Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 15. september 2013

Postkort no. 2

I dag har jeg vært å trasket rundt om i København igjen.......
Skal vi starte i Nyhavn?
Først må jeg bare si at Brylluppet vi feiret i går, var utrulig flott, og vellykket. Jeg har dessverre ingen bilder å vise...........

Men det ble feiret med nydelig mat og tilhørende vin, og vi gikk ganske sent i seng........
Da er det såååå deilig å gå seg en lang tur, og få litt frisk luft.
Så da bestemte jeg meg for å ta bussen til byen for meg selv.

Det var ikke så fullt med turister på Nyhavn i dag, for plutselig var været skiftet. Men jeg hadde kledd meg godt, og ville sitte ute.

En kald øl og en hummersuppe med brød til........veldig turistifisert......så jeg ble litt skuffet. Dårlig service var det også. Jeg angret at jeg satte meg her, og ikke fant et annet sted. Men jeg var så sulten, så slik ble det.

I dag ville jeg gå langs kanalen
Og tenk å bo i en båt!
Her står sykkelen på dekk, sammen med rosentrær.
Selvfølgelig fallt jeg for tauveket på land. Det minner om garn.

Godt jeg fremdeles kan tenke på garn, selv om lysten på å strikke ikke er der..........

Jeg har vært inne på Sommerfuglen ( garnbutikken her i KBH) uten å ha kjøpt med meg verken garn eller annet. Merkelig, men sånn er det. Lysten kommer nok tilbake.

Så ble turen avsluttet med å gå forbi disse butikkene, som jeg alltid elsker å gå i. Det var godt det var stengt der i dag, så sparte jeg noen kroner.....

Nå har vi nettop spist pizza, og slenger oss i sofaen.
I morgen går turen hjem igjen, men jeg har fått slappet av og samlet krefter. Og vært sammen med verdens skjønneste mennesker.

Og så har jeg visst fødselsdag i morgen. Håper jeg husker på det år jeg våkner...he he
Ha en deilig og avslappende kveld.

14 kommentarer:

Madame sa...

Smukke billeder, Sylvia, og dejligt at læse at I havde en god bryllupsfest i går! Nu håber jeg, du får en rigtig god fødselsdag og hjemtur til Norge i morgen.

Anonym sa...

Kjære jenta mi ,godt å høre at du koser deg,og at dere hadde en fin bryllupsfest.PS Jeg har jo sett noen bilder hos Marianne.da håper jeg at du har fått samlet deg noen nye krefter til du kommer hjem igjen.Du får si i fra om du vil jeg skal mente deg på flyplassen.klem fra mamma

BrittB sa...

Koselig å se bilder fra turen din til Danmark. Tenk, der har jeg aldri vært!
Håper du får en superflott bursdag i morgen!! God tur hjemover!! :-)

Gitte sa...

Dejlige postkort :-)
Jo - en strøgtur med lukkede butikker en nok den billigste måde :-)

Stort tillykke med i morgen.

Gitte sa...

Ps: jeg har set lidt billeder på facebook af den smukke brud :-)

En bryllupsfest er altid noget helt specielt.

Anonym sa...

Dejligt at se, du på trods af 2013, adligevel har nogle hyggestunder både her i København og andre, kan jeg se. Ja, det var en fantastisk bryllupsfest vi var til i går, det var så smukt. Og jeg er glad for at jeg endelig fik lov at møde dig, glæder mig allerede til et gensyn. Jeg håber du får en fantastisk føfselsdag og en god tur hjem. Knuzzzz Lisbeth

Helle sa...

Kjære Sylvia, - Tomhendt ut fra Sommerfuglen? Burde vi være bekymret?

Jeg håper at du har fått ladet batteriene tilstrekkelig. Godt å høre fra deg i alle fall. :)

Fru Tunheim sa...

Nå er det blitt 16. september jeg kan si GRATULERER MED DAGEN! Håper du får en strålende og vidunderlig dag.

Rubia sa...

Flotter bilder fra en utrolig koselig by.
En må vel komme seg dit igjen snart.

Elisabeth sa...

Hurra for deg, Sylvia! Håper du får en hyggelig dag, både i Kbh og hjemme med dine.

Elisabeth sa...

Men hæææ… ingen garn hjem fra Sommerfuglen?

Nei, helt frisk er du nok ikke. Enda.

Helen sa...

MANDAG !!!

Og du fyller år, hipp, hipp hurra for deg, håper solen skinner hjemme og alle er snille mot deg, klem fra meg :)

Tusen takk for postkort nr. 2, utrolig koselig og se fra København, en av mine favoritt byer.

Utrolig at ikke DU fant noe hos sommerfuglene?!?!?

Bente sa...

Gratulerer med dagen Sylvia. Så godt at bryllupet ble vellykket. Nå er vi også kommet oss til Haslev i Danmark.
Mandag med regn, men vi har planer sammen med båre venner her.

Barwitzki sa...

Gratulere med dagen så hjertelig... og en stor hurra for deg. Ha en deilig dag.
Stor klem kommer fra Viola.