Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 3. november 2013

Hektisk uke

Denne uka har virkelig vært hektisk...........og jeg har omtrent ikke fått strikket, som nesten er krise. Men jeg har fått bakt, og det er en god nr 2.

Men først må jeg takke alle som har skrevet og sendt sms etter programmet som Sønnen var med på. Det har vært utrulig morro for alle sammen her hjemme.
Og veldig artig at noen bloggere kjente meg igjen også. For å være ærlig, følte jeg meg dum og unaturlig på tv. Jeg liker ikke å bli filmet, mens jeg synes Sønnen var et naturtalent.

Her var det premierefest og bursdagsfest samtidig på torsdag. Ungdommene fylte stua her, og jeg serverte tacosuppe og annet godt.
Til suppa serverte jeg også Foccacchia-brød.......ja, jeg vet, det passer kanskje ikke å krysse mexicansk med italiensk! Men det smakte godt sammen uansett.

Litt kake ble det også
Eplepai og en sjokoladekake med krem og vaniljesaus til............ Det ble det ikke spist noe særlig av, så de som vil innom på en kaffe og kake, er velkommne ;)

Akurat nå spiser jeg dette
Rykende ferske brødskiver av valnøttbrødet som jeg har bakt i dag.
Jeg har kun smør på, fordi smaken er jo i brødet.
Det ble faktisk to brød, men jeg skal gi bort det ene.

Dessverre har jeg ikke oppskrift på det, for jeg tar kun det jag har i skapet til enhver tid....... Men i disse har jeg bla hakkede valnøtter, solsikkefrø, fint rugmel og hvetemel.

Og siden jeg ikke har fått strikket så mye denne uka, klarte jeg å starte opp et nytt prosjekt i går, som sannsynligvis blir en julegave
HEXA på tykke pinner. Så går det iallefall unna. Tror alle julegavene blir på tykke pinner i år, kremt.

Og som alltid, er jeg altfor sent ute med julegavestrikkingen. Men man må også ha litt stemning for å tenke på dem. Og snart har jeg lyst til å bake pepperkaker......men må kjøpe nye kakebokser, for de forrige forsvant under flyttingen hit for tre år siden, sukk.

Har du julestemning?

16 kommentarer:

Lin sa...

Julestemningen er ikke kommet hertil endnu. Man kan allerede koebe julekugler i butikkerne men jeg synes det er alt for tidligt. Hvor ser all den mad laekkert ud. Jeg tror jeg vil op til dig og holde foedselsdag hihi.
Fik du filmet soennen lidt saa vi kan se et indslag?????

Barwitzki sa...

Kake ser ut herlig - og jeg liker vallnutbrød... mh mh ha en hyggelig og slappe av - kveld. Hilsen til deg
fra Viola.

Anonym sa...

Her var det mye godt! Det var gøy å se Aron på tv, og deg da, he he. Hva strikker du nå? Eli

Elisabeth sa...

Det valnøttbrødet så bare DIGG ut, Sylvia.
Nå fikk jeg lyst til å bake nøttebrød. Har en oppskrift fra min sveitsiske svigerinne på dette brødet. Festbrød!

Hos meg er det strikketørke om dagen. Ikke inspirert i det hele tatt. Ligger fler ufoer å flytter. De får bare flyyyyte….

Madame sa...

Uhm, hvor ser det dog lækkert ud, hvad du serverede, Sylvia!
Jeg ville jo ønske,jeg kunne se tv-programmet, men det er dejligt at høre, at det var vellykket!
Ja, jeg er i julehumør og har hygget mig meget med at pakker kalendergaver ind til Bella.
Ha' en fin søndag aften, klem!

Lithe sa...

Så mye godt du har bakt!
Jeg bruker også det brødet til taco suppe, hmm, feil det altså ;)

Rubia sa...

Julestemningen er her ja. Var liksom ikke på plass i fjor med syk hund og flytting. Men i år er den endelig her igjen.

