Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 20. november 2013

Sol og Måne

Har du også merket Fullmånen de siste dagene?
Det har jeg. Jeg kjenner det alltid, for da er jeg så våken, og en hel natts søvn er helt umulig.

Derfor har jeg pjonet et par votter i Sol og Månefargen
Her er det nesten som om jeg holder månen i hånden! for den er virkelig full og gul! og veldig stor.

Pjoning er så morsomt og gir et vakkert resultat. Men det går ut over skuldre og nakke hos meg. Derfor lager jeg ikke mange av gangen.
Jeg kan strikke en jakke, uten å få vondt noen steder, men pjoner jeg et par votter, ja, da skal jeg si jeg kjenner det godt.

Disse her ble litt jålete.
Det er noen ganger litt pynt gjør seg, og det gjorde det virkelig her.

Jeg heklet en rosett, sydde den på med et annet garn og en annen farge, men fremdeles manglet det noe, synes jeg.........

Da var det bare å ta frem knappe-esken min, og se hva som passet best til disse. Og det fant jeg :)

Inni er de børstet, så hendene kjennes som om de ligger i myk bomull, når de er på.
Himmelske sol og måne votter, altså.

15 kommentarer:

Madame sa...

De er så fine og ser lækre, bløde ud - god idé med pynten! Er pjone noget andet end strikke?
Ja, jeg tror, vi er mange, der føler, månen hiver lidt i os i disse dage, men vi er jo lavet af mestendels vand, så det er vel lidt som med flod og ebbe :-) Klem!

Miri Vandre blandt ege sa...

De er bare skønne !!
Du skaber smukke sager :)

Ann-Jorun sa...

Så nydelige votter og ekstra fine med rosetten.

Helen sa...

Såååå fine !

Men hva er pjone, Sylvia...?
Dette har jeg ikke hørt om...

Og jeg kan ikke la være og tenke at du holder vel på med en genser eller jakke, sånn egentlig :)

Du er en racer med strikke pinnene dine, dermed basta ;)))))))

Helen sa...

PS, og jeg er bare litt, men bare litt, misunnelig :)))))

Lin sa...

Hvor er de soede, og sikke en dejlig farve. Nu et spoergsmaal. Pjonte, hvad er det?????

Fru Tunheim sa...

Supersøte friske votter....Pjone vet ikke jeg hva er, så nå skal det googles.....

Bente sa...

Flotte Sylvia. Pjoning hørte jeg om første gang i april. Jeg har ikke prøvd. Tror nok det går ut over armer og skuldre som du sier.

ANNEPÅLANDET sa...

Lekker farge!!! Gult er kult! Har nettopp kjøpt gul Sterk for å strikke meg et par pulsvanter - men kanskje jeg skal pjone dem i stedet? Pjoning er jo så morsomt - og fint blir det!
Hva slags garn har du brukt her?

Rubia sa...

Flotte votter i nydelig farge!
Månen er jammen flott om dagen.

BrittB sa...

Flott farge på vottene! Rosetten ble prikken over i-en!
Pjoning har jeg ikke gjort mye av, og det er leeeenge siden sist. Fikk en oppskrift på pjona votter, men kom jeg i gang med arbeidet?..nei..en vakker dag kanskje...:-)
Ha en fin dag! :-)

siddisisalou sa...

Så flotte votter !
Litt pynting er alltid kjekt å få til - og dette passet jo så godt.
Hos oss kan vi snart ha bruk for vitter, for nå begynner det å bli ganske så kaldt, iallefall om morgenen og kvelden.

Hannesol sa...

Fine votter og så fin farge! Og takk for pjonekurs over her, frister å lage ett par ;) Ha en riktig fin dag videre!

Barwitzki sa...

Absolutt fin! Monden var herlig til oss også.

Charlotte Mathiesen sa...

Hvor er de skønne, gobelinhækling er så fint.