Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 11. november 2013

Gledelig jol

I helgen har jeg strikket sokker. Og ja, jeg har visst fått litt julestemning på kjøpet, hi hi
Disse ble så "julete", at jeg måtte ha litt julestemning rundt, da jeg tok bildet. Derfor tok jeg de med meg på jobb i dag.

Vaser og lyslykter er Alveskog fra Vik og Walsøe.
Og den fine julesekken er fra Lilleba, som vi har pysjer i bambus og bomull
For ham og henne, og også til baby og barn.
Jeg har en selv, og den er såååå behagelig å ha på. Ren luxus.

Vi har også pysjsett i julestemning
Og sokkene jeg har strikket passer perfekt til. De er nemlig nattsokker, siden de er strikket på grove pinner.
Jeg prøver å bruke garn fra lageret, og det er både Alpakka , Mohair og geitegarn i disse.
Strikket på pinne nr 5.
Med opplegg på 32 masker. Strs 39-40

Men Nissefar må også ha sokker ( og pysj også....)
Disse er strikket på neste samme måte, men med vrangbord øverst på sokken, og glattstrikk under.
Garnet er Finull og Faerytale i rødt, mens det grå er tynn Alpakka og Faerytale.
Her la jeg opp 40 masker på pinne nr 5, og disse er i ca strs 45. 

Det eneste som ble kjøpt til disse, var rød Finull.

Og jeg har masse mere garn på lageret mitt, som skal bli til sokker og votter.......( og litt kjøpegarn innimellom....) ingen i min familie skal fryse i vinter. De skal kun få hjemmelagede gaver i år!

11 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Hvor godt at ingen skal fryse i dit hus :)
Skønne sokker !

Inger Marie sa...

Herlige sokker!
Jeg fikk helt julestemning:)
Og så koselig det er her på bloggen din....masse fine innlegg nedover:)
Ønsker en fin kveld:))

ANNEPÅLANDET sa...

Nydelige sokker - de så skikkelig gode ut! Jeg har også nattsokker i alpakka - mine er i Sterk, røde med hvite prikker.

Likte de pysjene også. Dere har så mye lekkert og fristende i butikken din. Synd at lommeboken min er så tynn...

Ha en riktig fin aften!

Madame sa...

So Miri sige jeg, at det er godt, I ikke behøver at fryse - sikke dejlige sokker! Jeg har købt nogle i angora som er skønne at have på om natten.

Helen sa...

Ja, her var det uten tvil JULEsteming !

Herlig :)

Ikke tegn av den her i Italia, annet enn at været slo om denne helgen, og nå falt gradestokken også, idag +6 - og hele forrige uke sto jeg opp til +15...så brått litt forskjell kan du si, på tide og finne frem skjerfene mine med andre ord.

Lykke til med alle sokkene som skal strikkes, du har jo blitt en kløpper !!

Rubia sa...

Flotte sokker! Har du begynt å like sokke-strikk nå?

Nå gleder jeg meg til revestreker. :O)

Flowermouse Design sa...

Fine sokker!!! En dag skal jeg også prøve å strikke sokker....

Lene Megan sa...

Flotte juleagtige sokker. De ser både hyggelige og varme ud.

Vi var på julemarked den første weekend i november. I regnvejr. Vi gik udenom nisserne, synes det var for tidligt, men på julemarkedet var der også forskellige delikatesser, som vi både smagte på og købte lidt af. Det gør godt at varme hjertet, når vinteren nærmer sig.

Tror egentlig også at dine sokker varmer hjertet! <3

Barwitzki sa...

Jeg liker bare strikkesokker...
og min soversokker jeg fikk fra en venninne fra Vestlandet.
Så jeg sier fantastisk er din sover-sokker. Hyggelig med julefarger.
Klem.

Anonym sa...

Så deilige pysjer. Natt sokker må man ha i beredskap. Det var en ide og strikke noen på store pinner, så blir en fort ferdig også. Og mer behagelig med løststrikka bløte sokker i sengen. Hi hi . Eli

Elisabeth sa...

Elsker pysj. Vet hva jeg skal sette på min ønskeliste denne desember 2013. he he..