Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 11. oktober 2013

Utehygge

 I dag hadde jeg lovet Sophia å bli med henne i stallen, for å gå tur.
Mens hun ordnet med hesten, satte jeg meg i sola for å strikke
For det kunne jeg i dag. Sitte ute å strikke, for det ble et nydelig vær.

Det tok ikke lange tiden før jeg fikk besøk der jeg satt
Eselet Tilde kom bortom, for hun vet jeg alltid har lakrispastiller i lomma. Hun elsker det.
Og stallpusen må ha luktet at jeg hadde med garn, for det lå ikke lenge i fred, kan du tro.

Ja, det er et esel i stallen
Tilde er så søt der hun rusler for seg selv, ut og inn av stallen. Noen ganger roper hun sårt, hvis hun ikke får oppmerksomhet. Og hun er verdens snilleste esel.
Etter noen føll, har figuren hennes blitt litt firkanta, men man blir jo litt tykkere ettersom årene går. Det vet vel vi damer?

Og jammen var Sophia og Poker klar for en tur i skogen
Vi hadde en kjempedeilig tur alle tre. Jeg småløp ved siden av, og kjente fort at kondisen ikke var helt på topp........å gå raskt er helt noe annet.
Men det var en herlig tur.

Og da vi kom tilbake til stallen igjen, red Sophia litt på banen, mens jeg spiste pærer jeg hadde funnet utenfor en hage. De var bare såååå gode. Og etterpå måtte jeg dele med meg, for Poker kom og stakk mulen sin bort og ville ha, han også.
Nå kan jeg ta kvelden med god samvittighet, og sitte og strikke resten av dagen.....muligens
God helg til deg som er innom.

12 kommentarer:

Liselotte sa...

Hvilket dejligt vejr I har :-)

Hernede er gråt og trist efterår, men måske solen kommer snart igen. Det håber jeg.

God weekend til jer :-)

Strikkeheksen sa...

Sikken skøn lille fortælling, Sylvia, synes du er så god til at få stemning frem i dine indlæg, så det føles som om man er på besøg :-)

Der har også været nogle helt fantastiske solrige efterårsdage her i DK, men noget tyder på, at det er slut nu :-)

Sommertid sa...

Herlige høst stemningsbilder.og fint selskap fikk du også.
Ha ei kos fredagskveld :)

Siddis back home sa...

Å, for en herlig dag hos deg! Ha en fantastisk helg også!

Helen sa...

For en herlig ettermiddag og ikke minst, i hvilket flott høstvær !! Wow

God helg til deg også, og kos deg med dine strikkepinner !

Madame sa...

Dejlig historie, Sylvia! Tænk at få besøg af et æsel, der gerne vil have lakridspastiller - hvor er det hyggeligt! Jeg er selv meget glad for dyr og kigger til 'mine' geder hver dag - og fodrer fugle og egern.
Ha' en rigtig god weekend!

Tovepia sa...

Koselig dag dere hadde, og trivelig dyrebesøk:))
Nydelig plagg som er kommet inn under her!
Nyt helga videre, klem fra mæ;)

Elisabeth sa...

For noen herlige høstbilder, Sylvia!

Er det ikke så at du også rir da? Du skulle hivd deg på en hest og ridd etter din Sophia.

Er du i gang med genserstrikk i grått. Fin teknikk ser det ut til.

Nyt frihelgen!

Lithe sa...

Det høres ut til å være en koselig stund sammen :) Slikt må vi sette pris på. Fantastisk høstvær, det må vi glede oss over så lenge vi kan :) Blir spennende å se hva du strikker denne gangen. Nyt helgen <3

Bente sa...

God helg til deg Sylvia. Du må begynne å ri du også synes jeg. Har du ridd tidligere? Jeg skulle gjerne ha begynt med det igjen, mange år siden sist.
Nydelige farger på trærne, nesten fargen jeg strikker votter i.

Vibbedille sa...

Hørtes helt eventyrlig ut! Åååå ESEL er jo sååå søte! Like de eg, treffer alltid noen når eg er på landsbygda i Libanon :)

Utrolig så flott høst me har, må bare utnytte og nyte det skikkelig!

KOS deg og ha en herlig lørdags kwell :)

Go`klem Vibbedille :)

Rubia sa...

Så koselig med besøk da. Tilde var ordentlig søt.