Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 12. oktober 2013

Kunst og vin

I dag har jeg hatt en fantastisk dag, kan du tro. Det er lenge siden jeg har hatt en slik fin dag.
Vil du bli med og oppleve dagen min?

Først går vi forbi Rådhuset, med rådhustrappa.
På kvelden er trappene opplyst, med skiftende farger.
Her er det ofte konserter, og da kan publikum sitte i trappa.

Kulturhuset vårt, som har navnet " Ælvespeilet". Personlig er jeg ikke glad for det navnet, spessiellt siden det er skrevet på grenlandsdialekt. Og det synes jeg virker barnslig. Men nok om det.

Jeg liker at ny og gammel arkitektur blandes, og ved siden av kulturhuset ligger den gamle Tollboden.

Så gikk jeg videre dit jeg skulle, på åpning av en kunstutstilling, med glass, keramikk og akvarell.
Der traff jeg på venninnene mine, og veldig mange andre kjente, så det å ta bilder der ble helt glemt.
Det var en så flott utstilling, at jeg må ta turen dit igjen, og da får jeg kanskje sjansen til å ta bilder da.

Plutselig var venninnene forsvunnet......jeg hadde skravler meg helt bort. Men jeg ble hentet, og så bar det på cafe med K.
Her hygget vi med kaffe, snakk og vin. 

Her var det også utstilling, fotoutstilling , med motiver av folk.
Der traff jeg faktisk på flere av dem som var blitt tatt bilder av. Og en av dem kjenner jeg godt.
Nemlig kunstmaleren Tore Sveberg. ( www.thoresveberg.com) fra Kragerø.

Han ville ta bilde av meg, og da ville jeg ha et av ham også.....
Det er altså ham i midten her.
Til venstre , min venninne Mary Anne , som også maler. Henne og jeg malte sammen en stund for noen år siden. Og jeg er altså til høyre

Varm i kinnene og med et rødvinssmil spaserte jeg hjem, tidligere i kveld. Og som jeg sa i starten, en helt fantastisk dag!

I morgen står nye opplevelser på lur.
God lørdagskveld, og takk for at du ble med.

14 kommentarer:

Ruths datter sa...

Super dag for deg ser jeg. Jeg har passet barnebarn og kost meg på den måten. Vi har supervær i bergen.
Klem

Helle sa...

For en deilig dag du beskriver. :) Skulle gjerne hatt mange sånne, - synes at helgen den går bare så altfor fort. Det er nemlig sjelden plass til alle de aktivitetene jeg gjerne skulle fylt dem med.

Den butikken din skulle jeg gjerne hatt i nærheten. :) Kjolen fra Mette Møller, er det årets modell? Hun er en av mine store inspirasjonskilder, og jeg har unnet meg et par av strikkekjolene hennes - kremt, faktisk både rød og brun....

Madame sa...

Det var spændende at få lov at kigge med - sikke dejlige oplevelser, du har haft! Jeg besøgte min 90-årige moster med lækre kager, og hun er altid glad for lidt, der liver hende op.
Ha' en finfin søndag. Klem

Gitte sa...

Altså den der røde kjole i butikken.... Den er godt nok flot.

Dejlige Sophia til hest :-)

Det lyder som om du havde en perfekt dag (dog uden strik :-)

Lithe sa...

Så herlig dag :)Du er flink til å skrive om hverdagslykken. Det er jo de små tingene som teller her i livet :) Ønsker deg en fin søndag :)

Klem

Strikkeheksen sa...

Vi vil altid gerne med, Sylvia :-) Sikken en skøn bygning - det Rådhus. Det må se fantastisk ud med oplyste trapper :-)
Jeg kan også godt lide, blandingen af gammelt og nyt - det er ren charme :-)

Marianne sa...

Så koselig å få være med og oppleve dagen din:-) Skjønner godt at du koste deg med kunst, gode venninner og vin:-)Ha en flott søndag! Klem Marianne

MayaB sa...

For en deilig dag! Jeg hadde en lignende kveld i går. Min svigersøster er på besøk og vi hadde en flott dag med kunst etterfulgt med cocktails på en veldig fancy bar (en sånn bar som jeg vanligvis aldri går på. Apropos kunst, det virker som om noen får opp viseoen jeg la under speechless og andre ikke, men her er linken, jeg er sikker på at du kommer til å like denne. Garn og dans! http://www.youtube.com/watch?v=EUq2t65jlr8

Anonym sa...

Så koselig helg du har hatt, var vel deilig med en strikkepause;) Eli

siddisisalou sa...

Det høres ut som en deilig dag.
Å gå på utstilling sammen med venner/venninner er veldig kjekt spesielt hvis dere har samme interesser.

Elisabeth sa...

Ælvespeilet har jeg enda ikke besøkt. Må ta meg en tur dit en dag. Ser fint ut.
MIn helg var gjestebud her hjemme lørdag kveld. Superkoselig! Og seint, noe søndagen bar preg av. Min skitt av, det er verd det.

Rubia sa...

Tusen takk for at jeg fikk bli med på en deilig dag. :O)

Karen-Vibeke sa...

Hej Sylvia!
Kan du hjælpe mig?
Som stor pige strikkede jeg en genser til min lillebror med Mariusmønsteret. Nu har jeg fået lyst til at strikke den samme slags genser-blot til mine børnebørn. Jeg har søgt i strikkemagasiner, i strikkebøger og på biblioteket, men jeg kan ikke finde mønsteret. Kan du anbefale mig en strikkebog eller et strikkehæfte, hvor jeg kan finde det mønster? Så vil jeg blive superglad!!!
Venlig hilsen K-V

Sylvia sa...

Hei karen Vibeke
Jeg håper du leser dette, for dt fulgte ikke med noen e-Mail i kommentaren din. Jeg kan hjelpe deg. Send meg en Mail , så skal vi se om det ordner seg .
Send til velizsylvia( alfakrøll) yahoo.com