Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 20. oktober 2013

Nattsokker

Jeg har strikket sokker igjen.
Ikke få sjokk, for det er jo ikke dagligdags her hos meg, vet du. Men det er en nødvendighet å strikke sokker. Og de fleste trenger sokker, og blir glad for det også.
Tør nesten ikke nevne det, men jeg har brukt litt under to uker på dette paret.
Det er ikke det at det tar så lang tid å strikke dem..... Men bare det å ta frem dette strikketøyet til enhver tid, DET er problemet!

Jeg har jo vært på farten den siste uka, så det er også noe som spiller inn. Kjekt med greie unnskyldninger, vet du ;)
Nabopusen Cherlock her sammen med sokkene. De matcher, synes du ikke?
For tiden tror han at han bor her, og har vært her et døgn. Og han elsker jo dette sjalet mitt.
(Han er en god mix av Main Coon og norsk Skogskatt . Så dette er en intelligent kar)

Mulig han ikke likte sokkene der de ligger, for nå blør jeg på fingeren. Ja, han tok et grepa tak. Men det får jeg tåle.

En som tåler det meste, er vår katt, Rosalita 
Som du kan se, var det ikke så stas å få et lass med sokker oppå seg, men hun lå bare helt stille, og lot meg få lov.
Det er forskjell på folk.......katter.

Mønsteret er diktet opp underveis, med flette over 4 masker, hver 6 omg.
Garnet er en blanding av uspunnet hvitt geitegarn fra lageret, og et nøste med grå Faerytale Alpakka , som er utrulig drøyt.

De er veldig myke og behagelige å ha på, men ikke særlig slitesterke, derfor kan de brukes som nattsokker, eller under et pledd i sofaen.

Og i natt kom vinteren med sludd. Og jeg fyrer i ovnen for første gang i dag. Og det er på slike dager at disse sokkene passer perfekt.
God kveld.

20 kommentarer:

Madame sa...

Hvor ser de bløde og skønne ud - og passer så fint til Cherlock i farven! Du ved, jeg kan jo slet ikke stå for billeder af katte :-)
Uha, slud allerede hos jer? Her har vi haft regn og tåge en stor del af dagen, og jeg har trampet rundt i mudder på Frilandsmuseet.
Ha' en fin-fin aften! Klem

Helle sa...

God kveld Sylvia. takk for hyggelig hilsen, og for garn-tips.

Så akkurat på Nyhetene at strikking har blitt "in" i England takket være en norsk designer. Så det er håp. - Og garnbutikken de filmet fra sto faktisk på listen, - men ble droppet da den var litt utenfor de stedene vi ville besøke. - Neste gang derimot....
- Jeg kan så absolutt anbefale London som reisemål, og Camden som din sønn og mann bodde i er et av de stedene i London hvor du virkelig får en smak av det ekte London!

Koselige sokker - må innrømme at jeg ofte tyr til nattsokker når gradestokken kryper under -10. :)

Anonym sa...

Disse ble spesielt fine med fletter. Enig med deg det er kjedelig å strikke sokker, bortsett fra hæl og tå synes jeg. Eli

Vibbedille sa...

Jepp ek KOSER meg under kamel teppe mitt og strikker sokker <3
Livet er godt!

Apropo sokker, rålekre godsaker du har strikket deg, men for all del-ikkje labb for mye over gulvet med de, nøy med å kose deg i sofaen :)

KOS deg og ha en herlig kwell og ei flott uke :)

Go`klem Vibbedille :)

Elisabeth sa...

Så fine sokker da gitt. Liker flettemønsteret ditt.

Ja, skikkelig innevær ute :) He he… Her har det vært bakst og peisfyr etter jobbehelg. Og et lite glass rødt, for i morra har jeg friiii!!!

God kveld, Sylvia.

Lithe sa...

To flotte katter :) Men du og du hvor lunefulle de kan være....
Sokkene så gode og varme ut, likte godt flettemønsteret. Ønsker deg en fin blåsbort dag :D

Rubia sa...

Flotte sokker og de ser utrolig deilige og myke ut.
Man trenger masse sokker utover nå.

BrittB sa...

Vottene ser deilig og myke ut -og så er de så fine md flettemønster!
Ang. spm. om hurtigruteturen; jeg skal på en reise -og håper å få blogga litt undervegs :-)

Sommertid sa...

Nattsokker/kosesokker må også være en del av garderoben. De ble fine med fletter.
Falt pladask for cherlock, herlig blanding.

Ha ei fin dag videre :)

Siddis back home sa...

Flotte sokker og alldeles skjønne katter! Ja, det var litt kaldere her enn der hvor vi har vært sist uke så her ble det fyr på peisen igår! Ha en fantastisk uke hos deg!

Bente sa...

Sokkene er flotte Sylvia, og klar en trenger gode ullsokker. Bare det at det er kjedelig strikking synes jeg. Votter derimot liker jeg å strikke.
Kattene "dine" er så fine.

Mellom Himmel og Jordbær sa...

For en trivelig og allsidig blogg du har. Her kikker jeg gjerne innom igjen :)
Sokkene du har strikket ble kjempefine. Jeg elsker nattsokker, fryser alltid på beina :)
Ønsker deg en fin høstuke!
Anette

Helen sa...

Deilig med kosesokker, men klart de kan ikke gå rundt med på...da slites hælen bort....

Hva blir så neste prosjekt hos deg, tro?

Fru Tunheim sa...

Jeg måtte også på med sokker i natt.... Soverommet på hytta er iskaldt så nattsokker er et must. Dine var jo veldig fine da med fletter...

hobbyvenn sa...

Ser ut til å være noen herlige sokker du har strikket. Flott flettemønster. Veldig koselig blogg du har forresten. Takk for en koselig stund her inne.

Rita Follnes sa...

Så nydelige bilder både av sokk og katter. Jammen er den nabokatten flott. Jeg har en som slanger seg her jeg også for ute regner det trollkjerringer. Deilig å kose seg inne da. :))

Rita Follnes sa...

Så nydelige bilder både av sokk og katter. Jammen er den nabokatten flott. Jeg har en som slanger seg her jeg også for ute regner det trollkjerringer. Deilig å kose seg inne da. :))

Vibekes lille ullne sa...

Her strikkes det også sjelden sokker, men siden hjemmestrikkede sokker er de beste, så gjør jeg det av og til. Disse så veldig deilige ut, og blir nok gode på kalde vinternetter.

Ikke rart nabopusen liker seg, med verdens lekreste teppe (sjal) å ligge på. Her har vi også utrolig snill pus, som finner seg i mye. Ha en fortsatt fin uke! :)

ANNEPÅLANDET sa...

For noen lekre og eksklusive sokker!

Artig innlegg fra Voss! Spennende med en "omvisning" i sølvsmia. Og heldigvis - smalahove smaker bedre enn det ser ut (selv om sauekjøtt ikke er min favoritt).

Takk for kommentar på min blogg. Utstillingen står fra 29. oktober til 8. november - jeg har linket til nettsiden. Og jeg må selvsagt se på TV neste torsdag - antar det er et musikkprogram?

Strikkeheksen sa...

Han er vist en temperamentsfuld herre - synes nok det er lige lovlig voldsomt at gå ind og rive i naboens finger ;-)

Og jeg kan da slet ikke forstå, hvad han kan have imod de lækre sokker :-) Jeg har det som dig - det er så sjældent jeg får strikket nogle, selvom jeg elsker hjemmestrikkede sokker :-)