Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 30. oktober 2013

Kofter

Jeg var så heldig å få tak i dette nummeret av LEV LANDLIG, som inneholder gamle strikkekofter
Tidligere i høst var jeg inne på en blogg som heter Livs Lyst (ljo-s.blogspot.com) der jeg leste at hun var en av dem som samlet på gamle oppskrifter på kofter, og at hun i samarbeid med Lev landlig var ute på fotoshoot med lånte strikkekofter.

Det er avbildet så mange skjønne kofter, og de har altså folk lånt ut for å fotograferes. Samtidig som de forteller historien til hver og en kofte.

Bare se denne flotte koften til høyre her, med de nydeligste farger.

Den har jeg faktisk solgt garn til i dag, siden kunden hadde fått tak i det originale mønsteret.
Vi fant garn i Finull, i omtrent de samme fargene.
Og hun lovte å komme innom med den på, når hun var ferdig med den. Gjett om jeg gleder meg!

Og til dere som trodde dere hadde gått glipp av sønnens opptreden, så er den altså i morgen kveld. Torsdag 31 kl 19.45. På NRK1
Og følger dere godt med, kan dere nok få et Glimt av meg også..........

9 kommentarer:

Strikkeheksen sa...

Jamen, hvor er den smuk og det er så spændende med det historiske islæt :-)Jeg er sikker på, du tager billede, når "koften" bliver vist frem - hvis du altså får lov :-)
Måske skal jeg forsøge at finde en norsk kanal på TV i morgen :-)

ANNEPÅLANDET sa...

Ja, var ikke det et fint blad?
Den nederste kofta heter Haukelikofte, og oppskriften finner du gratis her:
http://www.sandnesgarn.no/ShowFile.ashx?FileInstanceId=b20645f9-c407-4a01-a947-80738b079a42

Sandnes har masse gratisoppskrifter til gamnle kofter og gensere på nettsiden sin. Det var der jeg fant skigenseren som jeg strikket for en stund siden :-)

Elisabeth sa...

Så moro med Aron da, Sylvia. Fikk dessverre ikke sett programmet, men kanskje går det i reprise?

Apropos kofter - i helga var vi i vårt nye feriehus på nordvestlandet. Hvor vi bl.a. rydda og kasta en masse gammelt ræl. Patriarken skulle til å slenge 3 gamle lusekofter i henger´n, men det fikk jeg heldigvis avverget. Hm, kanskje verd et blogginnlegg etterhvert de gamle koftene…

Finfin torsdag til deg, kjære du.

Rubia sa...

Det er så mange nydelige kofter.
Flotte farger på Haukelikofta ja. Helt enig!

Madame sa...

Hvor er de dog smukke - jeg håber, du tager et billede af koften, du solgte garn til, når du får den at se. Måske har du også selv en kofte, som vi må se?
Spændende at du også er med i aften i programmet på NRK1!
Ha' en fin-fin dag.

Anonym sa...

Ja det var mye fint i dette bladet. Flott den orange jakka. Gøy med gamle mønstre. Holder meg til Skappel genseren bare rett. Eli

Anonym sa...

Og du vet vel at hun bloggeren, L-jos, bor på Borgestad?? Flink dame :-)

frøken ij sa...

Jeg måtte jo sjekke ut Adils hemmelige dansere, siden du drev å snakket om det. Ligger på nett-tv en måneds tid til om noen er interessert i å se. Så flinke de ble! Forstår godt at du er stolt :)

randi K design sa...

Hei Sylvia! Så artig med de koftene!Nydelige!!