Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 6. oktober 2013

Yndlings.....

.
FAVORITTÅRSTID

Yndlings FARGE

Tørre brødskiver til søndagsfrokosten. Neitakk!
Jeg baker heller SCONES

Oste-scones.

Så spiser man mer enn man orker, og metthetsfølelsen varer halve dagen. Deilig.

Her får du oppskriften.

OSTESCONES
7 dl hvetemel
1/2ts salt
3 ts bakepulver
3 dl reven ost
50 g smør/ margarin
2 1/2 dl melk

Bland de tørre ingrediensene. Smuldre smøret i det tørre.
Bland reven ost og melk raskt i.

Elte deigen for hånd, slik at osten blandes godt i deigen.
Rull til en lang pølse, og del den i 4 like store deler.
Trykk dem ned til ca 2 cm høye runde kaker.
Legg på bakepapir, og marker 4 " kakestykker" av hver sirkel, med kniv.

Stek midt i ovnen på 250 grader i 12-15 minutter
Avkjøl på rist.

Serveres lunkne som frokostboller.

Siden høsten er suppetid, er disse også fabelaktige til feks en mektig løksuppe, eller til en soppsuppe.
Eller til hvilken som helst suppe.

Noen som fikk lyst til å bake nå??? ;)

18 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Ja mig !
:)

Elisabeth sa...

Disse så gode ut! Bakte scones på skolen med klassen min og brukte oppskrift fra læreverket vi har. Mye salt og MYE bakepulver. De smakte vondt. Det skal jo ikke smake bakepulver av maten :)Disse ser jeg har under halvparten i mengde. Ha en fortsatt fin helg!

siddisisalou sa...

Dette må jo prøves ! Så veldig godt ut, men jeg er ikke noen frokost elsker, så det blir nok heller til en god suppe når det endelig blir høst hos oss også.

Jane sa...

uhmm de ser lækre ud :-)

Madame sa...

Åh, det lyder lækkert - de skal bestemt prøves her hos os! Min hjerteskær er god til at lave mad og til at bage.
Ja, de røde vinblade er utroligt smukke lige nu!
Ha' en fin-fin aften, Sylvia.

Bente sa...

Takk for oppskriften. Jeg er glad i supper så kanskje jeg prøver å bake disse en dag.
Og Sylvia, jeg har mange drømmer!

BrittB sa...

Nå ble jeg sulten...det er kjempelenge siden jeg laget scones. og dine ser jo bare så gode ut! Skal garantert prøves! :-)

Birgitte sa...

Høsten er min favorittårstid! Naturen er så flott i alle gul-oransje-røde fargenyanser. Sconesene fristet veldig her jeg sitter og tenker på kveldsmat... :)

Helle sa...

Høsten er også min favoritt årstid. Kjenner at skapertrangen melder seg på når jeg ser sånne fantastisk flotte blader som pryder naturen i disse dager. Lekkert med det røde mot det grå.

- Ingen baking her i dag, derimot cremé brulé til dessert i dag. En av mine favoritter. :)

Rosehagen sa...

Hei;)
Det er jo et eventyr av farger for tiden;) Jeg har vært på fotojakt i dag;)
Scones er utrolig godt. Spiser alltid litt mer en jeg har godt av;);)

God søndagskveld;)

Klem fra Ann-Mari

Rubia sa...

Jeg har alltid lyst til å bake!!
Takk for oppskrift!

Nydelige farger ute om dagen ja.

Skal ta med noen ufo'er. Lykketrollet har fått beskjed om det samme. :O)

Barwitzki sa...

Ja her... jeg er med!!!
Klem Viola.

Helen sa...

Nesten....men, bare nesten at jeg fikk lyst til og bake, fordi jeg er sååå glad i scones, men som du vet - håpløs til og bake, dessverre ;(

Men, kanskje jeg bør spare på denne oppskriften da, godt forklart også.

Vakkert, rødt blad du har funnet :)

Lin sa...

Ja det kan du tro. Dem maa jeg proeve en dag. Sikke et fint Mariuskrus du har.

Marianne sa...

uhmmmm det ser godt ud og en fantastisk farve det blad har..... årstiden er helt fantastisk i sine farver og endnu har vi 20 grader, det er utroligt.

Marianne sa...

uhmmmm det ser godt ud og en fantastisk farve det blad har..... årstiden er helt fantastisk i sine farver og endnu har vi 20 grader, det er utroligt.

knitnetty sa...

Jeg fikk lyst på løksuppe og scones! Takk for inspirasjonen :)

BrittB sa...

Nå er det andre gangen at jeg er å henter oppskrifta di! De smakte virkelig godt! Denne gangen skal jeg prøve å bytte litt av hvetemelet med havregryn, er spent på hvordan det går! :-)