Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 21. november 2013

Besøk......

I dag har jeg hatt kjempehyggelig besøk
av min venninne Åse. ( hun jeg pleier å møte " i svingen " vet  du.

I dag hadde vi avtalt å møtes hos meg til lunch , og til snakk og strikk.
Og hun hadde med denne flotte potten med svibler. Såååå herlig å få!!!

Siden jeg skulle få så koselig besøk, bakte jeg knekkebrød til lunch
siden den bestod av franske oster, kjeks, frukt og grønnsaker.

Jeg hadde ikke rukket å spise frokost, så jeg var kjempesulten og langet innpå.

Det er synd jeg ikke hadde bakt noe søtt til kaffen, jeg som er så glad i hjemmebakst,
men jeg hadde vært lur og kjøpt etpar wienerbrød da jeg var i butikken i dag tidlig.
Og så fristet jeg også med cappuchino ( som jeg lager selv)

Vi har snakket, vi har ledd, og vi har strikket........... Jeg med 2.5 pinner og tykt garn, på en vrien oppleggskant, som tar allverdens med tid. Men jeg må igjennom det!

Så fikk jeg en hyggelig beskjed i går, at jeg var den heldige vinneren som hadde blitt trukket ut, i en blogg. Og premien er på vei til meg.........
Altså........jeg er vel en lykkegris for tiden, vel?

Hva jeg har vunnet? Det får du se når den lander.
Ha en god kveld.
Selv er jeg strax på vei til flyplassen, som privatsjåfør. Må bare lage ferdig en middag først.
Hei og hå!

14 kommentarer:

Lin sa...

Og jeg som lige troede du skulle ud og rejse oev. Laekker lunch, min mave rumler. Jeg er hundesulten, og synet af den dejlige lunch goer det ikke bedre. Maa ud og spise lidt.

Pia sa...

Heisan! Jeg måtte inn og snoke for å se hvem sønnen din var, og jeg fant ham i et innlegg under her;) Flott sønn - han og kompisene var jo så flinke - det må ha vært stas å se dem opptre!

Ruths datter sa...

Så trivelig da med veninnebesøk. Ser bra såå koselig ut.
Klemz

Karina Bunkenborg sa...

Hvor ser det bare hyggeligt ud. Spændende at se hvad du har vundet!

Sommertid sa...

Slike besøk er herlige. Man må ha det slik innimellom, hverdagene er litt for travle , ogm an trenger å stoppe opp litt.
Spent på hva du har vunnet. Så flink du er til å bake, også knekkebrød

BrittB sa...

Det høres trivelig ut med venninnebesøk, så koselig du har stelt i stand!
Gratulerer med premie, det blir spennende å se hva du har vunnet. Jeg har også vært heldig :-) Min premie er kanskje på tur hjem til meg snart :-)

Madame sa...

Sikke et dejligt traktement og utroligt smukke billeder!

Du er en heldiggris - jeg håber du viser, hvad du har vundet! Jeg elsker jeres norske ord lykkegris og heldiggris, som vi ikke har på dansk.
Ha' en fin-fin dag, Sylvia!

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Rubia sa...

Så koselig! Og for en lekker potte. Den pynter flott opp nå før jul.

lise sa...

Jøss for en flott blomsteroppsats! Knekkebrød og fransk ost til lunsj ser heller ikke dumt ut!

Elisabeth sa...

Din heldiggris! Så hyggelig med venninnelunsj da gitt. Spent på hva premien du har vunnet er.
Leste om pjoning i innlegget under her. Kan du lære mmeg det en gang tro? Kunne vært et tema på et minibloggtreff med Helen en gang?
God helg til deg, Sylvia.

Gitte sa...

Kære Sylvia, Jeg er håbløst bagud på bloggene - også din! Har lige været en tur "nedad" - Sikken en lækker jakke du har strikket dig. Du er virkelig god til det med kanterne. Den er så fin i gammelrosa og med de brune kanter.
Lækre vanter med flotte knapper.

Lækker brunch :-)

Min weekend byder på ren afslapning (ingen aftaler) og jeg glæder mig.

Kan du have en rigtig dejlig weekend med masser af strik og god mad.

Lithe sa...

Så lekker :)
Og et herlig lunsjbord! Slike besøk er gull verdt :) Nyt søndagen. Klem

Anonym sa...

Nam nam! Flott blomst og fint bilde du har malt. Eli.