - jeg er stadigvæk forbavset, men skønne er de :-)

Helen Aasheim sa...

Det får'n si var en flott julegave fra datter'n !! Ikke akkurat billig å kjøpe ... søte hun, må ha spart lenge :o)

Fine sokker i veldig fine farger, heldig venninne som får disse.

Ja, reiste igår fra Norge til Italia, men her er jo været nesten som hjemme (Tjøme) Litt grått og våknet opp til +6 grader, men her skal det vel bli litt varmere...

Veldig, veldig rar vinter så langt hjemme i Norge, mildeste ever....

Savnet faktisk snø til jul, men man kan ikke få alt man ønsker seg til jul? Eller hva...?

Rubia sa...

Flott gave!

Klart pusane koser seg med fisk hver dag.

Kule sokker!

Ha en kos romjul videre.
Koselig meg vår. Satte ut løker i dag.

Elisabeth sa...

Ikke mye som minner om vinter ute nei. Greit å gå tur på beina iallefall da. Man slipper holkeføre.

Så flott gave Sophia ga deg. Heldige deg.
God nyttårsfering, Sylvia. Min skal jeg feire i Telemarks dype skoger.

Flowermouse Design sa...

For en datter!! Beste skoene i verden!! Godt nyttår og kos deg!!

Miri Vandre blandt ege sa...

Julen er en dejlig tid :)
Og nu kommer det nye år !
Lad os fylde det med glæder og gode oplevelser :)

Fru Olsen sa...

Selvfølgelig skal vores dyr også forkælesi julen.
Vi har holdt jul i Danmark for først gang i 26 år. Det har været dejligt, men vejrmæssigt er det ren "katastrofe" - det har været en sort jul og vi er jo vant til hvid jul her i Grønland.
Du og dine kære ønskes et lykkebringende godt nyt år her fra det kolde nord.

Frk.Badegakk sa...

Herlig bilde av naboen! Skikkelig blinkskudd! Ønsker deg og dine et fantastisk og kreativt nytt år!