Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 1. september 2013

Rosesokker

Jeg har vært flink. Jeg har strikket sokker
Jeg kaller dem rosesokker, jeg. For de har jo sammen farge som nyperoser.

De er til Sønnens kjæreste, som sa hun elsket fargen rosa. Og rosa garn hadde jeg jo liggende .
To bunter Arwetta, som jeg vant inne hos Vibeke ( Vibedille) 
Og med striper kan man strikke opp alt garnet man har liggende. Jeg elsker striper.

Disse veier tilsammen 50 gr, så jeg har garn til et par til..........om noen skulle være interessert .
Jeg strikket på pinne 3.5, som er en strs på pinner som passer meg fint. Men egentlig skulle det vel ha vært en litt mindre pinne, som 3, da hadde de vært fastere, og penere i strukturen. Men jeg synes nå de ser helt ok ut. ( pinne 3 var opptatt.......på en UFO...kremt)
Nå er jeg i ingenmannsland, og vet ikke hva jeg skal strikke. Slik har hele uken min vært.

Jeg har tatt frem garn, oppskrifter, pinner, satt sammen farger......men nei, ingenting rører meg.
Og gjett om jeg har sett igjennom mine UFOer....de frister iallefall IKKE nå.

Grunnen er nok at jeg ikke er helt i form om dagen. Jeg er sliten og uten energi. 
Heldigvis ligger det en fri-uke foran meg ganske snart, som er helt nødvendig for å komme videre.
Den gleder jeg meg til.

I mellomtiden , kan jeg ligge i sofaen og gjøre absolutt ingen ting. Ja, det tror jeg at jeg gjør.

Ha en avslappende dag der ute.

17 kommentarer:

Karina Bunkenborg sa...

Flotte rosa sokker! Dejligt at du snart har en uges ferie, det trænger man til en gang imellem for at få energien tilbage. Vi har lige haft en weekend hvor vi ingenting skulle og det er bare så skønt! God søndag!

Bente's sa...

Tenker hun blir glad for sokkene, de var lekker.
Ingenting er som hjemmelaget.
En fordel med høsten, er at en blir inspirert til å hente frem strikketøy og symaskin.
(....men ikke i dag) I dag blir det bare cooling tenker jeg.
Veldig koselig blogg - så titter nok innom igjen.
Bente

Madame sa...

Så fine sokker du har strikket - og det er dejligt, at du kan se frem til en friuge, hvor du kan samle kræfter.
Vi har haft gæster hele dage, så jeg føler mig godt brugt nu.
Håber du har det bedre nu og sender ønsker om en god søndag aften!

Elisabeth sa...

Rosa stripesokker er nok super gave for unge jenter.

God bedring til deg, Sylvia. Håper formen er i bedring.

Helle sa...

Sokkene ble noen ordentlige roser! Høres ikke bra ut at du ikke har overskudd, men så har du også gått gjennom hele sommeren uten ferie. Det må jo merkes etterhvert.

Merker at jeg har behov for små "pitt-stops" underveis, hvor jeg unner meg en langhelg uten planer. Ikke alle forstår at man gidder å bruke en fridag på å sitte i en stol med en bok eller strikketøy. For min del er det en livsviktig investering i egen helse.

Ønsker deg en fortsatt god søndag. :)
Ps. Strikkelysten kommer etterhvert. Bare la pinnen få hvile litt uten dårlig samvittighet.

Helen sa...

Fri uke høres ut som akkurat den medisinen du trenger :)

Skal se din kreative hjerne begynner å finne på strikke prosjekter, igjen.

kos deg enn så lenge, før det igjen klirrer i strikkepinner, og da koser du deg vel ennå mer...hihihi

Vibekes lille ullne sa...

De sokkene var helt smashing! Vanligvis er jeg ikke så glad i rosa, men sokkene dine var nydelige. :)

Kanskje du trenger å bare hvile litt rett og slett? Så kommer nok strikkelysten når formen tar seg opp igjen. :)

Ruths datter sa...

Fargen på sokkene var gladfarger du. Håper du kan hente deg inn i løpet av friuken. Vi har litt lett for å kjøre oss ut vi damer. Ønsker deg gode dager.
Klem

Bente sa...

Strikketørke ja det kan man få Sylvia. Min har vært i mange år. Har slitt med armene mine også når sant skal sies, og da har jeg ikke sett etter strikkeoppskrifter heller. I den perioden har det blitt maaaaaange vottepar. Det liker jeg å strikke, men ikke sokker. Nå er jeg så vidt i gang med den røde jakke/kåpen.
Det er for varmt her i Italia denne uken til å strikke, vi bader og koser oss isteden.
God bedring til deg.

siddisisalou sa...

De var skikkelig "bli glad sokker"
Rosa er favoritten til mange, og kombinasjon av mange rosa farger er nesten alltid like fint.
Å ikke vœre i form er ikke bra, så jeg håper en friuke kan lade deg skikkelig opp til resten av høsten og vinteren.

ANNEPÅLANDET sa...

Friske sokker! Rosa er oppkvikkende!
Ha en fin dag - håper formen er stigende!

Rubia sa...

Så søte sokkene er! Hun kommer til å elske dem.

Fru Tunheim sa...

Noen ganger er det helt greit å gjøre ingenting.....

Lithe sa...

Noen ganger er det nok bare å ta vare på seg selv, og samle litt krefter. Gode tanker til deg :)

Barwitzki sa...

Kroppen bruker slappe av - av og til.
Dessuten er høsten i anmarsj. I går, i dag og i morgen vi har kald og regn.
Da skal komme sommeren tilbake en gang...
jeg håper... solen så herlig!
Din fine strømper med herlige rosa er
riktig for være opplagt også :-) veldig fin. Jeg ønsker deg solen også og få til energi tilbake for deg... og riktig videre
strikker med fin farger :-) Hjertelige hilsen og klem fra Viola.

BrittB sa...

Fine, rosa sokker du har strikka -og det ble veldig bra med de stripene!
Noen ganger må man bare hente seg inn...la pinnene hvile og slappe av. Kos deg på sofaen til formen er bedre! :-)

Tovepia sa...

Herlige sokker, og godt de er strikket litt løst, for vasken tetter de nok til gode sokker;)
Nyt septemberdagene videre, klem fra mæ;)