Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 28. november 2013

Varme på toppen

Nei, ikke lue på toppen, men sokker......
......for hvor spennende er det å se enda et par sokker avbildet, innlegg for innlegg?
Best å gjøre det litt med stil.

Samme slags sokker som sist, altså....vel , nesten samme sokker.
Strikket på pinne 5, med PUNO og Finull. Altså Alpakka blandet med ull.

Anne på landet har også et innlegg om sokker i dag, der hun blander  sammen kvaliteter.
Sokkene blir tykke og gode, og slitesterke. Og det er vel også meningen med sokker, er det ikke?

Og orkidevaser kan brukes til så mangt.

Strax helg folkens. Kos dere!


13 kommentarer:

Madame sa...

Du er flink til at strikke sokker, Sylvia - jeg gætter på, nogen af dem skal bruges til julegaver.
Og det er en meget smuk og enkel vase!
Rigtig god weekend til dig!

Flowermouse Design sa...

Puno og finull - den har jeg ikke tenkt på. Må jo være perfekt match!!!! Det må jeg prøve!!!

Rubia sa...

Deilige sokker! Husk å bruke noen av dem selv også. :O)

Sommertid sa...

Man kan da ikke bli lei av sokker, nei ikke meg iallefall
Digger sokker jeg.
Men puno og finull har jeg tilgode å prøve sammen.
Er det noe slitesterkt da ? Må tåle en trøkk hos meg , nemlig.

God helg !

Eva Rinker sa...

Aha, da vet jeg hva mitt neste prosjekt blir!!
God helg! :)

Barwitzki sa...

Ja sokker i hvert fall fantastisk -
fremfor alt herlig varm... og hver bruker... så vi strikker med morskap. Mhhh og jeg spiser veldig gjerne oransje. Ha masse glede med fin adventstid kjære Sylvia.
Klem fra Viola

siddisisalou sa...

hmmm prøver igjen ! Fikk opp en feilmelding her.
Festlig foto og en helt naturlig kombinasjon, sokker og mandariner er vel begge noe som hører vinteren til. Jeg har startet på et par sokker til min sønn, og planen er at han skal få de til jul. De strikkes på pinne 2,5 så vi får se hvor langt jeg kommer.

BrittB sa...

He, he, strikka sokker blir vi jo selvfølgelig ikke lei av- og det får man heller ikke nok av!
Variasjoner over et tema er helt fint for meg!
Fortsatt god helg! :-)

Lin sa...

Og jeg som var sikker paa du ville skrive om luer haha. Flotte sokker.

Helle sa...

Imponert over hva du rekker av sokke-strikk. Tror ikek jeg har strikket sokker på over 20 år... Mye kom nok av at jeg har pendlet til jobb, og da er det så mye lettere å ta med seg rundpinne enn 5 strømpepinner på toget. - Ikke vekker man sidemannen med klirring i pinnene heller. :)

Prinsessekake - syndig god. - har som regel vaniljekrem, kanel, rosiner og noen ganger mandler på toppen, det er godt det også.:)

Ps. Håper forkjølelsen har gitt seg.

Marianne sa...

Flotte sokker:-) God lørdagskveld! Klem Marianne

Elisabeth sa...

Deilig med hjemmestrikka sokker. Finnes vel ikke noe varmere? Selv sverger jeg til tynt ullgarn i sokkene, ellers syns det blir for tykt å bruke oppi skoa og støvletter. Har funnet et tysk favorittgarn som er helt utrolig slitesterkt og varmt. Men det får jeg ikke tak i her. Med farger a la Hunderwasser. Vet du om man får kjøpt det her??
Kult ide med orkidevasen. Har samme her hjemme. Skal jammen fylle den med mandariner.

God helg og god bedring! Jobbehelg her.

Lithe sa...

Det var så koselig å treffe deg i går :) Det blir ikke siste gangen jeg dumper innom butikken når jeg er i Porsgrunn! Er godt i gang med lua, og du har helt rett, det var et herlig garn :) Nyt søndagen, så sees vi plutselig :)
Klem