Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 5. desember 2013

Et besøk, med nye ideer

Vi har fått besøk av en firbent venn
SAMSON , hunden vi passet i sommer.

Nå passer vi ham igjen, siden eierne er på ferie i DK.
Vi har satt oss opp som faste passere, når de skal på tur.
Vi simpelthen elsker denne hunden. Han er utrulig grei å ha med å gjøre, og det er ikke slitsomt å passe ham i det hele tatt.

Med ham, fulgte det en ide
Det er altså ikke en finlandshette som ligger der, men genseren til Samson . 

Jeg kan bruke den som en mal.
Han burde jo ha en rød en til jul, burde han ikke....?

Åja, så glemte jeg nesten det andre prosjektet mitt, som også er med på bildet.
Denne genseren
Den ble ferdig her om dagen.
Den er strikket i Hverdags ( Alpakka/ull) og Soul ( Alpakka) på pinner nr 6. Strs M

Strikket nedenfra og opp, med vendestrikk foran, slik at den er litt kortere der.
Som du kan se, ruller den litt vel mye, enda jeg har tatt krepsemasker rundt kanten, for å stramme den opp litt. Men det skal være en go' genser, så litt rulling får den tåle.

Den er veldig lett og varm, og det ble en fin effekt med garnblandingen, synes jeg.

Så venter jeg bare på uværet som er meldt.
Jeg håper ikke vi får det like ille som dere oppe i nord, og på Vestlandet.
Vi krysser fingrene.

11 kommentarer:

Madame sa...

Hvor er det hyggeligt, at I passer Samson, mens hans familie er ude at rejse.
Og sikke en skøn sweater du har strikket! Jeg kan tænke mig, at den er varm og dejligt blød.
Her venter vi også på stormen, som skulle toppe mellem 19-24. Vi må krydse alle fingre ...

Rita Follnes sa...

Smart ide og for en skjønning å passe.
Jeg er akkurat kommet hjem, men ingen Steven. Har fått melding om at skolebussene ikke er nådd frem. Sotrabroen er stengt så det blir ikke salsa på meg i dag, ellers er det fint. ;-))

Lithe sa...

Nydelige Samson :) Så skjønn!
Jeg venter også på stormen, men her i Risør er det nesten vindstille og har faktisk vært gløtt av sol.... Ja,ja, på storm står det at vi har stiv kuling og regn.
Brukte 1,5 nøster av Puno på lua, godt jeg kjøpte to :)
Klem

Lin sa...

Herlig troeje.
Selvfoelgelig maa hunden ha en roed troeje. Sort og roedt passer saa flot til hinanden.
Storm nu igen????

Elisabeth sa...

Gleder meg til å se Samson i sin røde nissegenser, Sylvia. En aldri så liten nisseluse hadde vel vært stas også?
Herlig rødfarge på opp/ned genseren. Og garncomboen høres myk og varm ut.

God helg straks.

Bente sa...

Rødt til jul Sylvia. Her er nå neglene matchende til gipsen. Den skal sitte på til 23.12. Ikke noe strikking eller hekling på meg nå.

ANNEPÅLANDET sa...

Fine Samson! Klart han må ha en rød julegenser!

Flott genser du har laget! Jeg har ikke prøvd Hverdags enda, men alle skryter sånn av det, så det er bare et spørsmål om tid... Og nydelig farge - du er alltid så flink med farger!

Ha en riktig fin fredag!

Helen sa...

Heldig hund som har en liten ferie den og, hos deg, mens eierne er i Danmark.

Da må du ut på tur, og håper ikke dere blåser bort.... ?

Fin genser, og veldig fin farge :)

Rubia sa...

Nå ser det ikke ut som om Samson trenger genser i det hele tatt, men jeg er sikker på at han vil kle en i rødt.

Nydelig genser du har strikket!

Strikkeheksen sa...

Oj så længe siden, jeg sidst har besøgt blogland - altid dejligt at komme "indenfor" her hos dig, Sylvia :-)
Han ser da også rar og velafrettet ud som han ligger der - håber han bliver glad for dit strik :-)

Den ser lækker ud - din nye røde trøje - let og god. Jeg synes det er cool med rullekanter og det passer godt til sådan en enkel sweater :-)

BrittB sa...

For en fin hund! Han kler virkelig navnet Samson! Han blir nok veldig fin med rød genser til jul! :-)
Den røde genseren du har strikket til deg selv ser lun og god ut - flott farge!