Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 12. november 2013

Blåtimen

Her kom det visst en NISSE med Blåtimen....
Jeg har laget en nisse igjen.
Disse laget jeg veldig mange av for 7-8 år siden.
Den er rundt 30 cm høy og har ekte sauepels til skjegg.

Da jeg satte igang med dette i går kveld
....dukket det en halvferdig nisse opp, blandt filte-ulla mi. Der lå resten av delene også. Og med noen håndvendinger, ble han ferdig.

Rosalita-pus er ikke redd lenger, bare litt skeptisk. Han har jo pels, han også, nissen.

Jeg har utstyr til å lage 2-3 nisser til, da med mørkere skjegg. Så jeg tror jeg må igang med produksjonen igjen.
Nissene mine er til salgs.

Beklager at det kommer så mye førjuls-innlegg, men jeg er i julestemning alt, jeg ;)

10 kommentarer:

Madame sa...

Hvor er han fin, Sylvia - du er fantastisk til håndarbejde! Han minder lidt om nisserne på Louisiana. Jeg er også i julehumør allerede :-)

Lin sa...

Saa fin han var da. Gleder meg till aa se de andre.

Lykketrollet sa...

Kjempe søt nisse.

Gleder meg til å se vennene hans

Ha en herlig kveld.

Snakkes i morgen

ANNEPÅLANDET sa...

Flott nisse og bare koselig med førjulsinnlegg!

Barwitzki sa...

Så søt du har gjørt. Hyggelig er nisse. Vi hadde masse solen i dag,
jeg kunne tenker ikke til jul, jeg var ute hele dagen... uvanlig fin dag... jeg kunne sitte ute!!!
Så er storfin å se i blogg
nisse, snø og julfarger... jeg liker:-)
Ha en herlige uke fortsatt.
Klem fra meg.

Rubia sa...

Så koselig nisse!

Flowermouse Design sa...

Du er så kreativ!! Så gøy å se alle de tingene du holder på med. Flott nisse!!!

siddisisalou sa...

Dette var en nisse som er akkurat slik en nisse skal vœre synes jeg. Og han kom fram for å minne oss om at det bare er litt over en måned til jul. Nå har jeg levd så lenge at jeg vet at det blir jul uansett - og at jeg har en kiste full med "jul" som venter på å bli tatt fram fra glemselen.

Helen sa...

Kjør på...med førjuls innlegg, jeg liker det :)

For her (Italia) er det ikke antyding til at vi går mot jul...hehe

Super søte nisser, pris ?

Lykke til med videre produksjon, her strikkes det videre på sjal, og du har så rett, man kan helt klart ikke få nok skjerf og sjal...:)

PS, elsker blåtimen, det lyset som da kommer er så stemningsfult, er du ikke enig?

Anonym sa...

Skal si du har overskudd!!! så koselig nisse:) Eli