Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 29. september 2013

Varme ruter

Endelig kan jeg vise et håndarbeid her i bloggen igjen......
De heklede rutene er blitt til noe konkret.
Jeg har vært hemmelighetsfull over hva det skulle bli, og mange tippet på et pledd.
Da hadde det blitt noe som dette. Sikkert et flott teppe om jeg hadde fortsatt med rutene.

Men jeg stoppet i tide, siden jeg har to andre pledd jeg hekler på.
Derfor ble det en hals istedet.
Høsten er faktisk min favorittårstid, og jeg elsker alle fargene som dukker frem i naturen nå.
Kan du se hvordan fargene i bakgrunnen på bladene, matcher fargene i rutene i halsen?

Jeg kan faktisk ha det på slik, som et smykke rundt halsen,
eller så kan jeg ta det to ganger rundt, for å få varme 

.......sammen med pusen vår Rosalita .

Jada, hun er tykk, men det er fordi hun har det så godt.

Og oppskriften til halsen, fant jeg hos Virkpia.

Ønsker alle får en fin søndagskveld.

14 kommentarer:

Madame sa...

Hvor er den flot til dig, den løse hals du har hæklet - det er dejlige farver, som passer så fint til dig. Og Rosalita er en skøn kat :-)
Ha' en fin søndag aften, Sylvia!

Anonym sa...

Reine fotomodellen jo!! Flotte farger på halsen og pusen. Eli

Anne sa...

Hvor er dit halstørklæde blevet flot...passer så smukt til dig :-)

Farmors sa...

Lekkert Sylvia, hermelysten er stor ;)

Tove G. ;-) sa...

Så nydelig det ble Sylvia :-) Lappene var flotte å se på der de lå, men enda flottere sammensatt! Og fargene kler deg så absolutt :-)

Her har det blitt litt prøving og feiling i fht. den "blomsten" du vet, men endelig fikk jeg den til ;-) Og innimellom "frustrasjonen" og shoppingen fikk jakka også litt oppmerksomhet.

Ha en fortsatt strålende søndagskveld :-)

Ruths datter sa...

Ble kjempefin hals da. Nydelige fargetoner i garnet ditt. Ønsker deg ei fin ny uke.
Klem

Miri Vandre blandt ege sa...

Sikke en skønt tørklæde du fik hæklet !
Passer både til dig og årstiden :)

Lithe sa...

Det ble flott :)
Gleder meg til jeg skal få testet dette garnet!
Det er mange små fletter du så på ponchoen jeg strikker, bilde kommer plutselig ;)
Ønsker deg en god mandag :D Klem

Rubia sa...

Flott hals! Digger de fargene.

Helle sa...

Koselig skjerf du har heklet. Nydelige farger til deg.

Har også høsten som min favorittårstid. - vel og merke så er det enklere å omfavne høsten etter en bra sommer, som vi har hatt i år.

Det er den klare luften og de vakre fargene som jeg synes gjør høsten så flott. Ikke minst så synes jeg det er kos med stearinlys og fyr på peisen, - deilig å dra frem ullgenserne og støvlettene igjen, men det er kanskje ikke sånn man skal si høyt. :)

Tovepia sa...

Kjempefin! Har heklet en slik selv for leenge siden:)

Lin sa...

Vakker. Og saa passer den ogsaa til baade din haarfarve og din troeje.

BrittB sa...

Så nydelig hals du har strikket! Du kler den veldig godt!! :-)

Marianne sa...

Dit tørklæde er smukt og jeg ville ikke tro at du kunne have det på med den beige der i men det går jo helt fantastisk. Og sikke nogle smukke billeder af dig - du ser skøn og knuselskende ud :-)