Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 8. oktober 2013

With love

Sophia ønsket seg nye kosesokker.
Og selv om sokker ikke er min favoritt i strikketøy, gjør jeg det selvfølgelig for henne.....og noen til

Jeg har rotet i garnlageret mitt, og der fant jeg nydelig, uspunnet hvitt geitegarn.
Passer supert til tøffelsokker, og det ble det

De ble strikket på pinne 5, og strikket med dobbelt garn, siden det sliter så lett. Og tovet ved 40 grader.
Jeg kan nesten ikke forklare hvor lette de er.......de svever nesten

Kanten øverst er rillestrikket, sammen med en tråd beige Finull.
Og siden de er så lette, står de av seg selv. Eller de kan henges i hempen bak.........

Made with love.......
Og så har jeg sydd på et lite perlemors-hjerte

Noen ganger er de de små detljene som teller.

Hvor store de var før toving? Kjempedigre....sikkert strs 48 minst!

Så skal Sophia ivertfall ikke fryse på bena i vinter.

11 kommentarer:

Lene Megan sa...

De ser både hyggelige og varme ud. Så er hun helt klar til efterår, vinter og hyggestunder! :)

Rubia sa...

Så koselige sokker. Kjempefine.
Håper de holder en lang stund.

Miri Vandre blandt ege sa...

De er strikket med kærlighed :)

Madame sa...

Hvor ser de lækre ud, og det er så sødt med dit 'Made with love' og et perlemorshjerte. Sophia er meget heldig!

Gitte sa...

De er da bare SÅ lækre!!!!!!!

Lithe sa...

Heldige Sophia <3

BrittB sa...

Så fine sokker!! Lekkert med gode ord og en knapp som pynt!

Line Kristine sa...

De ser virkelig himmelsk myke og lette ut! :)

Barwitzki sa...

Koselig :-) Hilsen hjertelig.

MayaB sa...

Deilige! Varme føtter på vinteren er jo en nødvendighet, men disse er jo ordentlig lekre på toppen av det hele. Jeg hadde en strikke-tove-periode for noen år siden, endte opp med å lage et enormt sjal (som er digert selv etter toving). Det er fremdeles mitt yndlingsplagg for kalde vinterkvelder, men jeg har ikke strikket noe for toving etter det.

ANNEPÅLANDET sa...

Utrolig lekre!