Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 15. november 2013

Fræddan'

Så var det endelig fredag......
....den beste dagen i uka.

Det er også den dagen jeg liker å kjøpe inn blomster til helgen.
Siden det snart er jul, så er det tid for svibler. 

Svibelvasene ble vasket rene for støv, det er jo et år siden sist...... Og jeg valgte to lilla og en hvit, bevisst. Som regel lukker jeg øynene når jeg velger ut, og gleder meg over hvilken farge som titter frem.  

Så laget jeg fredagskosen da jeg kom hjem fra jobb
Denne retten har jeg helt dilla på. Den er såååå god og smakfull, og finnes i en liten koffert , der alt du skal ha er pakket inn.
Man tilsetter kun kylling, fløte, sukkerterter og gulrot . I dag tok jeg litt ingefær i også.

Og hvis du lurer på hvorfor det står et cognac-glass ved siden av, så hadde jeg nettop drukket opp "medisinen" min mens jeg laget mat. 
Jeg våknet opp i dag med prikkende følelse og tykk hals. Her skal det forebygges!

Nå er glasset fyllt opp igjen, og står sammen med et glass vann. Det blir altså ingen fredagsrødvin i kveld.
Men jobb i morgen tidlig......

Ha en herlig frædda' du også.

12 kommentarer:

lykketrollet sa...

God bedring.

Her ble det og utenlands, men ett annet land, Tikka Masala var dagens her, ute *grøss* medusin, kun blandevann.

Ha en herlig fredag videre

Line Kristine sa...

Lukten av svibel er skikkelig julelukt, ja! Og fredag kveld er best, for da har man hele helga igjen. Men den har en tendens til å gå fort, så nyt den :)
God helg!

Madame sa...

Godmorgen, Sylvia, jeg håber du fik kureret halsondet med den gode medicin. Hvor ser det lækkert ud, hvad du fik at spise!
Jeg sender ønsker om en rigtig god lørdag!

Helen sa...

Lukter såååå godt av svibler ..lukter JUL !

Håper du slipper unna sår hals og det som følger med :(

Den middagsretten tror jeg jammen meg er noe for min kjære mann, han elsker sånn mat. Så den skal prøves ut, neste gang jeg er i Norge.


Gog helg, og lykke til på jobb idag...hold halsen varm.

siddisisalou sa...

Ser at jeg må på jakt etter svibel igjen. Forstår ikke hvorfor det skal vœre så vanskelig her hvor jeg bor. Men her er det ingen tradisjon med svibel til jul, og det er så absolutt en tradisjon jeg vil følge. Lukten av jul for meg også.
Hos oss har vi mange tradisjoner, og hjemmelaget pizza og pils på fredagskvelden er en av tradisjonene våre. Som regel er det min kjœre mann som står for det, og han er en virkelig mester i akkurat pizza.

Lin sa...

Hvor ser det hyggeligt ud. Vores fredagskos bestaar af pizza og benene oppe paa bordet. En "tradition" der stammer fra dengang vi red fredag aften og kom sent hjem.
Krydser fingre for at halsen arter sig.

Anne sa...

Også god bedring fra mig...jeg håber du er helt frisk igen. Ja, fredag er en super dag...hos os var der en fest..Ditte havde piger på besøg og de hyggede sig, inden de tog i byen og festede videre :-)
God weekend Sylvia :-)

Anonym sa...

Du er så flink til å kjøpe blomster, koselig. Svibler lukter litt for sterkt for meg, men er fine. Den middagsretten skal jeg prøve en dag. Eli

Siddis back home sa...

Håper du er bedre idag! Må virkelig prøve den retten, har sett den på butikken! Idag har vi vært på Ikea, der hadde de svibler så nå har jeg fått i alle farger! Ha en fin lørdagskveld hos deg!

BrittB sa...

Så koselig med svibler! Skulle gjerne ha fylt huset med det jeg også, men allergikeren i huset sier nei ;-) I stedet blir det etter hvert kjøpt inn andre juleblomster etter hvert.
Indisk mat er nydelig...
Ønsker deg en fin-fin søndag - håper helsa er god! :-)

Elisabeth sa...

Har 3 hvite svibler i blomst her hjemme nå. Kjøpt små for 2 uker siden. Nå står de strunkne i full blomst og sender ut så deilig duft ut i stua mi. Passer fint nå som vi venter søndagsmiddagsgjester. Ikke Thailandsk gryte her, men Stroganoffgryte. Laget i går, så bare å varme i dag.

God bedring med halsen. Nyt søndagen.

Rubia sa...

Helt enig! Fredag etter 1600 er det beste dagen som finnes.

Godt du har blitt bedre. Du valgte iallefall en deilig medisin.