Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 31. oktober 2013

Frem fra gjemmene

Siden jeg hadde et innlegg om kofter i går, lette jeg innerst i skapet mitt, og der fant jeg en genser jeg strikket til meg selv, for 18-19 år siden
Tror jeg strikket med Falk garn fra Dale, og leter jeg i de gamle oppskriftene mine, ligger den nok der.

Fargene er noe jeg kanskje ikke hadde valgt i dag, men da var jeg tro mot oppskriften, og valgte de fargene som var anbefalt.

Mansjettene på ermene er litt trange, husker jeg, men dette var før pulsvarmere, og den varmet ekstra godt der, og lot ikke kald luft komme inn.

Siden Sønnen fyller 19 år, nettopp i dag, ble den mye brukt da han var liten.
Da var vi ute å lekte i snøen, jeg i denne genseren, og han hadde også på seg en av sine hjemmestrikkede gensere.

Siden den er litt romslig, kan jeg huske jeg hadde den på da jeg var gravid med Sophia.
Og det blir som regel lagt langt vekk etterpå........... Som også denne ble.


Men så ble den tatt frem da jeg begynte å ri igjen, for 15 år siden, og da ble den til en stallgenser.

Nå har jeg altså funnet den frem IGJEN, og kanskje jeg får brukt den i vinter, sammen med alle de andre hjemmestrikkede plaggene mine?

Har DU noen gjemmer i skapet ditt?

15 kommentarer:

Flowermouse Design sa...

Gøy å se strikkeplagg fra bakerst i skapet. Er det ikke utrolig hvor godt de egentlig holder seg?

framboise60 sa...

So beautiful!

Madame sa...


Hvor er den flot og med mange skønne detaljer! Norsk strik er noget alle danskere elsker. Og et stort tillykke med sønnen din og de 19 år, han fylder i dag. Ha' en fin fejring!

Helen sa...

Ja ! og dessverre blir de liggende der, og det er sånn tykke gensere som du ikke får kåpe/jakke over..... ser at strikke jakker blir mere brukt.

Skal idag se på Tv og Adil, men det skal vel du også...thiiii :)

Sisselshverdag sa...

Gratulerer så masse med flott prestasjon av sønnen :D
Kjendiser ;)

Ser på kofta seinere, måtte bare skrive kommentar, kjenner deg liksom da vet du :)

Klem

Helen sa...

Underdogs metall gutta - "naila"
den dansen ! johoooooooooooooooo
så flinke da gitt .

Du virker temmelig sjokka selv, dette hadde du ikke trudd, det Sylvia...så har han fortsatt og danse....?

ANNEPÅLANDET sa...

Ja, da har jeg sett dere på TV! Så gøy! Må innrømme at jeg lurte litt på hvordan dette skulle gå, men de ble jo sååå flinke!!! Utrolig bra innsats!

Og gratulerer med bursdagssønn i dag!

Ja, og så var jo genseren veldig fin - men den glemte jeg nesten :-)

Elisabeth sa...

Å Sylvia, så superflinke metallgutta blei i løpet av av disse dagene. Jeg storkoste meg med programmet. Blei litt rørt på slutten.
Veldig tøft av disse gutta å ta en sånn utfordring. Og by så mye på seg sjøl. På mange vis.
Fin gutt, Aron da. Har programmet inspirert han til mer dansing tro? Og jammen blei ikke du også med i programmet. Moro moro.
Fin fredda´til deg. Og hilse sønnen og si han er kul.

Madame sa...

Kære Sylvia, jeg har prøvet om jeg kunne se udsendelsen Adils hemmelige dansere 2:8, men et skilt fortæller desværre:
NRK har ikke rettigheter til å vise dette programmet utenfor Norge.
Jeg ville meget gerne have set dig og Aron.
Klem!

Rubia sa...

Jeg har flere plagg jeg har strikket til meg selv, men som aldri blir brukt.

Flott kofte du har der.

Rita Follnes sa...

synes du er superflink som bruker et plagg så lenge. det er plagget verdt også etter sa mange timer som er lagt ned i plagget. sitter og ser på strikkerene. De er sæ flinke. :-)

Lithe sa...

Har forresten nettopp kost meg med programmet på NRK. Så utrolig gøy! Du har all grunn til å være stolt <3 Gratulerer med Aron :D

Helle sa...

Da var det deg jeg så på TV på torsdag! Så flinke de var. Det må utvilsomt ha vært morsomt og overraskende.:)

Datteren var med i publikum for noen venner som kommer i et senere program, hvor hun har holdt på hemmeligheten helt frem til programserien begynte.

Kofter ja, strikket min første i 7. ende klasse. De ble vel litt ut en gang på 90-tallet og etter det ble de vel pakket helt bort. Går og snuser på et par nå. Det jeg synes er morsomt nå er at det er bruk av mye mer utradisjonelle farger. Dette synes jeg merkes spesielt godt i Marius-trenden.

Og klærne jeg brukte når jeg gikk gravid - kastet om ikke brent. Herlighet og jeg var lei store gensere.
Ha en deilig helg.

Lin sa...

Hvor er den flot og sikke et lukketoej. Det er altsaa noget som nordmaendene ikke kan goers efter. Det er I verdensmestre i.
Noget i gemmerne, ja, og nu kan du le, for det er en Marius og en norsk kofte.

Barwitzki sa...

Okay jeg vil lete i skap min - selv om jeg har sjanse ikke så bra, fordi
jeg strikker ikke så lenge...
Veldig fin er din genser av gammel dager. Jeg sender hilsen og ønsker en herlig kveld og storfin søndag.
Vi har veldig koselig nå - kveld -
Klem fra Viola.