Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 13. oktober 2013

Enda en fin dag......

Den beste helgen jeg har hatt på en lang stund........

I dag har jeg tilbragt hele dagen ute, hos venninnen som bor på landet, ved skogen ved vannet
Her står jeg på brygga og tar bilde av naustet.......
og så kommer jentene ned med en hane
De har nemlig frittgående høns i hagen. Han her er vel en kjekkas, er han ikke?

Jentene skulle ri hver sin islandshest, og dro på langtur i skogen. Da de kom tilbake, dro de ned til stranden for å ri. Noe hestene satte veldig pris på
Se, hvor de koser seg i vannet.
.
Og været i dag har vært helt fantastisk
Jeg vet ikke hvem som har kost seg mest, jeg. Jentene eller hestene........

Etterpå vanket det ferske, hjemmebakte boller, med syltetøy og sukker på 
Og jeg bare elsker denne sukkerkoppen

Eller hva med denne utsikten fra stuevinduet?
Kanskje du ser litt bedre her?
I skumringstimen.

Den beste helgen........
Hvordan har din vært?

13 kommentarer:

Strikkeheksen sa...

Hold da op - sikken en udsigt :-) Og tænk, at pigerne kan ha så lidt tøj på midt i oktober måned. Det er nogle fuldstændig forrygende billeder, du har taget, Sylvia - man får jo helt lyst til at bade ;-)

ANNEPÅLANDET sa...

For en fantastisk utsikt! Litt av et sted å bo!

Jeg har vært en svipptur til Trondheim og besøkt datteren i helgen. Det var ikke så fint vær der, men det regnet ikke i det minste. Veldig koselig by, Trondheim. Fin helg!

Ha en riktig fin, ny uke!

Madame sa...

Det var da en helt fortryllende dag, du har haft - sikke nogle dejlige billeder og spændende at læse om. Tænk at bo så smukt et sted lige ved vandet.
Her var det efterårskoldt i går med regn fra morgen til aften, men jeg hyggede mig med en veninde på loppemarked - og senere med de to katte, hun passer her i ferien.

Lene Megan sa...

Fine billeder fra en dejlig weekend.

Og min weekend har jo været helt speciel, fordi jeg lørdag blev certificeret Mindfulness Practitioner og Instruktør og deltog i en utrolig fin ceremoni og efterfølgende middag.

I går var vi "oppe nordpå" hos min bror og svigerinde til frokost og efterfølgende gåtur. Og den tur blev vældig våd, da det startede med at regne og bare blev ved. Jo, vi blev gennemblødte. Men heldigvis var der ild i pejsen, pandekager og varm kaffe, da vi kom hjem.

En flot weekend! OG tak for dine ord hos mig, tak fordi du huskede! <3

Knus og glædelig mandag

Lithe sa...

For en deilig plass :)
Skjønner godt at du trives der!
Vi er heldige som har hatt en slik flott helg :D

Klem

BrittB sa...

Koselig innlegg og stemningsbilder! Nydelig sted...og for et fantastisk høstvær! :-)

siddisisalou sa...

For en fantastisk opplevelse for dere alle, og for noen gode foto. Takk for turen, bare elsker stemningen.

Rubia sa...

Ser ut som en skikkelig nydelig helg.
Veldig kos på landet.

Var ikke så ille på Kiel-tur heller. :O)

Bim HD sa...

Pip!
Kollar, njuter... ler... sol, värme - än... utsikten, vill sitta där och titta - dricka kaffe, såklart... och sticka... ;) vilken glädje, säger jag, fniss...
Må så gott...
Bim HD

Anonym sa...

Så mange flotte bilder. Flott plass hun bor på. Enig den sukker kjeramikk saken var fin. Nydelig med hestene i vannet. Eli

Charlotte sa...

Så fint dere har hatt det sammen! Jeg er jo oppvokst der ute jeg. 2-3 hus bortenfor. Ser jo nå at vi har felles bekjente :) Jeg har ramlet ut av hele bloggverdenen, men jeg er innom og leser din i blant. Den er like koselig som alltid!

Sylvia sa...

Så hyggelig da, Charlotte . Er det A-L du mener? Hun jeg var hos.
Anbefaler deg å begynne å blogge igjen :)

Charlotte sa...

Ja :) Jeg er oppvokst i nabohuset til barndomshjemmet hennes. Jeg skal se om jeg finner tilbake piffen igjen :) God helg!