Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 26. november 2013

Reparasjoner og Atsjhoooo'er

Hva tror du jeg skal bruke denne til?
Jo, denne skal jeg reparere med. 
( det går hardt utover verktøyet mitt. Jeg har slitt heklenåla ut, nesten)

Du har sikkert også noen favoritt-kosesokker som ser slik ut
De kan da ikke kasseres bare fordi det er hull på dem.
Og stopping av sokker er egentlig for avansert. Jeg KAN det, men ikke bra nok. Derfor oppfant jeg min egen metode for flere år siden.

Man hekler nemlig en rosett, som man syr på hullet, som vanligvis er på hælen.
Og da blir den slik
Så er det bare å bruke dem igjen, som før.
Genialt, ikke sant?

I helgen kom jeg meg ikke unna, og fikk besøk av host & hark, snørr & atsjooo!!! Ja, nemlig Hr. Forkjølelse.
I dag sitter jeg småfrossen under et pledd, drikker varm kaffe og spiser tørre kjeks. Men det beste av alt, er jo at jeg kan sitte i ro og STRIKKE!!!! (Uten et eneste snev av dårlig samvittighet)

Derfor fikk jeg endelig strikket ferdig enda et par av de myke kosesokkene i PUNO
OLIVEN SOKKER

Ha en fin dag, host host....;)

16 kommentarer:

Madame sa...

Sikke en god idé at hækler en roset til hullet.
Øv, det var synd, at du er blevet forkølet - rigtig god bedring - måske kunne en rødvinstoddy hjælpe?

Fru Tunheim sa...

Aha....smart stoppemetode!

BrittB sa...

Så stilig stoppemetode!! Den var ny for meg.
God bedring!! :-)

Miri Vandre blandt ege sa...

Stakkels dig :/
Forkølelse skal hygges væk :)

Helen sa...

Kjedelig med forkjølese...du slapp ikke unna!

Men, som du sier selv, trøsten er du koser deg med strikkingen din og ikke minst hekling, morsom måte og fikse sokkene på :)
Du er jo så kreativ at hadde jeg bare hatt halvparten, skulle jeg vært fornøyd !!

Jeg har idag boblet over av energi, og da passet det og ta julerengjøringen her i lille huset vårt i Italia. Mannen er på jobb i Dhaka, så da er det ingen som lager rot ei heller forstyrrer.

Har gått gjennom alle kjøkken skap på kjøkkenet, og kastet to poser utgått tørrvarer, og tull og tøys jeg ikke bruker/trenger.
Er sånn befriende følelse når man er ferdig, så nå nytes en kopp te og sjekke blogger.

God bedring kjære du, håper Hr. forkjølelse forlater deg fort !

Farmors sa...

SÅ GENIALT ! Og riktig god og koselig bedring ;o)

Lithe sa...

Så lurt det var å hekle en lapp til sokken! Det skal jeg jammen huske på. God bedring til deg :)
Mulig det blir en Porsgrunn tur på meg i helgen, finner jeg deg i butikken?

Anonym sa...

Takk for lurt tips. Det var nytt for meg.:)

Flowermouse Design sa...

Så smart idé!!! God bedring!!

ANNEPÅLANDET sa...

Det var lurt! Fint ble det også.
(Det står forøvrig en "stoppeguide" i siste utgave av Twist Collective, som jeg tenkte jeg skulle fordype meg litt i).
Riktig god bedring!!!

Anita sa...

Så smart! og virkelig fint ble det også :)

Anita - små rosetter

Rubia sa...

Skikkelig stilig reparasjon.

God bedring! Ikke noe gøy å være forkjøla.

Hanne Siri sa...

For en flott måte å stoppe sokker på!
Denne ideen skal jeg jammen "stjele" litt. Håper at det er greit? Kjempekoselig blogg du har, legger meg til som følger her hos deg jeg. Du er hjertelig velkommen innom hos meg også:)
Hanne Siri

Kristine sa...

Takker for godt tips, det skal jeg prøve når jeg må stoppe strømpene mine selv. Forløpig har jeg en far som er flink til den slags:-) God bedring!
Kristine

Tove sa...

Ahhhh.... takk Sylvia for nok et nyttig tips :-)
Har nemlig hatt med meg mine slitte tovede tøfler fra hytta hjem nå opptil flere ganger, med formål om å stoppe dem. Men neida - jeg kan jo ikke stoppeteknikken!! Men NÅ vet jeg jammen hvordan jeg skal gjøre det, og flaks for meg at teknikken inneholdt hekling ;-) Og tøft og annerledes blir det jo også :-)
Masse god bedring med forkjølelsen! PS..: Det er nå du skulle vært glad i honning vettø ;-) Varm klem oversendes!

Anonym sa...

Kjempefin lapp, en god ide'. Eli