Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 21. desember 2013

"Medelsvensson" ?

Jeg må bare innrømme det, jeg er blitt bitt av sokkestrikke- basillen
Og når du ser disse, tenker du vel det samme som jeg: Medelsvensson.

Nå er det lyset som forvrenger fargene her, for den gule er egentlig sennepsfarget, og den blå petrol.
Og da jeg valgte ut fargene, var de så flotte og spesielle sammen.
Men når de kom sammen, ble de plutselig Svenskeflagget. Merkelige greier, altså.

De er til en fargerik person, så han tåler det nok. Ja, det er en herresokk, og et forenklet mønster fra julesokken.

Jeg ble så fornøyd med vrangborden
Er den ikke fin?
Jeg har ikke oppdaget en ny vrangbord, altså. Den ble bare så fin ettersom jeg strikket. 
Det er kun en rett og en vrang, men de rette maskene er i petrol, mens de vrange er sennepsfarget.

Det tok selvfølgelig litt lenger tid, for man skal holde styr på de vrange og rette maskene, i den rette fargen, og for å få til et fint resultat, skal fargene ha sin egen plass på fingeren. De er nemlig like fine på baksiden.......

Den øverste kanten som er grå?
Der la jeg opp i grått, og strikket en omg rett, før jeg startet på vrangborden.
Da sokkene var ferdig strikket, strikket jeg en I-cord kant øverst, over tre masker.

De er strikket i MITU de også, på pinne 4. 
Sa jeg at jeg elsker å strikke sokker? :) hi hi

Så er vinlageret fyllt opp før jul
Mannen fikk i oppdrag å handle inn julens vin. Og jeg er ganske fornøyd.
Zinfandel er en ny oppdagelse. Den er veldig god, etter min smak. Og jeg simpelthen ELSKER etiketten!!!
Det betyr altså ikke at jeg kun skal drikke vin i julen. Men jeg liker å ha litt på lager, og det kan jo dukke opp en innbydelse, som krever at man har med seg en flaske vin, feks. Samtidig er det jo en fin gave.

Akurat nå nyter jeg dette
.........til frokost/lunch.
Min dag MÅ starte med en kopp kaffe, før jeg i det hele tatt orker å spise mat. Litt søtt til kaffen er veldig godt.

Nå har jeg fri, og skal vie dagen til julesysler. Selv om solen skinner ute, og det er rene vårstemningen, så hjelper det kanskje med litt julemusikk?

Ha en kjempekoselig helg.


11 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Fine sokker du har strikket!

Her drar det seg til mot jul. Har ikke fått gjort halvparten av det jeg hadde tenkt, men alle får gaver, og det blir juletre, og det er jo det viktigste!

Ha en riktig fin helg -
og etterhvert - GOD JUL!

Strikkeheksen sa...

Super fine sokker og en meget, meget fin kant :-) Synes altså de er cool i den farvekombination.

Ser ud til at julehyggen er sikret :-)

Barwitzki sa...

Så kjære Sylvia, nå jeg tar et glas rødvin og etterpå jeg skriver deg:-) Ja fine flasker rødvin må sin i huset! Fin er sokker dine. Jeg pusler og pakker også - hemmeligheter er hyggelig, nå. Mannen min bygger i kjellerverksted.
Jeg venter på pakkepost også... med bøker og best er... en bok er norsk språk for meg! pst, pst...
koselig. God kveld deg og hyggelig fjerde advent... og da to ganger bli vi våken og endelig :-)
Klem Viola

Madame sa...

Flotte sokker og meget smukke etiketter! Den vin ville jeg straks falde for - her holder vi meget af et godt glas rødvin. Jeg er ved at forberede vores juleaften, hvor vi bliver 7, og i morgen skal træet pyntes.
Ha' en rigtig fin weekend, Sylvia.

Tovepia sa...

Flotte sokker! Blåfarge er alltid umulig å gjengi på bilder, men her blir nok mottaker fornøyd:)
Takker for tips om vin, jeg er en svoren Robertson-tilhenger:))..men godt å prøve noen annet innimellom;)
Kos deg masse i jula, klem fra meg;)

Lithe sa...

Fine sokker, nok en gang :)
Høres ut til at du har hatt noen fine dager - det trenger vi! I dag har jeg endelig bestemt meg for at julestemningen må komme skikkelig i hus, så skal straks hive meg rundt med vaskefilla ;) Håper du får en deilig søndag :)
Klem

LivM sa...

Ikke mye julestemning her heller, værmessig. Men da får vi bare sørge for at stemningen kommer innendørs :-) Morsom at du er på sokkegiret! Ønsker deg og dine en riktig God Jul!

BrittB sa...

Fine sokker! Svenske farger er jo bare kult! :-)
Ønsker deg en riktig god jul!!

Lin sa...

Fine sokker. Haha, det er rigtigt, lidt svensk er der over det. Maatte le da jeg laeste at din mand har koebt vin, for i fjor fik vi koebt en fantastisk roedvin gennem jobben. Ville have den samme igen i aar, tjekkede den paa nettet og.....Det er to svenskere der har koebt vingaard i naerheden af Montauban. (Haha, du med sokker og jeg med vin) var bare lidt sent ude med bestillingen, saa vi maa drikke noget andet i julen.

Helen sa...

Yes, de vare (på bildet her) SVENSKE flagget, og morsomt det da,når de ikke ser sånn ut i virkeligheten...pc'n kan lure oss.
Disse var forresten veldig, veldig fine :)

Du har fått dilla, så moro !!

Mener å huske engang, jeg leste, for lenge siden hos deg, at du ikke hadde strikket sokker eller var noe glad i det...thiiiiii.... er det ikke morsomt når slikt slår om ? Livet er morsomt, og man skal jo aldri si aldri, DET har jeg lært !

Goooood jul, Sylvia, kos deg idag, tenk lille julaften alt !

Her har Mamma kommet seg over fra England, og vi skal bare kose idag med en tur i fine Tønsberg.

Igjen, EN RIKTIG GOD JUL ønskes deg og dine fine :)

Klem fra Helen

Rubia sa...

Kule sokker! De foremlig skriker etter en Ullared-tur. :O)