Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 7. november 2013

Lunchtime

Er hjemme og gjør husarbeid. Det er standard på mine fridager.....som da ikke lenger kan kalle fridager, kan det, vel?
En sliten husmor må ha noe lett i farten, så nå inntas dette
Gresk yoghurt med maplesirup ( liker ikke honning, dessverre ) solsikkekjerner og valnøtter, med et dryss av mitt favorittkrydder KANEL ( derav bloggnavnet ;) )

Dessuten har vi nabobesøk av denne kjekke karen
Sherlock selvfølgelig. Her ligger han på min hjemmestrikkede luxuspute og koooooser seg.

Men da ville selvfølgelig vår pus, Rosalita, ta seg en tur ut
Lukk opp, da mamma.......

Og rett utenfor lå det visst en hodeløs fugl.
Ja, litt av et katteliv.

Sånn, tilbake til mine husmorplikter, he he
Ha en god dag.

14 kommentarer:

Tovepia sa...

Nydelig lunsj og herlig lunsjselskap:))
Her ryddes kjeller og boder, så håper vinteren lar vente på seg litt til...;)
Nyt helga som er like om hjørnet:)

Rita Follnes sa...

Nydelig katter og det er ikke verst å få besøk av nabokatten. Jeg lager meg slike skåler med gresk yoghurt jeg også.
Tror nok folk kjenner igjen fridagene med en del husarbeid som har hopet seg opp, men det er deilig å ha en fridag likevel. Jeg ønsker deg en fin kveld. ;-)

Madame sa...

Sikke nogle dejlige billeder af Sherlock og Rosalita! Og dit måltid ser meget lækkert ud. Her er vi vilde med skyr, som er et islandsk surmælksprodukt.
Ønsker dig en fin aften, klem!

Bente sa...

Vakre de firbeinte vennene. Vår pus har vært i slåsskamp og har måtte operere bort verkebyller etterpå. Nå er han så fornærmet, for han må være inne noen dager.
For et katteliv.

Fru Tunheim sa...

Den lunchen så himmelsk god ut, dog svært så kaloririk....

Og du, fridager er ikke fridager når man fyller dem med husarbeid....😉

Helen sa...

Uff, ja husarbeid må også gjøres...engang iblant !

Støvsugde idag, og tenkte jeg skulle vasket gulvene...men, solen overtalte meg til og være mest mulig ute - vel og merke etter yoga timen min, så vasking av gulv...tja...det blir en annen dag :)

God kveld ønskes deg, og tenk imorgen en ny fredag, og mannen reiser bort, og jeg skal kose meg "alene hjemme i Italia" :)

God helg !

BrittB sa...

Nammm...dette ser veldig godt ut! Slikt må man kunne unne seg på en travel husarbeidsdag! :-)
Så fine katter!!
Ha en fin kveld! :-)

Ruths datter sa...

Artige katter. Skal si du er snill med de da. Hvile på luxusputer?
Klemz

Rosehagen sa...

Hei;)
Gresk yoghurt er en av mine favoritter på sånne fridager;)
Har aldri prøvd med kanel: Hmmm det må prøves;)

Fin kveld til deg;)

Klem fra Ann-Mari

Helle sa...

Wow, du imponerer stadig. :) Du må være litt av en kokk. Det der ligner ingenting på en lunch som hadde blitt satt på bordet hos meg om jeg hadde hatt en fridag til husarbeid. Det hadde antageligvis lignet mer på knekkebrød med et eller annet...?

Rubia sa...

Sherlock er jammen en kjekk kar. :O)

Lin sa...

Der er altid noget der skal goeres. Godt du kan hygge med en god lunch.Rigtig god week-end.

Anonym sa...

Åhhh....så herlig å oppdage bloggen din. Har bladd meg bakover og kooosa meg på mårran. Den skal rett inn i favorittlista! You made my day :)

Borgny

Turid sa...

Det blir vel slik at fridagene brukes der det trengs, ofte me rydding og vasking- så prioritere æ en tur ut mens det ennå er dagslys . Koselig selskap du har , kattene er sååå elskelige.
Ha en fin dag og takk for kommentar!