Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 5. oktober 2013

Pimp my coat

Er det ikke vanskelig å kle seg for tiden?
Iskald morgen, med en varm dag med sol, og en kald kveld igjen......

Derfor har jeg kjøpt meg en kåpejakke.....på -70%
Fra 1000kr til 300kr, synes jeg at jeg har vært veldig heldig.

Det eneste er at den er litt anonym og kjedelig. Ja, jeg kjøpte sort.
Men med gull-glitrende knapper fra butikken, skal den Pimpes.

Den øverste knappen til høyre, er den som skal byttes ut.

Så lovet jeg et bilde av meg med min nye Høstjakke på, og her kommer det
Noen av dere har nevnt skappeljakke, men det er det altså IKKE!
Den er strikket fra toppen og ned, med raglan.
Men jeg ser jo på jakka, at det ser nesten ut som om ermene er sydd på der den grønne fargen er. Det var jeg litt uheldig med.

Fra midjen og ned, har jeg lagt ut ca hver 5 cm, slik at den får en A- fasong
Og jakka blir brukt hver dag.
Selv om brunt ikke er helt meg, er det deilig å bli kjent med nye farger, som man vanligvis ikke bruker.

DE nye fargene
Jeg har nå fått fyllt opp med de nye fargene til HEXA i butikken
De nederste er de som allerede var, mens på topphyllen finnes de nye, de aller fineste fargene. Iallefall til meg! Tror det må bli en ny genser til meg i vinter.........kremt...i den røde fargen, eller den i petrol, eller hva med den grønne? Valgets kval.

Og med mange nye oppskrifter for høsten og vinteren, blir det enda vanskeligere å velge.

Nå skal lørdagskvelden nytes.
Og ja, jeg fant garn i lageret mitt........ikke bli overrasket, men jeg strikker sokker nå!!

GOD HELG til deg fra meg.

16 kommentarer:

Ruths datter sa...

Du er så kjapp på bytte av håndarbeide at jeg rekker ikke å følge med. Ja ser ut til å være super å bo i. Nydelig til deg. Hva med å prøve petrolfargen. Har ikke sett deg i de fargetonene før. Nyt helga frue.
Klemz

Madame sa...

Din nye høstjakke er så fin til dig, Sylvia - og sikke en god idé med de smukke knapper på den nye kåbejakke! Det var flot at få den med så stor rabat! Nyd weekenden.

Anne sa...

Du er så kreativ Sylvia :-) smuk er du i din høstjakke..hils familien og god helg :-)

Helle sa...

Du verden som du har strikket. Flott ble jakken din også. Syntes ermene var en fin detalj.

Knapper har mye å si. Kan ofte bruke overraskende lang tid på å finne de rette knappene, noen ganger skal de bare understreke en farge, andre ganger være prikken over i-en som på kåpen din. Kule knapper. :)

Ref. kommentaren din hos meg og farger og kommentarer. - Jeg tror mange menn er litt lei av damer i sorte kjoler, og jeg føler meg selv alltid mye finere i en rød enn i en sort kjole. _ Nå synes jeg du er så flott at jeg tror du er fin i det meste.
Nyt helgen. :)

Lin sa...

Saa flaks med nedsat jakke. God idé at "pifte" den op. Det er nogle soede knapper du har fundet.
Jeg siger det igen. Din butik frister og lokker og ser saa farlig ud.

Bente sa...

Gratulerer med ny jakke til en så fin pris.
Så mange herlige farger på garn. Og ser noen mønstre jeg kunne tenke meg. Sennepsgul hals og pulvsvarmere.

Vibbedille sa...

Knallherlig jakke! Har også lyst på en sånn slumre jakke, i alpakka Mmmmmm har MASSE alpakka, men da må den bli stripete, mulig eg må invistere i noe nytt garn?? HEXA har eg virkelig lyst å prøve, ser så herlig ut og eg syns definitivt at du bør strikke èn jakke i hver farge, hvorfor ikkje liksom....hehe

KOS deg og ha en herlige kveld og en fin søndag-eg skal kose meg med Jr OG BabyJr ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Flowermouse Design sa...

Ser helt herlig ut!!! Og knapper bruker man jo nesten mer tid til å finne enn å strikke plagget.... Jeg har sluttet å bruke alpakka. Det siger helt forferdelig og holder ikke så godt på varmen etter en del bruk. Har funnet ut a saueull er best.....

Marianne sa...

Så flott jakka di ble, den kledde deg godt:-) Klem Marianne

ANNEPÅLANDET sa...

Jakka di ble utrolig lekker - så lett og luftig.
Jeg skal straks i gang med å strikke med Hexa - et stort skjerf til Dattera, men hun kan ikke bestemme seg for hvilken farge, det er så mange fine. God søndag!

BrittB sa...

Kule knapper til kåpa, det blir bra!
Jakken din er bare så fin til deg og så ser den så deilig ut å ha på!
....Åhh, SÅ mye lekkert garn!! Har aldri prøvd Hexa, men sikkert en gang! :-)
Ha en fin søndag! :-)

Lithe sa...

Det er gøy når man kan forandre et plagg bare med å bytte knapper :) Blir sikkert lekkert med de nye knappene! Hexa garn har jeg aldri prøvd, men det frister. Kanskje jeg må innom deg en helg å handle?

Klem

Elisabeth sa...

Jakken din ser så deilig ut, og du verden så fine farger det er kommet i Hexa!

Strikkeheksen sa...

Ak ja, al den inspiration - nogle gange føler jeg næsten, jeg drukner i den, men det er vel et positivt problem, ikke?

Din frakke bliver meget fin med de nye knapper. Den får en rigtig opgradering :-)

Kan godt forstå strikjakken kommer på hver dag - lige til at trække i og varme de rigtige steder :-)

Barwitzki sa...

Kansjke grønn og rød... din nye genser? Jakken ser ut veldig hyggelig, riktig for høsten nå og det passer alles dertil.
Ha en hyggelig søndag også Sylvia.
Stor klem sender deg Viola.

Marianne sa...

Den er helt fantastisk og så meget dig og sikke en lethed den udstråler. Og smart med at udskifte knapperne :-)