Har akkurat kjøpt julegardiner til 3 rom og verker etter å henge dem opp.

De brødene ser nydelige ut!

siddisisalou sa...

Julestemning ? Her har vi hatt over 25 grader hver dag og lite julestemning......
Lurer veldig på hva tacosuppe er ? Høres spennende ut .... og alt det andre du hadde laget ser kjempegodt ut. Ikke mye tid til strikking med så mye på programmet. Synd jeg ikke fikk sett programmet, og er spent på hva det handlet om.

Miri Vandre blandt ege sa...

Ej er vildt sent ude- så har ikke set sønnen i tv eller ønsket tillykke..
Men forsinket tillykke med det hele:)
Og håber denne uge vil give dig tid til strik :)

Helen sa...

Klart italiensk og mexicansk kan gå sammen..hehe

Det så virkelig godt ut alle brødene du her har bakt, du er uten tvil ett naturtalent !!

Fin rosa farge på strikketøyet, spent på hva det blir, men den kan kanskje ikke vises her på bloggen hvis det er en gave?

INGEN julestemning her ennå, altfor tidlig for meg, samt tilbake i Italia, hvor det første jeg måtte gjøre var og ta av meg sokkene mine....kremt...minner meg da ikke om at juletida er om en måneds tid...hehe

Men, såklart MÅ jeg hjem til Norge når det nærmer seg, så 5 desember er jeg på norsk jord igjen og da MED julestemning tenker jeg :)

Forresten kjøpt nytt garn, til nok ett sjal....og den rosejakken jeg begynte på, og faktisk begynte på den før deg til og med, er ...kremt, igjen...blitt lagt godt til side, mistet helt gløden på den gitt, synd...men, regner med lysten kommer tilbake igjen, ettersom det er begrenset hvor mange sjal, ponchoer, skjerf jeg kan trenge selv.

God kveld med strikking ønskes deg :)

Fru Olsen sa...

Nej, julestemning venter jeg med til jul ;-) Jeg kan næsten ikke klare, at alle butikker nu har juleting fremme, der er næsten 2 måneder til!! Men jeg ved også at pludselig er tiden gået, så det er nok meget godt at gå i gang med julegaver nu.

Vibbedille sa...

Ååååå SÅNNE brød er nydelige!!!
Lekkert strikketøy, Mmmmm deilige farge!!!

Men du, det er ikkje Bella, men BITTA Mittens eg strikket :)
Oppskriften er GRATIS og er en ypperlig Julegave :)

KOS deg og ha en herlige kwell :)
Klem Vibbedille :)

Ruths datter sa...

Gjett om jeg så dere på tv da+ Så koselige gutter da. Skal si de var modige,og helt til slutt kom søte Sylvia. Artig å se deg live. Du må hilse sønnen og si at de var såå flinke.
Klem

MayaB sa...

Det er nok endel julestemning her allerede, men det kommer vel av at jula kommer en måned tidligere for oss som driver butikk enn for andre. Jeg prøver å holde igjen litt for å ikke være lei når jula endelig er her. Du, brødbakinga di får meg til å ville flytte hjem igjen. Jeg vet jo at det bare er å bake selv, men det har jeg visst aldri tid til, og her i England er det jo umulig å få kjøpt godt brød. (Og foresten, det eskeberget var der bare i ti minutter altså, før det ble flatpakka og levert til resirkulering) Ha en magisk førjulstid Sylvia!

Hannesol sa...

Ingen julestemning her ennå, har akkurat hatt 2 ukers utsatt sommerferie :0)) Men etter å ha vært innom her fikk jeg lyst til å bake litt! :)

BrittB sa...

Synes nesten jeg kjenner duften av baksten din - det ser deilig ut!!
Jeg fikk med meg programmet (mens jeg var om bord i hurtigruta)- og så både sønnen din og deg på tv! Så flott!! :-)