Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 8. oktober 2013

Kveldskos

Her er det kveldskos i skrivende stund.
Tente lys , nytraktet kaffe og ferske boller

Jeg hadde så lyst på ferske rosinboller, at jeg lette sammen en deig i full fart.

Når den stod til heving, mixet jeg også en banankake vi skal ha til strikkecafeen i morgen kveld
Den dufter bare såååå godt!
Og hadde det ikke vært for bollene, så hadde jeg tatt en liten bit av denne også ;)

( jeg bruker alltid bakepapir, så slipper jeg griset med at kaken henger igjen i formen. Og masse oppvask)

Så du nøye etter på det første bildet, så du kanskje det heklede trekket jeg hadde rundt planten?
Denne her. Heklet i Bomullsgarn fra lageret.

Planten "Pletter i luften" er en favoritt, og denne kjøpte jeg kun for 30 kr, da den så ganske slunken ut.
Siden den står i en glassbolle, ser det ikke videre pent ut, når man ser plantejord og potte. Derfor synes jeg det hadde vært fint med et trekk som skjulte det.

Å hekle på frihånd er så fint til slike prosjekter. Vel, litt masete også, for trekket ble prøvd rundt bollen etter omtrent hver runde........
Nå er det bare å feste tråder igjen. Og kanskje hive meg over et lite prosjekt til.....

Ha en fin kveld du også.

10 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Hygge :)
Hverdagens forkælelser, er du rigtig god til :)

Lithe sa...

Hverdagslykke :)
Både kosen og luktene ;)

Madame sa...

Du er god til at finde glæderne i hverdagen - rosinboller og banankage lyder skønt! Her i Danmark er bagning blevet det store hit, og man kan se flere programmer hver uge på tv. Ønsker dig en fin dag!

Rubia sa...

Nydelig! Gleder meg til i kveld!

hobbyvenn sa...

Så deilig bakst. Fristende.. Fint trekk til blomsterpotten også. Smart..

BrittB sa...

Lurt med hekla potteskjuler, det ble dekorativt!
Så koselig det ser ut der hos deg -skulle gjerne vært med i den strikkeklubben! ;-)

Lin sa...

Ih, jeg vil gerne til kose-aften hos dere.

Strikkeheksen sa...

Pletter i luften er også en af mine favoritter, desværre kan den ikke overleve her i huset, fordi jeg ofte glemmer at vande og dét kan den ikke tåle ;-)

Jeg siger som Lin, det ville slet ikke være dårligt med lidt kväldskos hos jer :-)

Elisabeth sa...

Du er flink med baksten, Sylvia. Den banankaka ser digg ut. Slik er det lenge siden jeg har bakt. Ikke siden ungene var små, tror jeg.

Pletter i luften har jeg hatt ute, i et par sammenplantinger i sommer. De har vokst seg diiigre. Og gir så fin effekt sammen med andre blomster. Har tenkt å ta vare på dem før frosten kommer. Klippe dem ned og sette dem et sted inne i vinter.

Fin kveld videre ønskes deg.

Marianne sa...

Det er viktig å kunne kose seg litt i hverdagen:-) Den kaken din så ordentlig god ut:-) Klem Marianne