Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 26. september 2013

Vær så snill!

I dag har jeg bakt
Skillingsboller.

Grunnen til det, var at jeg fikk en sms tidligere i dag, fra Sophia! mens hun var på skolen
Bortsett fra stavefeilen, så forstod jeg hva hun hadde veldig lyst på i dag.
Selvfølgelig skal hun få det hun ber om, når hun spør så pent.
Det passet også veldig bra, siden jeg skulle få besøk av ei venninne senere i kveld.

Kaffe og skillingsboller og litt sjokolade, pluss masse skravling. En koselig kveld.
Håper bare jeg får sove i natt, da.......

Nå virker det nesten som om dette er blitt en bakeblogg.....hi hi 
Men etter at energien kom tilbake, har jeg nesten lyst til å ta igjen de ukene jeg ikke fikk gjort noen ting.

Jeg har tilogmed begynt på et nytt strikketøy :) , som da har gått ut over heklerutene jeg drev på med.
Men jeg skal få begge ting ferdig ganske snart..........og regner med at neste innlegg inneholder litt håndarbeid igjen.

Så er det fredag IGJEN (om litt) og jeg kan avslutte med GOD HELG!

17 kommentarer:

Rosehagen sa...

Så søt en sms;)
De så farlig gode ut;)
Flott at energien er tilbake. Det er slitsomt å være energiløs.
Ønsker deg en super helg;)

Klem fra Ann-Mari

ANNEPÅLANDET sa...

Mmm, skillingsboller, nam! Det har vi faktisk ikke hatt her siden Dattera bodde hjemme for maaange år siden og hun og venninnene bakte skillingsboller annenhver dag etter skoletid. Ble litt usunt i lengden, så vi måtte redusere til en gang i uka. Savner det litt :-) Kanskje på tide å bake litt i helgen...?

Miri Vandre blandt ege sa...

Hvor dejligt energien er kommet tilbage ! Man kan blive så træt af ikke have have den :)

Madame sa...

Sophia sætter pris på, at du er dygtig til at bage - det ser meget lækkert ud, og dejligt at du samtidig kunne bage til venindebesøg. Rigtig god weekend!

BrittB sa...

Skillingsbollene ser veldig fristende ut, skulle gjerne hatt en av dem til morrakaffen!
Koselig sms - klart du tok utfordringen! :-)
God helg til deg også!

Fru Tunheim sa...

Ja hva gjør man ikke for sine barn! Jeg hadde også satt deigen pr. omgående etter en slik sms. God helg.

Bente sa...

Klart du måtte bake etter den sms'n. Da min yngste datter gikk på skolen hadde vi alltid torsdagene som en slik dag. Jeg hadde fri på torsdager i mange år (før jeg begynte fullt igjen), og de siste jobbeårene mine har jeg også hatt fri på torsdager. Husker disse dagene med glede, og det gjør hun også.

Flowermouse Design sa...

Så snill du er!!!! Ser gode ut!!!! Spennende med nytt strikketøy!!!! God helg til deg også!!

Siddis back home sa...

Så koselig! Ha en fantastisk helg hos deg og hjertelig takk for kommentar fra deg, det blir jeg veldig glad for!

Helen sa...

Faktisk glad jeg ikke kan bake, dette er altfor fristende, og hadde jeg vært like flink som deg, hadde jeg rullet rundt her i verden.....hehe

Godt du har fått igjen din energi og kreativitet - spent på hva du strikker?

Jobbehelg på meg, høstferien har begynt og det betyr gjeser ankommer Villa'n.....

Goooood helg og kos deg med skillingsboller og strikking.

Heldig Sophia, som fikk akkurat det hun ønsket seg, søt sms :)

Fru Kahr sa...

Uhm, det ser lækkert ud. Mon skillingsboller er det vi i Danmark kalder kanelsnegle?

Anonym sa...

Nam nam!! Kjekt med en fridag innimellom og ikke minst besøk av en venn. Ha en topp helg:) Eli

Gitte sa...

Det er da ikke så ringe med en bageblog :-) Det er da tit jeg bliver lækkersulten efter at jeg har besøgt din blog :-)

Skllingsboller - det må være det vi kalder "Kanelsnegle" i Danmark.

Skønt at du har fået energien igen. Nu kommer der også et nyt strikkehæfte i hendes verden i næste uge, som selvfølgelig også tager turen til Norge - så Gem lidt energi til det måske. Jeg så et "sneak peak" på en blog der reklamerede for en trøje i hæftet. Den så meget fin ud......

Beate sa...

Å for en lykke å komme hjem fra skolen til nybakte boller!

Lykketrollet sa...

Fikk vann i munn, de så farlig gode ut.

kanskje jeg må til og bake litt i dag

Ha en fortsatt herlig søndag

Helle sa...

Aller først: Godt å høre at energien er på vei tilbake. :)
Kanelboller er farlig godt, absolutt noe av det bedre til en kopp sterk kaffe. Bakte faktisk en stor ladning med kanelboller senest i går. Forsøkte med dårlig hell å gjemme noen i fryseren...

Tusen takk for tips om dobbel økning i sidene på sjal-strikk. Er som sagt helt nybegynner på akkurat det. - Og takk for tipset om Anette Danielsen og fasongstrikk. Egentlig burde jeg vel meldt meg på et strikkekurs hos en ekspert, men så er det noe med å sitte å fikle og finne ut av ting selv også. :)

Ha en fortsatt god søndag. :)
Her blir det eplekake til kaffen i dag, kanelbollene fikk ben å gå på.

Rubia sa...

De så veldig gode ut. Kan vi andre sende bestillinger også? :O)